پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پرسش و پاسخ

پرسش و پاسخ





۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۳

در این ستون قصد داریم پاسخ سوالات پزشکی خوانندگان مان را در زمینه های مختلف پزشکی بدیم.همچنین توصیه های مهم سلامتی را از زبان خود پزشکان داشته باشیم.در این شماره سوالاتی را که خوانندگان ما در زمینه پوست و زیبایی داشته اند دکتر عباس صفا به سوالات خوانندگان مان پاسخ داده اند.
خوانندگان محترم لطفا سوالات خود را در رابطه با تمام رشته های تخصصی پزشکی را به شماره 10009353412500 پیامک کنید تا از طریق دکتر صفا با پزشکان متخصص حاذق شهرمان در میان گذاشته و پاسخ را در این ستون چاپ کنیم.
www.drsafa.org

0796…0933
چه تفاوتی بین اولتراسونیک و روش های لیپوساکشن قدیمی وجود دارد؟ چه زمانی نتایج درمان با اولتراسونیک را خواهم دید؟
اولتراسونیک کویتیشن یک روش بدون جراحی، درد و خونریزی است. بزرگترین تفاوت بین درمان با اولتراسونیک و لیپوساکشن لیزری در روش حذف چربی است.
اولتراسونیک از گرما برای حمله به سلول های چربی استفاده می کند. اولتراسونیک برای مناطق بزرگتر بهتر است و لیپوساکشن لیزری برای مناطق کوچکتر. بسیاری از مراجعین، از لیپوساکشن به دلیل حساسیت بسیار زیاد لیزر ناراضی هستند. به همین دلیل لیزر برای مناطق کوچک مفیدتر است.
در اغلب موارد نتایج کاملاً مشهود و سریع خواهد بود. لیپوساکشن باعث ایجاد تورم خواهد شد که اثرات حقیقی جراحی را می پوشاند. در روش اولتراسونیک حداقلِ تورم ایجاد می شود بنابراین نتایج کاملاً مشهود خواهد بود. اگر شما تورم دارید، برای دیدن نتایج باید ۱ الی ۳ ماه صبر کنید.

7838…0913
دوره نقاهت در لیپولیز(برداشتن چربی ها )به چه شکلی است؟ تیجه نهایی چه موقع مشخص می‌شود؟
معمولا بعد از مدت کوتاهی (1تا4ساعت )‌ فرد مرخص می شود (سرپایی وبدون نیاز به بستری )و 1تا3 روز استراحت در منزل توصیه میشود زیرا بعد از رفع اثر داروهای بی حسی درد قابل تحملی مثل درد گوفتگی وجود دارد که فرد راحت تر است در منزل باشد .حدود 2-3 هفته محل کار شده تورم دارد که خود به خود رفع می شود وپوشیدن گن ضروری است .
نتقریبا در همان روزها وهفته اول نتایج ابتدایی کاملا مشخص است وبه وضوح ازحجم چربی موضع کاسته می شود. ولی نتیجه نهایی نیاز به 3تا12هفته زمان دارد.

4221…0913
روش پیشگیری از تشکیل اسکار(آثار برجای مانده از آسیب‌های پوستی یا زخم‌ها) کدامند؟
استفاده از انواع کرم های ترمیم کننده زخم بلافاصله یا چندروز بعد از ایجاد زخم توصیه میشود. این کرم ها با مکانیزم های متفاوت تشکیل اسکار را به حداقل می رسانند. همچنین ترکیبات سیلیکون در کاهش اسکارنقش ثابت شده ای دارند. اگر محل بریدگی با دقت و با ظرافت توسط جراح پلاستیک بخیه شده باشد اسکار به حداقل می رسد ولی اگر محل زخم ترمیم نشده باشد اسکاری بزرگ و بدشکل در محل ضایعه خواهیم داشت.
بعضی از اشخاص بطور ذاتی مستعد تشکیل اسکار هستند و با کوچکترین آسیب پوستی و زخم، اسکار تشکیل می شود. اسکارها معمولاً حتی بدون درمان تمایل به پسرفت دارند گرچه رسیدن به این نتیجه نهایی ممکن است چندین سال طول بکشد ( البته نه همه اسکارها، بعضی ها ممکن است برای همیشه باقی بمانند).

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *