پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جوابیه استانداری کرمان به روزنامه «پیام ما» / 75 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در 18 ماه سکانداری رزم حسینی

جوابیه استانداری کرمان به روزنامه «پیام ما» / 75 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در 18 ماه سکانداری رزم حسینی





۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۸

جوابیه استانداری کرمان به روزنامه «پیام ما» / 75 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در 18 ماه سکانداری رزم حسینی
جناب آقای عظیم زاده
مدیر کل محترم روابط عمومی
سلام علیکم
احتراما با توجه به دستور استاندار محترم در خصوص مطلب چاپ شده در روزنامه پیام ما(۳۷۸ مورخ ۲۲/۲/۱۳۹۴) با عنوان «یک سال حمایت شفاهی استاندار کرمان از توسعه و سرمایه گذاران به روایت اخبار» خواهشمند است با هماهنگی استاندار محترم گزارش زیر در پاسخ به مطلب فوق به روزنامه مزبور منعکس شود.
۱-از ابتدای دولت جدید و سکانداری جناب آقای رزم حسینی به عنوان استاندار استان کرمان طرح مثلث توسعه اقتصادی استان مطرح گردید که با تلاش ۱۸ ماهه تاکنون ۷۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و غیر دولتی در دستور کار استان قرار گرفت و علاوه بر آن نیز حمایت از طرح های قبلی توسعه طرح های جدید و افزایش میزان تولید و رسیدن به ظرفیت اسمی رسیدن طرح ها صورت گرفته است. شایان ذکر است این طرح در کشور مورد استقبال قرار گرفته و توسط سایر استان ها نیز الگوبرداری شده است.
۲- در راستای حل مشکلات سرمایه گذاران جلسات مثلث توسعه شهرستانی به ریاست استاندار در تمامی شهرستان ها به صورت دوره ای برگزار می گردد و با حضور مدیران دستگاههای اجرایی استانی و شهرستانی، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و بانک های عامل مسایل سرمایه گذاران بررسی می گردد و راه کار مناسب پیشنهاد می گردد و اتخاذ تصمیم می شود.
۳- آن دسته از مشکلات فرآوری سرمایه گذاران که در استان قابل پیگیری و رفع می باشد با هماهنگی صورت گرفته با دستگاههای اجرایی مرتفع گردیده و همچنین روند واگذاری زیر ساخت ها و صدور مجوز سرمایه گذاری تسریع گردیده است.
۴- برخی مسایل سرمایه گذاران مربوط به وزارتخانه ها و در مرکز است که با پیگیری ویژه و مستمر توسط شخص استاندار محترم و همراهی مدیران استانی در دست اقدام است.
۵- همچنین برای استفاده از طرح ها از تسهیلات بانک ها جلسات متعددی توسط استاندار با مدیران عامل بانک های کشور و صندوق توسعه ملی برگزار گردیده و به صورت دوره ای از مدیران بانک های تهران برای حضور در استان و جلسه با سرمایه گذاران دعوت شده و در جلسات برگزار شده مسایل مربوط به تسهیلات بانکی طرح ها مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفته است.
۶- برای صرفه جویی در وقت سرمایه گذاران و تسریع در اجرای پروژه ها و تامین زیر ساخت های مورد نیاز طرح ها جلسات پنجره واحد سرمایه گذاری روزهای سه شنبه هر هفته در محل ستاد سرمایه گذاری استان با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه های اجرایی برگزار می گردد. همچنین موارد خاص در جلسات ستاد سرمایه گذاری مرکز خدمات سرمایه گذاری و کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران مورد بررسی قرار می گیرد و تصمیمات لازم اخذ می شود.
۷- در سفرهای شهرستانی استاندار محترم مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل نمایندگان مجلس ائمه جمعه حضور دارند و طرح های سرمایه گذاری مورد بازدید قرار می گیرد و مشکلات مربوطه مرتفع می گردد.
۸- علیرغم تلاش فراوان مدیریت کلان استان و سیستم اجرایی دولت، بدلیل عدم اختیار لازم در استان برای تصمیم گیری و تمرکز اختیارات در مرکز، وجود قوانین مزاحم و آئین نامه ها و دستورالعمل هایی که نیاز به بازنگری دارند سبب شده امکان رفع تمامی مشکلات در استان میسر نشود و پیگیری برخی مشکلات ناگزیر بایستی از طریق مرکز صورت گیرد که این امر هم مستلزم هزینه می باشد و هم صرف وقت، چه بسا در برخی موارد طرح را مشمول مرور زمان کرده و از حالت اقتصادی خارج می کند.
۹- در نهایت قوانین و دستور العمل های مزاحم شناسایی شده و در سطح کمیسیون های تخصصی مجلس در دست بررسی برای تهیه پیشنهادات اصلاحی است. همچنین برای تمرکز زدایی و افزایش اختیارات مدیران استانی نیز اقدام ویژه ای صورت گرفته که در حال حاضر برای بررسی و تایید در دستور کار نهاد ریاست جمهوری قرار دارد.
رضا سنجری- مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *