پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اصولگرایان شکست 30 بر صفر خود را فراموش کرده اند؟

اصولگرایان شکست 30 بر صفر خود را فراموش کرده اند؟





۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۲۲

اصولگرایان شکست 30 بر صفر خود را فراموش کرده اند؟
یاسین مشهدی
دور دوم انتخابات مجلس دهم به پایان رسید و همچون دور اول، این لیست امید بود که اکثریت راه یافتگان به بهارستان را به خود اختصاص داد. پس از پایان دور اول و دوم انتخابات مجلس دهم 120 اصلاح‌طلب، 83 اصولگرا، 81 منتخب مستقل و 5 منتخب اقلیت به بهارستان راه یافتند. با این حساب 41 درصد اصلاح‌طلب، 29 درصد اصولگر، 28 درصد مستقل و 2 درصد اقلیت‌ دینی راهی بهارستان شدند.
پس از مشخص شدن نتایج دور دوم و قطعی شدن تشکیل فراکسیون اکثریت مجلس توسط اعضای لیست امید ؛ رسانه های وابسته به جریان اصولگرایی که همچنان از قبول شکست در این انتخابات امتناع می کنند و حاضر نیستند گرایش مردم به جریان اعتدال و اصلاحات را بپذیرند، اقدام به انتشار گزارشات و یادداشت های تخریبی علیه بزرگان اصلاحات کردند. خبرگزاری فارس از جمله حامیان بزرگ جریان اصولگرایی که از ابتدای اعلام نتایج انتخابات با اضافه کردن نمایندگان مستقل به لیست اصولگرایی، سعی داشت حداقل روی کاغذ پیروزی جریان مطبوع خود را رقم بزند، در تازه ترین اقدام نمایشی خود، اصلاحات را به دروغگویی و تمارض متهم کرده است. این خبرگزاری در واکنش به شکست مجدد اصولگرایان در دور دوم انتخابات، یادداشتی با تیتر « اصلاح طلبان از تمارض به رد صلاحیت تا ادعای پیروزی» منتشر کرد.
نویسنده این یادداشت مضحک؛ با زیر سوال بردن دو واقعه مهم « ردصلاحیت اصلاح طلبان» و «پیروزی قاطع آن ها» سعی در کمرنگ جلوه دادن شکست جریان اصولگرایی دارد. در پاسخ به این یادداشت کذب، باید یادآور شد که موضوع « رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان» و همچنین « پیروزی قاطع لیست امید» هر دو توسط مردم رصد شده و همه ما بر آنچه گذشت واقفیم.
اصلاح طلبان که به دلیل رد صلاحیت گزینه های اصلی در اکثرشهرهای کشور، در تشکیل لیست های خود با مشکل مواجه شده بودند و در برخی از شهرها نیز چهره های مستقل و معتدل در لیست قرار می گرفتند و با وجود تعداد بسیار کمتر نامزدهای اصلاحات نسبت به جریان رقیب، اما باز این لیست امید بود که اکثریت را به خود اختصاص داد.
توجه به این نکته مهم، به خودی خود پاسخ نویسنده یادداشت مذکور را می دهد اما همه ی ما خوب می دانیم که دوستان در رسانه های اصولگرایی نیز به این موضوع واقف هستند و صرفا به جهت انکار شکست خود، اقدام به انتشار گسترده ی چنین یادداشت های بی پایه و اساس می نمایند. جریان اصولگرایان و رسانه های وابسته به آن فراموش نکنند که در انتخابات تهران نیز متحمل شکست ناچیز 30 بر صفر شدند !

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *