پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۲۵

نباید ماهواره‌ها را با اجبار از بین خانواده‌ها جمع کرد
رئیس بسیج سازمان مستضعفین گفت: نباید ماهواره‌ها را با اجبار از بین خانواده‌ها جمع کرد، بلکه باید با استفاده‌کنندگان آن به بحث نشست و آن‌ها را قانع کرد. در واقع باید از درون انضباط ایجاد کرد؛ زیرا اگر باور قلبی نباشد هیچ کاری به ثمر نخواهد نشست که در این راستا تشکیل حلقه‌های صالحین می‌تواند نقش قابل توجهی داشته باشند. به گزارش «انتخاب»، سردار نقدی افزود: در جنگ سخت تکلیف مردان سنگین‌تر بود، ولی در جنگ‌نرم تکلیف زنان مملکت سنگین‌تر است؛ چراکه علاوه بر توجه به عقاید و باورهای خود وظیفه تربیت فرزندان را نیز بر عهده دارند. همچنین حلقه‌های تربیتی و فعالیت‌های عمیق سازندگی معنوی کاری پایه‌ای و اساسی است و در اصل محکم‌ترین سد در مقابل تهاجم فرهنگی است؛ لذا نباید از توجه به آن غافل شد. رییس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: همه ما باید با هم یک‌دل و یک‌صدا شویم تا چرخ صنعت و تولید بچرخد، از این رو برنامه‌ریزی در اینجا است که حائز اهمیت می‌شود.

پنج ساعت مذاکره برای تکمیل متن توافق جامع
معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا به همراه معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج شنبه ، پنج ساعت در دو نشست برای رفع اختلافات و تکمیل متن توافق جامع مذاکره کردند. دومین نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی با وندی شرمن و هلگا اشمید از ساعت 15 به وقت وین – 17 و 30 به وقت تهران – شروع شد و پس از سه ساعت پایان یافت. نشست صبح هم دو ساعت به طول انجامید. همزمان، تیم های کارشناسی هم به ریاست حمید بعیدی نژاد و استفان کلمنت کار بر روی ضمائم را ادامه دادند. پس از این نشست ها، تیم های مذاکره کننده جلسات مشاوره داخلی تشکیل دادند. این هفتمین دور از مذاکرات برای نگارش متن توافق جامع است. پنج دور قبلی در وین و یک دور در نیویورک انجام شد. مهلت خودخوانده ایران و 1+5 برای پایان مذاکرات دهم تیرماه به پایان می رسد . با این حال ایران گفته که در پی توافق خوب است و مقید به زمان نیست.

ایران بار دیگر سومین تولیدکننده بزرگ اوپک شد
گزارش ماه ژوئن اوپک حاکی از آن است که ایران با رشد تولید نفت در ماه میلادی گذشته بار دیگر در جایگاه سوم تولیدکنندگان نفت قرار گرفت. به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت نفت، منابع ثانویه اعلام کردند تولید نفت خام ایران در ماه مه نسبت به آوریل روزانه هزار بشکه افزایش یافت و به دو میلیون و ۸۴۵ هزار بشکه در روز رسید. این آمار نشان می دهد، ایران در ماه مه، امارات را که ماه پیش رقابت نزدیکی با آن داشت کنار زده و پس از عربستان و عراق سومین تولیدکننده بزرگ سازمان کشورهای صادرکننده نفت شده است. عراق در ماه مه با افزایش تولید روزانه ۱۰۴ هزار بشکه ای جایگاه خود را به عنوان دومین تولید کننده بزرگ اوپک پس از عربستان حفظ کرده و در این ماه روزانه سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه تولید کرده است. تولید نفت عراق در ماه آوریل روزانه سه میلیون و ۶۹۵ هزار بشکه بود. براساس این گزارش، تولید نفت عربستان در ماه مه روزانه چهار هزار و ۳۰۰ بشکه کاهش داشته است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *