پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تخصیص۱۰۰درصدی اعتبار طرح‌های تعهدی دولت در استان‌ها تاپایان خرداد

تخصیص۱۰۰درصدی اعتبار طرح‌های تعهدی دولت در استان‌ها تاپایان خرداد





۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۱۳

تخصیص۱۰۰درصدی اعتبار طرح‌های تعهدی دولت در استان‌ها تاپایان خرداد
معاون اجرایی رئیس جمهور از تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبار طرح های تعهدی دولت در استان ها تا پایان ماه جاری خبر داد. به گزارش مهر، محمد شریعتمداری بعدازظهر پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی کارخانه لاستیک سازی خرم آباد با اشاره به اینکه ۷۵ هزار پروژه بزرگ و کوچک در کشور در دست اجرا است، اظهار داشت: این تعداد پروژه نیازمند به ۴۵۰ هزار میلیارد اعتبار هستند.
وی با بیان اینکه این در حالیست که کل اعتبارات عمرانی کشور حدود ۳۰ هزار میلیارد بوده و برای اجرای این تعداد پروژه نیاز به اعتبارات بیشتری داریم، تصریح کرد: به همین دلیل دولت از سازمان ها، بانک ها، نهادهای خصوصی، دولتی و غیردولتی برای سرمایه گذاری و اجرای پروژه ها دعوت کرده است. شریعتمداری با بیان اینکه دولت نمی خواهد کلنگی به زمین بزند که به نتیجه نرسد، تصریح کرد: نتیجه چنین تصمیماتی درگذشته وجود ۷۵ هزار پروژه نیمه تمام در کشور است.
معاون اجرایی اظهار داشت: بودجه عمرانی کشور در سال ۹۱ بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که این میزان در سال های ۹۲ و ۹۳ به ترتیب به ۲۱.۵ و ۳۲ هزار میلیارد تومان ارتقاء یافت. وی یادآور شد: یکی از برنامه های دولت این است که تا قبل از پایان این ماه تخصیص های عمرانی به خصوص طرح های تعهدی دولت را به صورت ۱۰۰ درصدی در استان ها محقق کند.
معاون اجرایی رئیس جمهور یکی از مشکلات اصلی کشور را عدم توازن در توسعه بحش های گوناگون دانست و اظهار داشت: دلیل این امر نیز نبود مشوق های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *