پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | قتل پسر 4 ساله در ماشین لباسشویی

قتل پسر 4 ساله در ماشین لباسشویی





۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۳۷

قتل پسر 4 ساله در

 ماشین لباسشویی 

ناپدری امیرکوچولو که برای تنبیه، پسرک را در لباسشویی قرار داده و مرگ تلخ وی را رقم زده است در برابر مجازات سنگینی قرار گرفت. 

به گزارش 9صبح، شهریورماه سال 94 زن و مردی هراسان خود را به بیمارستانی در بیرجند رساندند تا امیر کوچولو را که با مرگ دست‌‌و پنجه نرم می‌کرد نجات دهند؛ اما 45 دقیقه نگذشته بود که پسرک از پای درآمد و همه دیدند که آن زن و مرد ناپدید شدند. با این اتفاق مسئولان بلافاصله پلیس را در جریان مرگ پسرک 4 ساله قرار دادند و با مشکوک بودن این پرونده همزمان تیمی از مأموران اداره جرائم جنایی خود را به محل حادثه رساندند تا پرده از مرگ مرموز امیرکوچولو بردارند. کارآگاهان در بررسی‌های ابتدایی، روی جسد کودک آثار ضرب‌و شتم و کبودی‌های متعدد دیدند که این نشان از تحت شکنجه قرارگرفتن امیر کوچولو داشت. باقوت گرفتن فرضیه قتل و تأیید وجود آثار شکنجه در بدن وی، جسد پسرک برای روشن شدن علت دقیق حادثه به پزشکی قانونی منتقل شد که کالبدشکافی نشان داد امیرکوچولو بخاطر خفگی جان باخته است. همزمان با صورت گرفتن این اقدامات زن و مرد جوانی که پسرک را به بیمارستان رسانده بودند تحت شناسایی قرار گرفتند و سرانجام سمیه و اکبر 25 ساله که قصد فرار از شهرستان را داشتند با تلاش کارآگاهان دستگیر شدند. پلیس در تحقیقات پی برد  سمیه حدود 2 سال پیش از همسر سابقش که به مواد مخدر اعتیاد داشته جدا شده است و پس از آن به همراه پسرش با اکبر زندگی می‌کرد و در این دو سال نیز مهدی، هرازگاهی برای دیدن پسرش نزد آنها می رفت.

دربازجویی های اولیه اکبر 25 ساله که دانشجو است درباره چگونگی این جنایت گفت: من به تنهایی امیر را کتک نمی‌زدم و بلکه 90درصد صدمات روی بدن امیر از سوی پدرش صورت گرفته است.

وی بیان کرد: روز قبل از حادثه مواد مصرف کرده بودم و از نظر روحی و روانی وضعیت خوبی نداشتم. در همان زمان، امیر نیز بازی می‌کرد و با سروصدایش اعصابم را خرد کرده بود. خیلی عصبانی شدم و با کمک سمیه او را با طناب بستیم که ناگهان این اتفاق افتاد و امیر به علت خفگی جانش را از دست داد. با اعترافات این مرد،زن و مرد، متهم شناخته شدند و سمیه، مادر امیرکوچولو  به علت کودک‌آزاری به مدت 5 ماه به زندان محکوم شد اما وی پس از مدتی با سند 50 میلیون تومانی آزاد و از سوی دادگاه تبرئه شد. باگذشت مدت زمانی از بروز این قتل دردناک، برای رسیدگی و تجدیدنظر شامگاه چهارشنبه نخستین جلسه علنی متهمان به کودک‌آزاری و قتل در شهرستان بیرجند برگزار شد.

اکبر وقتی در برابر ابراهیم رمضانی، رئیس دادگاه کیفری یک استان خراسان جنوبی ایستاد گفت: من در بازجویی های اولیه قتل امیر را قبول کردم چرا که نمی‌خواستم سمیه به زندان بیفتد و می‌دانستم اگر چنین اتفاقی رخ دهد همسر سابقش رضایت نمی‌دهد و او در زندان می‌ماند اما او بعد از گذراندن دوره محکومیتش از کودک‌آزاری تبرئه شد و من هنوز نمی‌دانم چرا پزشکی قانونی علت مرگ امیر را خفگی اعلام کرده چرا که من اصلاً با طناب امیر را خفه نکردم و هر چه گفتم دروغ بوده است و امیر بخاطر کمبود اکسیژن جانش را از دست داد. اکبر در این جلسه پرده از حقیقت تلخی برداشت و با اظهارات جدیدی گفت: در روز حادثه از دست امیر عصبانی شدم به همین خاطر او را داخل ماشین لباسشویی گذاشتم و در جاپودری را باز کردم تا بتواند نفس بکشد. من می‌خواستم فقط تنبیه شود اما در همان لحظه املاکی با من تماس گرفت و گفت خانه‌مان را پیدا کرده و به همین دلیل به همراه سمیه از خانه خارج شدیم اصلاً حواسمان به امیر نبود. بعد از یک ساعت که به خانه رسیدیم متوجه شدیم امیر که در لباسشویی بود خیس عرق شده و نفس نمی‌کشد. خیلی ترسیدم، سریعاً امیر را بیرون آوردم. قلبش می‌زد اما نمی‌توانست نفس بکشد. هر چه تلاش کردم تا با نفس مصنوعی نجاتش دهم بی‌فایده بود و تنها کاری که توانستم در آن لحظه انجام دهم با مادرش او را به بیمارستان رساندیم.

مهدی پدر امیر کوچولو در دادگاه گفت: من حدود 2 سال است که از سمیه جدا شدم و از هیچ چیزی اطلاعی ندارم و با آنها زندگی نمی‌کردم. فقط هرازگاهی پسرم را می‌دیدم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. بزودی رأی این پرونده صادر خواهد شد. 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *