پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان: وعده چند برابر کردن یارانه حقه‌بازی است برای بار دوم سرتان کلاه نرود

آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان: وعده چند برابر کردن یارانه حقه‌بازی است برای بار دوم سرتان کلاه نرود





۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۲۱

آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان:
وعده چند برابر کردن یارانه حقه‌بازی است
برای بار دوم سرتان کلاه نرود

مدیرکل اداره کار، رفاه و امور اجتماعی استان کرمان و جمعی از فعالان کارگری در آستانه هفته کارگر با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان دیدار کردند.
مدیر کل اداره کار،رفاه و امور اجتماعی، محمد صنعتی مشاور امور ورزش کارگری این اداره و دکتر فخر رییس اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی استان و تنی چند از فعالان کارگری حضور داشتند.
در این دیدار که صبح دیروز در محل دفتر امام جمعه صورت گرفت، مدیر کل اداره کار، رفاه و امور اجتماعی با اشاره به این که به مناسبت هفته کارگر در سطح استان کرمان برنامه ای فرهنگی کارگری برگزار خواهد شد گفت:«کارگران زحمتکش ترین و در عین حال به لحاظ اقتصادی ضعیف ترین قشر جامعه هستند. تمام زحمات یک جامعه بر دوش کارگران است. از نانوایی یک محل گرفته تا کارگران یک کارخانه بزرگ، همه و همه در پیشرفت جامعه نقش دارند.»
وی همچنین با توضیح این که یادواره 14 هزار شهید کارگری کشور در استان کرمان برگزار می شود ادامه داد:«شهید شاخص کارگری ما شهید افضلی ننیز است که کارگر صنعت مس بوده است و در جبهه های جنگ تحمیلی به شهادت رسیده است.»
در ادامه این جلسه، حاج محمد صنعتی پیشکسوت امور اجتماعی استان کرمان ضمن اشاره به سوابق انقلابی آیت الله جعفری گفت:« جناب آیت الله جعفری، حضرت عالی 60 سال است که در حال فعالیت اجتماعی هستید. شما پرچم دار نهضت اسلامی در استان کرمان هستید که در ایام انقلاب که مساجد حافظ، جامع، امام، قائم صحنه مبارزات اسلامی بود، شما شجاعانه پرچم مبارزه را به دوش گرفتید.» صنعتی افزود:«من در همان ایام می شنیدم که جنابعالی حتی شب ها در منزل خودتان هم نمی توانستید بخوابید و هر شبی در یک منزل می ماندید تا توسط ساواک دستگیر نشوید.»
مشاور مدیر کل اداره کار رفاه و امور اجتماعی در امور ورزش کارگری با برشمردن خدمات امام جمعه کرمان در طول 6 دهه اخیر و نحوه تعامل وی با استانداران دوره های مختلف خاطرنشان کرد:«آیت الله جعفری تنها نماینده ولی فقیه است که از ابتدای انقلاب تا کنون با همه استانداران رابطه حسنه داشته اند و همواره در مراسم معارفه استانداران به این نکته تاکید کرده اند که استانداران با اجتماع همراه باشند و در جهت منافع مردم عمل کنند.»
وی ضمن یادآوری سخنرانی استاندار در جشنواره فرهنگی- اقتصادی در برج میلاد تهران اظهار داشت:«آقای رزم حسینی هم که از افتخارات استان کرمان است در سخنرانی خود در برج میلاد، آیت ا… جعفری را عامل وحدت در استان کرمان معرفی کرد و گفت که باید مجسمه امام جمعه کرمان به عنوان نمونه وحدت ساخته شود.»
صنعتی ضمن موثر دانستن رفتارهای شایسته امام جمعه کرمان در هماهنگی مسوولان استانی افزود:«خدمات شما به خاطر همراهی با مسوولان استانی باعث شده است که کمترین درگیری ها در سطح مسوولان استانی وجود داشته باشد.»
در ادامه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان از کارگران، تحت عنوان شریف ترین، ارزشمندترین و با عظمت ترین قشر جامعه یاد کرد و گفت:«پیامبر اسلام بر دستان کارگر بوسه زد. چه تجلیلی از این بالاتر، شفاف تر و صریح تر سراغ دارید؟ ائمه اطهار ما نیز کار می کردند. امام صادق علیه السلام در گرمای تابستان از صحرا می آمدند که یکی از اصحاب آن حضرت به ایشان گفت:«چرا این کار را به دیگران نمی سپارید؟ امام(ع) در جواب فرمودند: اگر در این حالت از دنیا بروم در طاعت خدا جان خود را از دست داده ام.»
آیت ا… جعفری بنیان گذار جمهوری اسلامی را علاقه مند به کارگران توصیف کرد و افزود:«امام قلباً به کارگران علاقه داشت و می‌فرمود چرا دائما تصویر من را از تلویزیون نشان می دهید؟ بیایید تصویر فلان کارگر و کشاورز که دستانش در اثر کار پینه بسته است را نمایش دهید. اما به حرف امام عمل نشد.»
نماینده ولی فقیه در استان کرمان تحریم ها را از دیگر دلایل تعطیلی و نیمه تعطیلی کارخانه جات برشمرد و ادامه داد:«امیدواریم با سیاست هایی که رییس جمهور محترم در پیش گرفته است و تعامل با جهان در سال جاری گشایشی حاصل شود.»
امام جمعه کرمان تعامل دولت روحانی با جهان را متفاوت از رفتارهای احمدی نژاد ارزیابی کرد و افزود:«آقای احمدی نژاد با ادبیات خاصی می خواست مملکت را اداره کند.»
آیت ا… جعفری با انتقاد از شعار افزایش یارانه ها توسط احمدی نژاد گفت:«این که کسی با چنین شعاری وارد شود حقه بازی است. کلاه سر مردم گذاشتن است. من با هیچ دولتی حساب خاصی ندارم و به حسب وظیفه ام از همه دولت ها حمایت کرده ام. اما کسی که با شعار چند برابر کردن یارانه ها می آید حقه باز است. مواظب باشید برای بار دوم سرتان کلاه نرود.»
امام جمعه کرمان با حمایت از مذاکرات هسته ای دولت یازدهم ادامه داد:«کار بزرگی که توسط دولت دکتر حسن روحانی انجام شد این بود که مساله هسته ای را به سرانجام رساند. در غیر این صورت دشمن قصد حمله به تاسیسات هسته ای ما را داشت.»
وی دکتر روحانی را فردی با سواد و تحصیل کرده و با سوابق روشن انقلابی دانست و اضافه کرد:«دکتر روحانی می خواهد کشور را اداره کند اما از آن جایی که دروان بعد از تحریم است رنج و زحمت دارد.»
نماینده ولی فقیه در استان بلوکه کردن اموال ایران توسط آمریکا را راهزنی آشکار و یک دزدی بین المللی توصیف کرد و اظهار داشت:«آمریکا از انقلاب ایران ناراحت است. چون دستش از منابع ما قطع شده بر دشمنی شان افزوده شده اما ما در برابر زورگویی ایستاده ایم.»
آیت ا… جعفری یکی از عوامل پیشرفت جامعه در 40 سال اخیر را وحدت عنوان کرد و در خصوص اختلافات بین استانداری و شورای شهر کرمان گفت:«امروز زمزمه ای در کرمان به گوش می رسد که بین شورای شهر و استاندار به خاطر پروژه های در حال اجرا اختلاف وجود دارد. بنده پیغام دادم که در ظرف همین هفته قضیه باید حل و فصل شود.»
امام جمعه کرمان طی اظهار نظری در خصوص شورای شهر گفت:«البته به نظر من اگر اصلاً شورا وجود نداشت بهتر بود زیرا شورایی خوب است که اولاً تعداد اعضایش کم باشد و ثانیاً کارشکنی نکند.»
در پایان مراسم مدیر کل اداره کار، رفاه و امور اجتماعی، تندیس یادبود شهید افضلی ننیز را به امام جمعه کرمان تقدیم کرد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *