سایت خبری پیام ما آنلاین | میزخبر

میزخبر





۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۲۸

توضیحات معاون قوه قضائیه در رابطه با پرونده احمدی‌نژاد
میزان نوشت: اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه گفت: پرونده احمدی‌نژاد به دلیل جایگاهش به دادسرا نمی‌رود و مستقیماً در دادگاه بررسی می‌شود. موضوع اصلی پرونده نیاز به کار بیشتری دارد.
کوثری: دلیل کنار رفتن سرلشکر فیروزآبادی، بیماری اوست
اسماعیل کوثری گفت: ستاد نیروهای مسلح با درایت سرلشکر فیروزآبادی به بهترین شکل ممکن اداره شد و به یک سازمان بسیار قوی تبدیل شد. وضعیت جسمی سرلشکر فیروزآبادی اخیراً تحلیل رفته بود. وی تحت معالجه درمانی قرار دارد ازاین‌رو در جایگاه مشاور عالی قرارگرفته‌اند و آقای سردار باقری که از سابقه طولانی در ستاد کل نیروهای مسلح برخوردار هستند جایگزین وی شد.
توضیح رئیس‌کل دادگستری تهران درباره حکم پرونده آزار و اذیت توریست فرانسوی
غلامحسین اسماعیلی رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: دادگاه این متهمان برگزار و حکم آن‌ها صادر شد، البته حکم صادره قطعی نیست و تا زمانی که حکم دادگاه قطعی نشود نمی‌توانیم رسماً آن را اعلام کنیم. اعلام نتیجه نهایی بعد از قطعیت حکم از طریق دیوان عالی کشور انجام می‌شود.
موسوی لاری: احمدی‌نژاد مهره سوخته سیاسی است
عبدالواحد موسوی لاری وزیر اسبق کشور گفت: بعید می‌دانم خود روحانی هم احمدی‌نژاد را رقیب خود بداند چون در سپهر سیاسی کشور، احمدی‌نژاد شخصی پایان‌یافته است. احمدی‌نژاد یک‌مهره سوخته سیاسی است و بحث ورود وی به انتخابات ریاست جمهوری شوخی است. احمدی‌نژاد از کدام کارنامه خود می‌تواند دفاع کند؟ فقط می‌تواند بگوید که من یک یارانه 45 هزارتومانی دادم. شاهدیم که الآن همه کشور گرفتار بلایای این یارانه است. ایشان چگونه می‌تواند خود را از کوله باری از تخلفات و اتهامات مالی که بر دوش دارد پاک کند؟!
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: سرعت اینترنت در کشور ما حتی از افغانستان و عراق نیز پایین‌تر است
محمدحسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی در نشست علنی مجلس گفت: متأسفانه سرعت اینترنت در کشور ما حتی از افغانستان و عراق نیز پایین‌تر است. هزینه استفاده از اینترنت در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا بسیار بالا است که باید به این موضوع توجه ویژه شود.
دری نجف‌آبادی: بدون شک انتشار فیش‌های حقوقی در فضای مجازی پشتوانه سیاسی داشته است
آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: نظام پرداخت حقوق در همه دستگاه‌ها و بنگاه‌های دولتی، نیمه‌دولتی و خصوصی باید اصلاح شود و کارکنان بر اساس ضوابط قانونمند دستمزد دریافت کنند. بدون شک انتشار فیش‌های حقوقی نجومی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پشتوانه سیاسی داشته و باید در اسرع وقت این مهم برای مردم شفاف‌سازی شود. انتشار فیش‌های حقوقی نجومی موجب از میان رفتن اعتماد مردم نسبت به دولت می‌شود.
مطهری: وزارت اطلاعات باید پیگیری کند
مصطفی کواکبیان در اخطاری گفت: اخیراً یک پیامک به‌صورت گسترده برای خبرنگارها و روزنامه‌نگارها ارسال‌شده که در آن خبرنگارها تهدید شده‌اند که نباید با رسانه خارجی ارتباط و مصاحبه داشته باشند.از وزارت ارتباطات می‌خواهیم تا به بررسی منشأ پیامک‌های تهدید خبرنگارها بپردازد. مطهری در پاسخ به اخطار کواکبیان گفت: باوجوداینکه وزارت اطلاعات می‌گوید که این‌ها مربوط به ما نیست، باید این موضوع را پیگیری کند به‌خصوص پلیس فتا، باید در این زمینه کمک کنند.
وزارت اطلاعات تکذیب کرد: ارسال پیامک تهدیدآمیز مغایر مشی این وزارتخانه در حفظ حقوق شهروندی است
روابط عمومی وزارت اطلاعات ارسال هرگونه پیامک تهدیدآمیز برای شهروندان و یا فعالان رسانه‌ای را از سوی این وزارتخانه تکذیب کرد و آن را مغایر مشی این وزارتخانه در حفظ حقوق شهروندی دانست. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در برخی شبکه‌های مجازی پیامکی تحت عنوان هشدار امنیتی برای برخی از کاربران ارسال‌شده که در آن آمده است: هرگونه ارتباط و همکاری با عناصر معاند خارج از کشور از طریق ایمیل، پورتال‌های امن و سایر وسایل ارتباطی عملی مجرمانه و موجب پیگیرد قضایی است. در این پیامک تصریح‌شده است: ضروری است ارتباطات خود را قطع نمایید. این پیامک به‌منزله آخرین هشدار امنیتی است.
نایب‌رئیس مجلس: باید از احمدی‌نژاد درزمینه
تخلفات مالی بازخواست شود
علی مطهری نایب‌رئیس مجلس گفت: موافقت رئیس‌جمهوری با استعفای رئیس و اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی و همچنین عزل بعضی از مدیران بانک‌ها تصمیم به‌جا و درستی بود0 اگر کسانی درباره متخلفان در دولت قبلی مدارکی دارند می‌توانند این اسناد و مدارک را به دستگاه قضائی ارائه دهند. اگرچه قوه قضائیه هم می‌تواند به‌عنوان مدعی‌العموم وارد این موضوع شود، بنابراین مشخص است که بر اساس شایعات و شنیده‌ها نمی‌توان درباره این موضوع تصمیم‌گیری کرد. به نظر من علاوه‌ بر اینکه احمدی‌نژاد باید درزمینه تخلفات مالی بازخواست شود. او نیز باید درباره حوادث سال 88 محاکمه می‌شد که نشد و ظاهراً یک نوع ارفاق درباره او وجود دارد.
ارائه پیشنهاد حذف پست ریاست‌جمهوری از تریبون مجلس
جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس با تأکید بر این‌که مجلس باید در رأس امور باشد، پیشنهاد کرد: پست ریاست جمهوری برای آینده حذف شود و نخست‌وزیر را مجلس تعیین کند. عقل، اندیشه، فکر و فلسفه سیاسی می‌گوید که مجلس باید در رأس امور باشد آیا با تسهیلی که برای اشخاص حقیقی یا روسای قوا قائل می‌شویم ،آیا برای نمایندگان نیز این حق را قائل شده‌ایم که هر وقت خواستند بروند و در هیئت دولت صحبت‌هایشان را بیان کنند، آیا این اجازه داده می‌شود؟ با نگاه محدود به مجلس این مملکت درست نخواهد شد ، بنده درخواست می‌کنم عاجزانه از نخبگان و رهبری نسبت به این‌که مجلس در رأس امور قرار گیرد پست ریاست جمهوری نه برای آقای روحانی بلکه برای آتیه حذف شود و سایش‌های بین رئیس‌جمهور و سایر قوا از بین برود و مجلس در رأس امور قرار گیرد و نخست‌وزیر را مجلس تعیین کند.
قاضی پور: دولت لایحه سه فوریتی درباره حقوق‌های نجومی ارائه دهد
نادر قاضی پور در جلسه علنی مجلس در اخطاری به موضوع حقوق‌های نجومی اشاره کرد و گفت: چرا دولت لایحه سه فوریتی برای حقوق‌های نجومی نمی‌دهد. دولت باید این لایحه سه فوریتی را تقدیم مجلس می‌کرد تا مردم بدانند مجلس و دولت در خدمت آن‌ها هستند.علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به این اخطار گفت: در جلسه صبح در این رابطه صحبت شد. پیگیری‌های لازم در حال انجام است.
سید هادی خامنه‌ای: اگر اصلاح‌طلبان گزینه‌ای دارند باید برای بعد از دوره روحانی مطرح شود
حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای دبیر کل مجمع نیروهای خط امام(ره) درباره پیشنهاد برخی اصلاح‌طلبان به روحانی که شخص دیگری را بجای خود در انتخابات ۹۶ معرفی کند گفت: ممکن است چنین چیزی باشد اما من اطلاعی ندارم. اگر گزینه‌ای هم هست باید برای بعد از روحانی مطرح شود.
گل گهر تنها سینمای سیرجان را بازسازی می‌کند
سینما قدس سیرجان به‌عنوان تنها سینمای شهر چند ماهی است که از سوی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت در حال بازسازی و تعمیر اساسی می‌باشد و به‌زودی مورد بهره‌برداری مجدد قرار خواهد گرفت.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *