سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۲۵

انتصاب مدیر دفتر بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی بم
به گزارش پیام ما به مناسبت میلاد با سعادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی {ع} و روز مرد در اداره جهاد کشاورزی بم با حضور دکتر مسلمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم، مهندس قهری رئیس اداره جهاد کشاورزی، مدیران و کارکنان این اداره جشن باشکوهی در روز چهارشنبه مورخ 1/2/95 در نمازخانه جهاد برگزار گردید. در این جشن دکتر مسلمی از 13 رجب و فضایل مربوط به این ماه سخن گفت و در پایان طی حکمی مهندس قهری را به عنوان مدیر دفتر بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی بم به مدت 2 سال منصوب نمود و برای ایشان ارزوی توفیق روز افزون نمود.

تولید بیش از 4 میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی در جنوب کرمان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: مجموع تولیدات کشاورزی و دامی این منطقه در سال گذشته 4 میلیون و 129 هزار و 743 تن بوده است. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، دکتر سید یعقوب موسوی در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد با اشاره به عملکرد سال 94 جهاد کشاورزی در جنوب کرمان اظهار داشت: 600 هزار هکتار اراضی مناسب با قابلیت کشاورزی، 175 هزار هکتار اراضی زراعی و 89 هزار و 500 هکتار اراضی باغی منطقه جنوب کرمان هستند. وی با توجه به اینکه در سطح 47 هزار هکتار از اراضی مدیریت مصرف آب از طریق مالچ پلاستیکی انجام شده است، بیان داشت: همچنین اراضی تجهیز شده به شبکه‎های آبیاری تحت فشار 57 هزار هکتار، اراضی با قابلیت اجرای سامانه‎های نوین آبیاری 191 هزار هکتار و اراضی یکپارچه‎سازی و تجهیز شده، 37 هزار هکتار است. موسوی مجموع تولیدات کشاورزی و دامی منطقه جنوب کرمان را 4 میلیون و 129 هزار و 743 تن ذکر کرد و اظهار داشت: در سال گذشته در بخش زراعت و باغبانی 3 میلیون و 960 هزار تن، در بخش دام 167هزار و 743 تن و در بخش شیلات 2 هزار تن تولید داشتیم. وی مجموع اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی جنوب کرمان را در سال گذشته 210 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در بخش زراعت و باغبانی 130 هزار و 30 نفر، در بخش دام 73 هزار نفر، شیلات 170 نفر و مکانیزاسیون 6 هزار و 800 نفر مشغول به کار شده‎اند.

آزادی 11 نفر از مددجویان محکومیت مالی از زندان جیرفت
رییس اداره زندان جیرفت گفت با تلاش و پیگیری های واحد مددکاری زندان جیرفت 11 نفر از مددجویان جرایم غیر عمد تصادف ، مهریه و محکومیت های مالی با اخذ رضایت از شکات آزاد شدند. حسین برشان افزود: یکی از اقدامات خداپسندانه واحد مددکاری تلاش در جهت اخذ رضایت از شاکیان پرونده می باشد که بطوری سایر همکاران خودرا یک مددکار دانسته و با اطلاع رسانی و جذب کمک های خیرین در ایفای این نقش مهم سهیم می باشند. وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه عده ای از مددجویان ناخواسته مرتکب جرایم غیر عمدی شده و هیچ تقصیری نداشته اند بایستی در جهت حفظ آبروی آنان تلاش شود. برشان اظهار داشت: کاهش و برطرف کردن مشکلات خلق الله از بهترین کاهاست که هم رضایت حق تعالی را دربرخواهد داشت و هم موجب خوشحالی افراد می شود. رییس زندان جیرفت تصریح کرد: 11 نفر از مددجویان محکوم به پرداخت 540 میلیون تومان و تعداد 2300 قطعه سکه گردیده بودند که به علت عجز از پرداخت دین در حبس بسر می برند که با تلاش و پیگیری های واحد مددکاری و دعوت از شاکیان پرونده موفق به اخذ رضایت 181میلیون تومان و 2145 قطعه سکه گردیدند و مابقی با کمک ستاد دیه و کمک خیرین پرداخت و 11 نفر از مددجویان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *