سایت خبری پیام ما آنلاین | رئیس کمیسیون اصل نود خبر داد: 188 سفر کفاشیان به خارج از کشور در دو سال!

رئیس کمیسیون اصل نود خبر داد: 188 سفر کفاشیان به خارج از کشور در دو سال!





۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۲۸

رئیس کمیسیون اصل نود خبر داد: 188 سفر کفاشیان به خارج از کشور در دو سال!

ایران نیوز24: رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در گزارش این کمیسیون در خصوص فساد در فوتبال اسامی افراد مشهور و سرشناس وجود دارد.
به گزارش ایران نیوز24، محمدعلی پورمختار در برنامه «متن و حاشیه» شبکه سه سیما در خصوص ارائه گزارش پرونده فساد فوتبال در کمیسیون اصل 90 در ارتباطی تلفنی گفت: به لحاظ اینکه اصل موضوع مطرح و رسانه ای شدن آن و گستردگی این موضوع با حواشی مختلف ما به گزارشهای مختلفی روبرو و از طرفی هم به فعالان زیادی در این خصوص مواجه شدیم که باید با آنها صحبت می شد و در هر مرحله ای هم به اطلاعات جدیدتری می رسیدیم به این نتیجه رسیدیم که ادامه دادن آن دیگر به صلاح نیست.وی افزود: اصل وجود فساد در فوتبال محرز شده است.
پورمختار خاطر نشان ساخت: این فساد الزاماً در بحث مالی نیست و سوء استفاده ها و فرارهای مالیاتی بخشی از این گزارش را تشکیل می دهد.رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این گزارش در آن حدی که گفته می شود خیلی فجیع است، نیست.پور مختار با اشاره به بندی از این گزارش با عنوان سفرهای رئیس فدراسیون فوتبال گفت: درخصوص تعداد این سفرها یقین ندارم و آن چیزی که بیان می شود مستنداتش وجود دارد و همه موارد از مراجع ذیربط اخذ شده است. وی با اشاره به نحوه جمع آوری اسناد در این کمیسیون افزود: ما اسناد خود را از طریق افراد که در این خصوص با حدود 70 نفر صحبت شده است و در کنار آن از دستگاه های متولی مثل سازمان بازرسی و ناجا و وزارت اطلاعات این اسناد جمع آوری شده است.پورمختار در خصوص تأیید این گزارش توسط وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال گفت: ما نیازی به تأیید آنها نداریم و با وزارت ورزش مفصلاً صحبت شده و وزارت ورزش هم در بسیاری از موارد با ما هم عقیده هستند.وی خاطر نشان ساخت: در این فهرست افراد سرشناس و مشهور هم حضور دارند.علی کفاشیان دیگر مهمان بخش حاشیه این برنامه در این خصوص گفت: من هم صحبتهای آقای پورمختار را تأیید می کنم بالاخره اگر پرونده ای بوده باید با آن برخورد شود و این مسئله ای است که در جلسه با نمایندگان اصل نود مطرح شده است و خود ما از آن استقبال می کنیم.
وی در خصوص اختصاص یکی از بندهای این گزارش به سفرهای رئیس فدراسیون فوتبال افزود: در اطلاعاتی که من دیدم عنوان شده بود که کفاشیان در دو سال 188 سفر رفته بالاخره من گذرنامه دارم و مشخص شده است ورود و خروج و تمام سفرها بر اساس دعوت های کمیسیون خاص بوده است و نه سفر توریستی .رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: سفرهایی که ما داشتیم به هیچ عنوان با تیم نمی رویم و انفرادی انجام می شود و فقط کمیته ها به صورت تیمی انجام می شود.وی در خصوص عنوان شدن 188 سفر در طی دو سال گفت: فکر کنم این رقم بین 20 تا 25 سفر باشد و ای کاش از ما هم سؤال می شد و گذرنامه هم موجود است با مهرهای ورود و خروج به طوریکه تمام هزینه ها توسط فیفا تقبل می شود.
کفاشیان در خصوص لزوم برخورد با فساد در فوتبال قبل از ورود کمیسیون اصل 90 افزود: من که خبر نداشتم و هر زمانی که کمیسیون اصل نود اطلاعاتی از ما خواستند ارائه شده است مثل مسئله سفرها که در گذرنامه ها وجود دارد.
وی تصریح کرد: به غیر از کمیسیون اصل 90 نهادهای دیگری هم بازرسی می کنند و همه چیز شفاف شده است و ما ابایی از گفتن آن نداریم و باز هم آمادگی همکاری داریم.رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به همکاری های این فدراسیون در خصوص پرونده هایی چون مالیات کی روش و بازیکنان سرباز گفت: در خصوص پرونده پولادی جلوی تمام سربازها را گرفتیم و گفتیم که تا زمان حل شدن اجازه حضور ندارید و تنها کسی که نیامده پولادی است و ایشان هیچ راهی جز بازگشت و روشن کردن وضعیتش ندارد.

آمار کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره سفرهای کفاشیان و مالیات فدراسیون درست نیست
مدیرکل حراست وزارت ورزش گفت: به نظر من آمار بیش از ۴۰۰ سفر خارجی غیرمجاز رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال و بدهی مالیاتی ۲۵ میلیارد تومانی فدراسیون فوتبال درست نیست.
تسنیم نوشت: رضا حسنی‌خو در خصوص حواشی موجود پیرامون ورزش کشور و به ویژه فوتبال از جمله بحث تبانی در لیگ دسته اول فوتبال گفت: بهتر است هر آنچه که در خصوص ورزش یا فوتبال مطرح می‌شود مستند باشد و درباره مواردی که مستند نیست حرفی نزنیم. درباره ماجرای تبانی نیز تا زمانی که اطلاعات ما کامل نشود بهتر است حرفی نزنیم.
وی در خصوص گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس مبنی بر وجود فساد در فوتبال اظهار داشت: از همه دستگاه‌های مسئول و مطلعین در حوزه ورزش از جمله کمیسیون اصل 90 مجلس درخواست کرده‌ایم اگر مدرک یا گزارشی دارند که نشانگر فساد در فوتبال است به ما ارائه دهند اما تا این لحظه گزارش مستندی به دست ما نرسیده است. ما با هر فردی که این موضوع را مطرح می‌کنیم، می‌گوید این موضوع را شنیده‌ایم در حالی که ما بر مبنای شنیده‌ها نمی‌توانیم عمل کنیم. مطمئن باشید اگر فسادی وجود داشته و مستنداتی باشد قوه قضاییه با آن برخورد خواهد کرد.
مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان و مشاور وزیر ورزش در مورد آمار گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس مبنی بر اینکه کفاشیان و دبیرکل پیشین وی بیش از 400 سفر خارجی غیرمجاز داشته‌اند، خاطرنشان کرد: کفاشیان این آمار را رد کرده و کمیسیون اصل 90 آن را تایید می‌کند. انتظار است که رسانه‌ها این موضوع را بررسی کنند و پی ببرند که کدام طرف در این خصوص درست می‌گوید. همانطور که تاکید کردم باید همه چیز مستند باشد چون خود ما مصمم به برخورد با فساد هستیم و اگر مستنداتی در این خصوص نباشد نمی‌توانیم کاری کنیم. درست است در مواردی همچون اساسنامه تخلفاتی صورت گرفته اما اگر فسادی هست چرا دوستان در کمیسیون اصل 90 مجلس آن را در اختیار دستگاه‌های مسئول از جمله ما قرار نداده‌اند؟
حسنی‌خو تاکید کرد: بعید است آمار بیش از 400 سفر خارجی غیرمجاز رئیس و دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال و بدهی مالیاتی 25 میلیارد تومانی فدراسیون فوتبال درست باشد و من تصور می‌کنم صحیح نیست به خصوص اینکه گزارشی مستند درباره این موارد به ما اعلام نشده است.
وی در خصوص انتشار گزارش فساد در فوتبال در شب قبل از برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال گفت: مطمئن باشید مجمع تحت الشعاع اینگونه موارد قرار نمی‌گیرد. نمی‌دانم چرا دوستان ما در کمیسیون اصل 90 مجلس این موضوع را رسانه‌ای کردند. شاید مدارکی دارند که ما نداریم. همانطور که گفتم انتظار ما این است که اگر این مدارک وجود دارد دوستان آن را در اختیار ما نیز قرار دهند.
مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در خصوص مشکلات پیش آمده برای پرواز ملی‌پوشان پیش از عزیمت به ازبکستان تاکید کرد: در این خصوص کفاشیان باید پاسخگو باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که کفاشیان اعلام کرده مشکل پرواز تیم ملی به دلیل مسائل مالی نبوده و اینکه کی‌روش گفته انتظار دارد افرادی که برای حل مشکلات قول داده‌اند به خصوص حسنی‌خو، باید به وعده‌شان عمل کنند، به تسنیم گفت: نباید به مردم اطلاعات غلط داده شود. آیا من باید مشکل اردو و پرواز تیم ملی را حل کنم؟ این موضوع خنده‌دار نیست؟ متاسفانه برخی‌ها فرافکنی کرده و وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند و فرار رو به جلو می‌کنند.
حسنی‌خو ادامه داد: دوستان در فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی مشکلات‌شان باشند. تمام فدراسیون‌ها این مشکلات را دارند و اگر قرار باشد موضوع به این کوچکی رسانه‌ای شود و وزارت ورزش پاسخگو باشد پس در این میان وظیفه فدراسیون‌ها چیست و مسئولان فدراسیون چه وظیفه‌ای دارند؟
مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه آیا به مسائل فدراسیون فوتبال ورود خواهد کرد یا خیر، گفت: من وظایفی داشتم که انجام دادم. مهمترین آنها حل مشکلات بین کی‌روش، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، حل مشکل مالیاتی سرمربی تیم ملی و حل موضوع سربازی بازیکنان بود که با هماهنگی بسیار خوب ستاد کل نیروهای مسلح انجام و به فدراسیون ابلاغ شد. فدراسیون فوتبال همانند سایر فدراسیون‌ها اگر مشکلاتی داشته باشد و نتواند آنها را برطرف کند، وزارت ورزش حتماً وارد عمل شده و کمک خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *