پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دومین کارت زرد مجلس به وزیر ارشاد

دومین کارت زرد مجلس به وزیر ارشاد





۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸

دومین کارت زرد مجلس به وزیر ارشاد
انگار که مجلس نهم در ماه های پایانی اش قصد دارد بیشتر از پیش دولت را تحت فشار بگذارد. دیروز در ادامه سوال پرسیدن مجلسی ها از وزرای دولت یازدهم، این بار علی جنتی بود که به مجلس رفت و البته نتوانست نمایندگان پرسشگر را قانع کرد و در نهایت کارت زرد دوم خود را از مجلس دریافت کرد.در زیر گزیده ای از صحبت های نماینده های پرسشگر و جواب های جنتی را به نقل از خبرآنلاین بخوانید:
• قسمتی از گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس: خلاصه سوال: علت ایجاد محدودیت در آزادی بیان چیست؟ میرکاظمی در جلسه کمیسیون گفته است که وزارت ارشاد محدودیتی برای روزنامه های اصولگرا در نقد پرونده کرسنت و مذاکرات هسته ای ایجاد کرده است. جنتی در کمیسیون گفته است که موضوع کرسنت موضوعی است که در دادگاه لاهه است و شورای امنیت گفته است که مطبوعات در این پرونده وارد نشود.
• پاسخ جنتی: در آزادی مطبوعات مسئله ای نداریم. مطبوعات آزاد هستند، می بینید که روزنامه های مخالف و موافق دولت هرچه می خواهند می نویسند. در مورد مذاکرات هسته ای همه چیز در روزنامه ها ذکر می شود. روزنامه ها هرکدام گرایش خاصی دارند و مسئولان هم هر کدامشان یک بخشش را بزرگ می کنند.
• میرکاظمی به عنوان نماینده پرسشگر: سوال اصلی من مربوط به برخورد دوگانه است. یک عده در تنگنا هستند یک عده باز هستند. توضیح این سوال این است. مدت زیادی از دولت نگذشته بود که شاهد فشار بر رسانه های اصولگرا شده ایم. یک رفتار دوگانه است. در دولت یازده آزادی بیان آری ولی آزادی بعد از بیان وجود ندارد. شما وزیر ارشاد کابینه هستید. کار به جایی رسیده که رهبری به دولت گفته اند که دولت به منتقدان توهین نکند. چرا روزنامه وطن امروز باید برای پرداختن به رژیم کودک کش سعودی دوباربه دادگاه برود. بیشترین فشار به صدا و سیما در این دولت وجود داشته است. برنامه پایش با فشار دولت محدود شد. حتی 20 و 30 هم محدود شده است. وزنامه ها و رسانه های مورد حمایت شما که از یارانه بالایی برخوردارند از تعرض به خانواده شهدا هم کوتاهی نکردند.
• پاسخ جنتی: در برنامه 8 و 30 یا شبکه 6 اتفاقی افتاده که من مسئول صدا و سیما نیستم. صدا و سیما هم مستقل است و ربطی به دولت ندارند. در باره حمایت های مالی ما در این دوره آمده ایم شاخص هایی را مشخص کردیم که بر اساس این شاخص ها یارانه گرفتند. در هیچ دوره ای در تاریخ جمهوری اسلامی تا الآن مانند الان شفاف بوده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *