پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۴۸

حکم استفاده از الکل سفید از نگاه رهبر انقلاب
رهبر انقلاب به سوالی درباره حکم شرعی استفاده از الکل سفید پاسخ دادند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، متن سوال مطروحه و پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به آن به شرح زیر است: س: آیا استفاده از الکل سفید برای ضد عفونی کردن دست و لوازم پزشکی مثل دماسنج و غیر آن به‌خاطر استفاده از آن‌ها در امور پزشکی و درمان توسط پزشک یا تیم پزشکی جایز است؟ الکل سفید همان الکل پزشکی است که قابل نوشیدن هم هست، آیا نماز خواندن با لباسی که یک یا چند قطره از این الکل بر آن ریخته شده، جایز است؟ ج: اگر از الکلی باشد که در اصل مایع نیست، هرچند مست‌کننده هم باشد، محکوم به طهارت است و نماز با لباسی که با این الکل برخورد کرده صحیح است و احتیاجی به تطهیر ندارد. ولی اگر از الکل مایع بالاصاله و بر حسب تشخیص اهل فن مست‌کننده باشد، بنا بر احتیاط نجس است و نماز با بدن یا لباسی که با آن برخورد کرده، موقوف بر تطهیر است؛ لیکن استفاده از آن جهت ضد عفونی کردن ادوات پزشکی و مانند آن اشکال ندارد.
مجید انصاری: دخالت شورای نگهبان در موضوع خالقی قانونی نیست
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این که دخالت شورای نگهبان در رد صلاحیت مینو خالقی منتخب مردم اصفهان برای مجلس دهم پس از برگزاری انتخابات وجاهت قانونی ندارد، به ایلنا گفت: پس از برگزاری انتخابات تنها مرجع صالح برای رسیدگی به اعتبارنامه منتخبان مردم، خود مجلس شورای اسلامی است.
انتقادنماینده اصلاح طلب از موحدی کرمانی:چه دلیلی داردیک تشکل خارج ازمجلس برای نمایندگان جلسه بگذارد؟
محمود صادقی نماینده اصلاح طلب تهران به روزنامه شرق گفت: چه معنایی دارد که یک تشکل خارج مجلس میزبان یک فراکسیون باشد و امکانات مجلس هم در اختیارش قرار گیرد؟ الان دبیر کل جامعه روحانیت مبارز دعوت کرده که جلسه فراکسیون اصولگرایان به میزبانی این تشکل در ساختمان مجلس قدیم برگزار شود. این خیلی عجیب است و به نظر می‌رسد میان اصولگرایان مجلس دهم هیچ‌کس نتوانسته فراکسیونی تشکیل دهد که همه را زیر یک چتر جمع کند و این هم نشانه ازهم‌پاشیدگی آنهاست که باید گروهی مانند جامعه روحانیت مبارز از خارج مجلس بیاید و این مسئولیت را به عهده بگیرد و این به نظر من خطای بزرگی بود که مرتکب شدند.
لاریجانی: مجلس وقتی در راس امور است که مجهز به درایت باشد
خبرآنلاین نوشت: در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز به کار مجلس دهم، منتخبین این مجلس دیروز به ابتکارعلی لاریجانی در محل مجلس قدیم گردهم جمع شدند. علی لاریجانی که در قامت یکی از منتخبین مجلس دهم بدون محافظ در این همایش حضور یافته بود، در سخنانی از تغییر 75 درصدی مجلس دهم به نسبت مجلس نهم سخت گفت و تاکید کرد مجلسی در راس امور است که مجهز به درایت باشد.
مبلغ سعودی: اسمایل های واتس اپ حرام است!
یک مبلغ سعودی پس از تفسیر برخی سمبلها و اسمایلی های مورد استفاده در «واتس آپ»، استفاده از آنها را حرام اعلام کرد. بهگزارش پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه انگلیسی «دیلی میل» یک قطعه ویدئویی را از مبلغ سعودی به نام وجدی عکاری در سایت خود منتشر کرد که در آن گفته است استفاده از «موشنهای» فرشته یا شیطان «در شرع جایز نیست زیرا فرشته ها، شکل و حالت فیزیکی ندارند و ما نمی دانیم شیطان چه شکلی است پس نمی توانیم تصویری از شکل آنها ارائه دهیم.» وی همچنین اسمایلی دو دستی که به علامت دعا به هم چسیبیده اند را به این دلیل که متعلق به ادیان دیگر است رد می کند.
کنایه منتجب‌نیا به حدادعادل: مطرح کردن بحث تخلف در انتخابات ما را به یاد مجلس ششم می‌‌اندازد
ایلنا نوشت: قائم مقام حزب اعتماد ملی منتخبان لیست امید را به پایبندی بر تعهداتشان تشویق کرد. او در خصوص ادعای تخلف دولت در انتخابات اخیر به یادآوری برخی حاشیه‌های مربوط به انتخابات مجلس ششم پرداخت. حجت الاسلام رسول منتجب نیا در خصوص مساله انتشار عکس‌های منتخب مردم اصفهان تاکید کرد: این یک کار غیر اخلاقی و غیر شرعی است که مسبوق به سابقه است. در گذشته هم گاهی در دوره انتخابات برخی جناح‌ها علی رغم اینکه دم از اصولگرایی و حفظ ارزش‌ها می‌زنند و می‌زدند کارهای زشت و غیر اخلاقی و غیر شرعی‌ای انجام دادند. پرونده افراد را پخش کردند، عکس‌ها را پخش کردند کارهایی که از نظر شرعی و قانونی جرم است و باید دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد کند. او با تکرار برخی حوادث در سال ۸۸ خاطر نشان کرد: ما در انتخابات سال ۸۸ شاهد بودیم در مناظره، یک طرف مناظره یک کار زشت غیر اخلاقی کرد و عکس همسر یکی از کاندیداها را از پشت تلویزیون نشان داد و با بگم بگم به ساحت آن شخصیت بی‌احترامی کرد.
ظریف در جمع منتخبان مجلس دهم: سکاندار سیاست خارجی شخص رهبری است
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه سکاندار سیاست خارجی کشور شخص مقام معظم رهبری است، گفت: ما همواره ملتزم به دستورات و نظرات ایشان بوده و خواهیم بود. به گزارش خبرآنلاین محمدجواد ظریف در نخستین نشست منتخبان مجلس دهم با بیان اینکه به اعتقاد ما و بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، سیاست خارجی موضوعی فراجناحی و ملی است، اظهار داشت: دیدگاه ما نسبت به الزامات سیاست خارجی و حضور مقتدرانه و عزتمندانه در جهان بر اساس این اصل است که سیاست خارجی تنها باید در خدمت منافع ملی و اهداف جمهوری اسلامی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی باشد. وی افزود: به همین دلیل سکاندار سیاست خارجی کشور در ترسیم خطوط کلی، شخص مقام معظم رهبری است و نقش برجسته ایشان کاملا مشهود است و ما نیز ملتزم به دستورات و نظرات ایشان بوده و هستیم.
جهانگیری: پیام انتخابات بازگشت به قانون و اعتدال بود
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: پیام انتخابات، اعتدال، عقلانیت، مبارزه با مفاسد و ارتقاء سطح زندگی و معیشت مردم است. به گزارش خبرآنلاین وی با تبریک به منتخبان مجلس دهم و ابراز امیدواری از انجام مسئولیت مهم منتخبان همراه با موفقیت از رئیس مجلس برای برگزاری چنین جلسه‌ای قدردانی کرد.
آیا امید، ‌فراکسیون اکثریت می‌شود؟
نخستین نشست هم اندیشی فراکسیون امید که از ساعتی پیش در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری با حضور منتخبان مجلس دهم آغاز به کار کرده است با حاشیه هایی ازجمله حضور تمامی 18 منتخب زن همراه شد. ایرنا گزارش داده که تا زمان ارسال این خبر یعنی پیش از ساعت چهار بعدازظهر، 153 منتخب مجلس آینده در این نشست حضور دارند. که این تعداد بیش از 145 است و به این ترتیب فراکسیون امید،‌ اکثریت نمایندگان مجلس دهم را همراه خود خواهد داشت.
الیاس حضرتی در نشست فراکسیون امید: تقاضا می‌کنیم عارف ریاست مجلس دهم را قبول کند
منتخب مردم تهران در مجلس دهم، گفت: از آقای عارف تقاضا می‌کنیم برای ریاست مجلس دهم ورود کند. به گزارش تسنیم وی در ادامه با اعلام اینکه از آقای عارف خواهش کردیم که منت بگذارند و برای بحث مدیریت مجلس وارد شوند، تاکید کرد: ریاست مجلس خواسته مردم است چرا که ایشان در انتخابات 92 ایثار کرد و رای میلیونی وی در انتخابات مجلس موید شایستگی ایشان است و از آقای عارف تقاضا داریم به عنوان کاندیدای ما برای ریاست مجلس پا پیش بگذارد.
مطهری: موضوع صلاحیت مینو خالقی به هیات عالی حل اختلاف قوا ارجاع شد
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که موضوع صلاحیت مینو خالقی منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم به هیات عالی حل اختلاف قوا ارجاع داده شده است، گفت: راه استفسار قانون نیز در این زمینه وجود دارد و می توان به طور موازی هر دو راه را رفت. به گزارش خبرآنلاین علی مطهری عصر شنبه این مطلب را در حاشیه نشست هم اندیشی منتخبان فراکسیون امید در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که پیگیری شما در به نتیجه رسیدن وضعیت منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم به کجا رسیده است، بیان کرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *