پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با کسب اکثریت آرا مهدی تاج رئیس و علی کفاشیان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال شدند

با کسب اکثریت آرا مهدی تاج رئیس و علی کفاشیان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال شدند





۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۰۱

با کسب اکثریت آرا
مهدی تاج رئیس و علی کفاشیان
نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال شدند
مهدی تاج، مدیر اصفهانی فوتبال ایران با 50 رای و کسب اکثریت قاطع از سد مصطفی آجورلو و عزیزالله محمدی گذشت تا برای یک دوره 4 ساله ریاست فدراسیون را برعهده بگیرد. بعد از تاج، مصطفی آجورلو با 15 رای و عزیزالله محمدی 6 رای در رده‌های بعدی این انتخابات جای گرفتند تا رئیس اسبق سازمان لیگ با کسب اکثریت آرا و بدون حرف و حدیث روی صندلی ریاست بنشیند.
تاج 8 سال پیش به عنوان نایب رئیس انتخاب شده و بعد از انصراف از انتخابات در دوره قبلی، با وقفه یک ساله ریاست سازمان لیگ را برعهده گرفت و حالا هم به عنوان رئیس فدراسیون به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
او سابقه مدیریت در باشگاه‌های سپاهان، ذوب‌آهن و پرسپولیس را به عنوان عضو هیات مدیره دارد.
پس از انتخاب مهدی تاج که البته بیش از نیمی از رای او را اعضای هیات‌ها تشکیل می‌دادند، قابل پیش‌بینی بود که سناریو این انتخاب مطابق میل رئیس سازمان پیش برود و علی کفاشیان به عنوان نایب رئیس اول با فدراسیون جدید همکاری خواهد کرد.
کفاشیان این تجربه را قبلا در فدراسیون دو و میدانی داشته است. نکته جالب این است که ترکیب او و تاج 7 سال فدراسیون فوتبال و سپس سازمان لیگ را هدایت کرده و حالا با جابجایی این دو فدراسیون با شکلی جدید کار خود را ادامه خواهد داد. مدل همکاری کفاشیان و تاج از سوی رسانه‌های ایران با مدل همکاری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و معاونش مدودوف مقایسه شده. پوتین بعد از دو دوره ریاست جمهوری، 4 سال به عنوان معاون مدودوف با کابینه همکاری کرد و دوباره به پست خود بازگشت. البته ممکن است تاج شخصیتی متفاوت از خود نشان بدهد و خیلی زود از زیر بلیت علی کفاشیان فاصله بگیرد.
کفاشیان در انتخابات دیروز 64 رای آورد که نشان‌دهنده علاقه مجمع به ادامه همکاری او با فدراسیون بود. به نظر می‌رسد اگر وزیر ورزش کفاشیان را از ادامه کار منع نمی‌کرد، او با قاطعیت و برای سومین دوره رئیس می‌شد.
مهدی تاج، محمود اسلامیان را به عنوان نایب رئیس دوم خود یا همان رئیس سازمان لیگ به اعضای مجمع پیشنهاد داده بود که او نتوانست رای بیش از نیمی از اعضای مجمع را به دست بیاورد. اسلامیان با 35 رای نتوانست برای حضور در سازمان لیگ از اعضای مجمع رای اعتماد بگیرد.
با این حساب سازمان لیگ فعلا باید به وسیله سرپرست اداره شود تا در مجمع بعدی در مورد پست نایب رئیسی فدراسیون دوباره رای‌گیری شود. از منصور قنبرزاده مدیر عامل باشگاه نفت تهران،به عنوان نامزد جدی ریاست سازمان لیگ نام برده می شود.ضمن اینکه ممکن است به جای محمدرضا ساکت فرد دیگری دبیرکل فدراسیون مهدی تاج باشد.
طبیعی بود الهه عرب عامری نایب رئیس سوم شود چرا که وی تنها گزینه نایب رئیسی سوم از سوی هر سه نامزد ریاست فدراسیون فوتبال بود. وی 46 رای آورده است.
پس از انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال و نواب رئیس، اعضای هیأت رئیسه از سوی اعضای مجمع انتخاب شدند که افراد زیر رای آوردند :
فریدون اصفهانیان، عبدالکاظم طالقانی رییس هیات فوتبال استان خوزستان با 45 رای و محمود شیعی مدیرعامل پیکان با 43 رای به عنوان نماینده مدیران باشگاه ها در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال رای آوردند.
در دور دوم انتخابات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در نهایت حیدر بهاروند با کسب 44 رای و هدایت الله ممبینی با 33 رای برای عضویت در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال انتخاب شدند.
در دور دوم انتخابات هیات رئیسه که 68 نفر از اعضا مجمع فدراسیون فوتبال رای دادند، حسن کامرانی فر 11 رای، منصور شاه کرمی 7 رای، مراد حاج جعفری 12 رای و میرشاد ماجدی نیز 17 رای کسب کردند و دو رای نیز باطل اعلام شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *