پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | توسط یک روابط عمومی صورت گرفت بالا رفتن از دیوار مطبوعات

توسط یک روابط عمومی صورت گرفت بالا رفتن از دیوار مطبوعات





۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۲:۱۱

توسط یک روابط عمومی صورت گرفت
بالا رفتن از دیوار مطبوعات

چندی است که صفحه ای به نام«کرمون» در روزنامه پیام ما پی ریزی شده است. در بخشی از این صفحه با پیشکسوتان حرفه ها و شغل های مختلف گفت و گو می کنم.
در همین راستا مصاحبه ای با «منصور عالم زاده» یکی از مدیران قدیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان انجام دادم. عالم زاده نیز ساعتی با من به گفت و گو نشست(فایل صوتی این گفت و گو موجود است.) سپس تعدادی از عکس های قدیمی دانشگاه که مرتبط با مصاحبه بود برایم ارسال شد. این مصاحبه در روزنامه پیام ما شماره 664 مورخه 13 تیرماه به چاپ رسید. متن مطالب پیام ما هر شب پس از نهایی شدن صفحات هم به صورت(وورد) و هم (پی دی اف) روی خروجی سایت این روزنامه قرار می گیرد. اما ماجرا از آن جایی آغاز شد که در ایام عید فطر، یکی از همکارانم لینک یک خبر را برایم ارسال کرد. پس از باز کردن فایل، دیدم که متن گفت و گوی من بدون هیچ گونه اشاره ای به منبع مطلب(پیام ما) و یا نام نویسنده روی خروجی سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان قرار گرفته و در آن قید شده است؛«در گفت و گو با اداره روابط عمومی دانشگاه»!!!
به همین راحتی مطلب تولیدی یک روزنامه با یک کپی- پیست ساده و حذف نام روزنامه و نویسنده، از آنِ یک اداره روابط عمومی! می شود.
آن هم اداره روابط عمومی یک دانشگاه که قطعاً با توجه به ماهیت علمی دانشگاه کارکنان روابط عمومی آن باید با واژگان«حق مولف»،«حقوق مادی و معنوی اثر» و… آشنا باشند.
این روابط عمومی به این بسنده نکرده و اقدام کاملا غیرحرفه ای و ناشیانه مطلب پیام ما را عینا اما این بار با نام «علیرضا گودرزی خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمان» منتشر کرده است.
چند روز تعطیل این فرصت را داشتم که گاهی از زوایای مختلف به این عمل نگاه کنم. به خاطرم آمد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان 16 هزار دانشجو دارد. این خیل عظیم دانشجو که بخش بزرگی از جامعه ما را تشکیل می دهد، قطعاَ زیر نظر استادان بزرگوار مراحل تحقیقات، نگارش پایان نامه، مقاله و… را می گذرانند. حال اگر این دانشجویان چنین عملکردی را از اداره روابط عمومی دانشگاه محل تحصیل خود ببینند چه در ذهن شان خواهد گذشت.
روابط عمومی هر نهاد، سازمان و… به مثابه پیشانی آن نهاد و سازمان است. متصدیان روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی هم بهتر است که این مهم را یاد بگیرند. درس های داده شده را یک بار دیگر مرور کنند و رعایت امانت در همه زمینه ها را بنمایند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *