سایت خبری پیام ما آنلاین | رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان: حرف مخالف رهبری، جرم نیست

رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان: حرف مخالف رهبری، جرم نیست





۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۲۳

رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان:
حرف مخالف رهبری، جرم نیست

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخن یکی از دانشجویان درباره تبعات منفی بیان حرف‌های مخالف حرف رهبری خاطرنشان کردند: «بارها گفته‌ایم حرف مخالف رهبری، نه جرم است و نه معارضه‌ای با آن می‌شود.» به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب در دیدار 5 ساعته با بیش از هزار دانشجو ازجمله نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی درباره «مسائل دانشجویی و دانشگاهی، وظایف مهم دانشجویان درروند مقاومت ملت و موضوعات و مسائل مختلف روز» صحبت کردند. گزیده صحبت‌های رهبری را در ادامه بخوانید:
«ضایع کردن نماز» و «پیروی از شهوات» دو عامل اصلی انحطاط و تضعیف ایستادگی و مبارزه است.
علت تأکید مکرر من به مسئولان مبنی بر جلوگیری از برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی بر همین اساس است، زیرا رعایت نکردن حدومرزهای دینی موجب تضعیف ایمان درونی می‌شود.
سخن برخی افراد مبنی بر اینکه نظام جمهوری اسلامی به دنبال بهانه‌جویی برای ناسازگاری با قدرت‌ها است، سخنی سطحی و نا اندیشیده است. این مبارزه نیازمند بهانه نیست زیرا تا زمانی که ملت ایران بر اساس غیرت و سابقه انقلابی و اسلام، ایستاده است، این مبارزه وجود دارد و برای پایان آن نیز فقط دو راه متصور است، یا جمهوری اسلامی به آن‌چنان قدرت و توانایی دست یابد که طرف مقابل جرئت تعرض نداشته باشد یا اینکه جمهوری اسلامی هویت اصلی خود را از دست بدهد و یک ظاهر بی‌جانی از آن باقی بماند.
شاید امروز سیاست‌های آمریکا این‌گونه اقتضا کند که بخواهد میان مسئولان نظام اسلامی تفکیک قائل شود و آن‌ها را به مسئولان خوب و بد تقسیم کند، اما آمریکایی‌ها اگر توانایی پیدا کنند، همان مسئولان به‌اصطلاح خوب نیز ازنظر آن‌ها بد خواهند شد.
برطرف کردن مشکلات کلان کشور بر عهده مسئولان عالی‌رتبه است اما مطالبه گری دانشجویان اگر بامطالعه و اطلاعات دقیق و درست همراه باشد، قطعاً زمینه‌ساز تلاش بیشتر مسئولان برای حل مشکلات خواهد بود.
بر اساس قانون و منطق، رهبری نمی‌تواند در تصمیم‌گیری‌های جزئی و اجرایی دستگاه‌ها وارد شود و اگر مسئولین اجرایی دچار اشتباه شوند، باید مجلس از ابزارهای نظارتی همچون استیضاح استفاده کند و یا اینکه رئیس‌جمهور مانع از اجرای آن تصمیم اشتباه شود. البته رهبری در مواردی که احساس کند، برخی اقدامات حتی اقدامات جزئی، موجب انحراف نظام از مسیر اصلی می‌شود، باید ورود پیدا کند و مانع از آن کار شود.
اگر ایستادگی کردید و با بسیج ذهنی مردم، خواسته‌ها را به گفتمان عمومی تبدیل کردید، مسئولان هم مجبور می‌شوند به مطالبات شما عمل کنند.
دشمنان با هزینه‌های گزاف، جریان رسانه‌ای پیچیده و گسترده‌ای را بر ضد نظام اسلامی به راه انداخته‌اند که هدف اصلی آن، پوشاندن نقاط قوت جمهوری اسلامی و برجسته‌سازی برخی نقاط منفی برای ایجاد یأس و ناامیدی در مردم و جوانان است.
{با تأکید بر مخالفت همیشگی با برهم زدن هر اجتماع و مجلسی}: این کار مضر و یا حداقل بی‌فایده است و در مواقع لازم باید با تشکیل اجتماعات و جلسات، حرف خود را در قبال اجتماعات مخالف به گوش دانشجویان رساند چون دانشجو به دنبال فهمیدن حقیقت است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *