سایت خبری پیام ما آنلاین | توشیبا کلید فیزیکی کورتانا را به لپ‌ تاپ‌ های ویندوز 10 اضافه می‌ کند

توشیبا کلید فیزیکی کورتانا را به لپ‌ تاپ‌ های ویندوز 10 اضافه می‌ کند





۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۳۹

توشیبا کلید فیزیکی کورتانا را به لپ‌ تاپ‌ های ویندوز 10 اضافه می‌ کند

یکی از ویژگی‌های اصلی ویندوز 10 مایکروسافت، دستیار صوتی نام آشنای این کمپانی یا همان کورتانا خواهد بود، از این رو توشیبا نیز در نظر دارد تا از این ویژگی استقبال ویژه‌ای به عمل آورد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که لپ‌تاپ‌های ویندوز 10 توشیبا از این پس پذیرای کلید فیزیکی جدیدی با عنوان کورتانا خواهند بود که با استفاده از آن می‌توان دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت را مستقیما اجرا کرد.
براساس اطلاعات ارائه شده توسط جف بارنی، قائم مقام و مدیر ارشد توشیبا در آمریکا، توشیبا از این پس روی تمام لپ‌تاپ‌های ویندوز 10 خود کلیدی فیزیکی را با عنوان کورتانا اضافه خواهد کرد. مکان این کلید فیزیکی در قسمت بالای سمت چپ کیبورد خواهد بود. با فشردن این کلید، دستیار صوتی ویندوز اجرا شده و در انتظار دریافت فرامین کاربر خواهد بود.
کورتانا برای اولین بار در جریان کنفرانس بیلد 2014 به‌همراه ویندوزفون مایکروسافت معرفی شد که هدف از آن تعامل با کاربران بدون نیاز به استفاده از صفحه کلید در گوشی‌های هوشمند بود. با استفاده از فشردن کلید جستجو در ویندوزفون کاربران قادرند تا این دستیار صوتی را به منظور صدور انواع فرامین صوتی از قبیل مسیریابی، اضافه کردن یادآوری و شماری دیگر از وظایف اجرا کنند. اما با استفاده از ویندوز 10 کاربران قادر خواهند بود تا این دستیار صوتی را در کامپیوترهای دسکتاپ خود نیز اجرا کنند.
تجربه‌ی بسیاری از کاربران در اجرای دستیار صوتی مایکروسافت از طریق گفتن عبارت Hey Cortana با مشکلاتی همراه بوده است، از این‌رو به نظر می‌رسد اجرای دستی کورتانا بسیار کاربردی‌تر خواهد بود.
ایده‌ی اصلی تعبیه‌ی کلید کورتانا در لپ‌تاپ‌های ویندوزی به این منظور است تا این مفهوم که کورتانا همیشه در انتظار اجرای دستورات کاربر است، به کاربران القا شود. توشیبا برای بهبود تجربه‌ی استفاده از کورتانا، تعدادی از بهترین میکروفون‌ها را نیز در محصولاتش تعبیه خواهد کرد تا کورتانا به‌راحتی به آنچه که کاربران می‌گویند، پی ببرد.
شاید از خود بپرسید که اضافه کردن چنین کلیدی به محصولات چه مزیتی دارد؟ برای اجرای کورتانا باید کاربر یا روی صفحه‌ی نمایشی که از قابلیت لمس بهره می‌برد، کلیک کند و در صورت عدم بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش لمسی با استفاده از ماوس، روی آیکون کورتانا کلیک کند، اما با وجود کلید فیزیکی، دیگر نیازی به این کارها نیست و می‌توان به‌راحتی کورتانا را اجرا کرد. انتظار می‌رود مایکروسافت نیز در اقدام مشابهی، قابلیت اجرای مستقیم کورتانا را به ماوس‌های تولیدی خود اضافه کند.
اضافه شدن کلید فیزیکی کورتانا به کیبورد را می‌توان یک تغییر بزرگ در ساختار صفحه‌ی کلید‌ها خواند. پیش از این در سال ۱۹۹۵، با معرفی ویندوز 95، کلید فیزیکی ویندوز به کیبوردها اضافه شد.اگرچه در ویندوز 8 مایکروسافت پشتیبانی از صفحه‌ی نمایش لمسی را به سیستم‌عامل خود اضافه کرد، اما بسیاری از مانیتورهای مورد استفاده توسط کاربران از قابلیت لمسی پشتیبانی نمی‌کنند و به روشنی می‌توان دید که ماوس و کیبورد محبوب‌ترین روش برای ارتباط با پی‌سی‌ها است.
استفاده از دستورات صوتی می‌تواند این روند را تغییر دهد. اضافه شدن کلید فیزیکی یقینا در بهبود استفاده از دستورات صوتی موثر خواهد بود.
توشیبا یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌ها در حوزه‌ی ساخت پی‌سی است. براساس آمار منتشر شده توسط IDC، این کمپانی ژاپنی هم اکنون ۶.۵ درصد از بازار پی‌سی آمریکا را در اختیار دارد و اضافه شدن این کلید یقینا می‌تواند فاکتور تاثیرگذاری برای متمایز کردن محصولات این کمپانی و جذب کاربران بیشتر باشد. سایر کمپانی‌ها نظیر اچ‌پی و دل نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند که برنامه‌هایی برای اضافه کردن کلید فیزیکی کورتانا دارند.
مایکروسافت موفق شد تا با معرفی کورتانا نظر بسیاری را به سمت اکوسیستمش جلب کند. این کمپانی با تصمیم برای یکدست کردن اکوسیستم ویندوز، این دستیار صوتی را به‌همراه ویندوز 10 در اختیار کاربران قرار خواهد داد. حال باید منتظر بود و دید که آیا این ویژگی در پلتفرم دسکتاپ و محصولات ارائه شده با این فرم فکتور نیز مورد استقبال واقع خواهند شد یا خیر؟

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *