سایت خبری پیام ما آنلاین | سخنگوی شورای شهر کرمان با اشاره به انتشار ویدئوی شیر دادن به سگ ها: نجاست سگ ربطی به بدرفتاری با آن‌ها ندارد

سخنگوی شورای شهر کرمان با اشاره به انتشار ویدئوی شیر دادن به سگ ها: نجاست سگ ربطی به بدرفتاری با آن‌ها ندارد





۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۱

سخنگوی شورای شهر کرمان با اشاره به انتشار ویدئوی شیر دادن به سگ ها:
نجاست سگ ربطی به بدرفتاری با آن‌ها ندارد

الهه خانی- در حالی که طی سال‌های اخیر بدرفتاری با حیوانات در میان برخی به عادت تبدیل شده است و این بی‌اخلاقی تا جایی پیش‌رفته که برخی از رفتارهای نامناسب خود با حیوانات فیلم گرفته و آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنند، انتشار کلیپی که در آن یک روحانی مشغول شیر دادن به چند توله‌‌سگ است سر و صدای زیادی را در این فضا به پا کرده است و کاربران از این اقدام به نیکی یاد می‌کنند. حجت‌الاسلام محمد ربانی، سخنگوی شورای شهر کرمان فردی است که در این کلیپ مشغول شیر دادن به توله سگ‌هاست.
او در خصوص این اقدام خود و انتشار این کلیپ در فضای مجازی می‌گوید: «من نسبت به حیوانات قلب رئوفی دارم و برایم فرقی نمی‌کند که آن حیوان از کدام دسته باشد؛ البته این اعتقاد قلبی من ریشه دینی و مذهبی دارد.» او با بیان اینکه در دین اسلام روایت‌های بسیاری از رأفت بزرگان و امامان نسبت به حیوانات وجود دارد، ادامه می‌دهد: «روایت داریم پیغمبر که بزرگ دین اسلام است زمانی در حال وضو گرفتن بودند و گربه‌ای را در کنار خود می‌بینند. ایشان ظرف آب را در ابتدا در کنار گربه قرار می‌دهند تا از آب آن بنوشد و سپس خود نسبت به وضو گرفتن اقدام می‌کنند.
مهربانی با حیوانات دستور و رفتار ائمه معصوم علیه‌السلام است.» حجت‌الاسلام ربانی می‌گوید: «باور نمی‌کردم که این ویدئو تا این حد انتشار پیدا کند؛ سال‌های متوالی است که سگ‌های زیادی در نزدیکی منزل ما زندگی می‌کنند و من از آنها مراقبت کرده و برای آنها غذا تهیه می‌کنم. من برای این حیوانات ماهیانه مبلغی پول کنار می‌گذارم تا بتوانم غذای آنها را تهیه کنم.» سخنگوی شورای شهر کرمان ادامه می‌دهد: «زمستان سال گذشته شهرداری در اقدامی تعدادی از سگ‌ها را کشت که برخی از سگ‌های کشته شده تعدادی توله داشتند. من توله‌های آنها را به منزل آوردم و بزرگ‌شان کردم. بعد از اینکه سگ‌ها بزرگ شدند یکی از کارکنان فولاد بوتیای کرمان به نزد من آمد و از من خواست تا سگ‌ها را برای حفاظت در اختیار آن‌ها قرار دهم دو سگ را در اختیار آنها قرار دادم و سگ دیگر را به یکی از دوستانم سپردم که هم‌اکنون این افراد از این سگ‌ها مراقبت می‌کنند.»
او با بیان اینکه ویدئویی که اخیراً از شیر خوردن تعدادی توله‌سگ به دست بنده منتشر شده است مربوط به چند روز گذشته است، اضافه می‌کند: «سگی در نزدیکی منزل من وضع حمل کرده و متاسفانه از بین رفته‌ بود. تعدادی از توله‌هایش را که زنده بودند به منزل آوردم و با امکاناتی که در دست داشتم به وسیله شیشه شیر و سرنگ به آنها شیر دادم. زمانی که توله‌سگ‌ها مشغول شیرخوردن بودند، یکی از دوستانم در منزل از من فیلم گرفته بود و نمی‌دانستم که قرار است این فیلم تا این اندازه انتشار پیدا کند.» حجت‌الاسلام ربانی اضافه می‌کند: «البته معتقدم این خواست خدا بوده است که این ویدئو منتشر شود تا شاید زمینه‌ای را برای رفتار مناسب‌تر با حیوانات فراهم کند. قصد من از شیر دادن به سگ‌ها در واقع انعکاس این موضوع نبود اما به خواست خدا این موضوع انتشار پیدا کرد. البته امروز هم از انعکاس این موضوع ناراحت نیستم. شنیده‌ام این ویدئو در صفحات مجازی از جمله فیس‌بوک و تلگرام بازدید کننده‌های بسیاری داشته است.»
او توضیح می‌دهد: «در اسلام نجاست متعددی عنوان شده است؛ به عنوان مثال خون جزو نجاساتی است که در اسلام از آن نام برده شده است اما این نجاسات به این معنی نیست که نتوان آنها را پاک کرد. اگر کسی دستش خونی شود آن را با آب پاک می‌کند .»
سخنگوی شورای شهر کرمان تاکید می‌کند: «نجس بودن به این معنی نیست که ما کار اخلاقی انجام ندهیم و از کارهای انسانی دور بمانیم و به این دلیل حیوانات را آزار دهیم اخیراً کلیپ‌هایی از حیوان‌ آزاری در فضای مجازی منتشر شده است که به شدت انسان را متاثر می‌کند. همه باید بدانند که آزار حیوانات از نظر شرع مقدس به هیچ وجه جایز نیست حتی بزرگان هم در زندگی رمز موفقیت خود را توجه و رأفت در حق حیوانات می‌دانند.»/آنا

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *