پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۲۸

به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب کبری (س )؛
فراخوان چهارمین سوگواره استانی تعزیه
ده زیار کرمان منتشر شد
همزمان با سالروز وفات حضرت زنیب کبری (س) فراخوان چهارمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان منتشر شد. به گزارش پیام ما چهارمین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار از توابع بخش چترود کرمان به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) برگزار می شود.
ثارالله انکوتی دبیر اجرایی سوگواره چهارم تعزیه پاسداشت ارزش های حسینی و اعتلای مفهوم غنی عزاداری در فرهنگ ایرانی را از اهداف سوگواره عنوان کرد و گفت: سوگواره چهارم می کوشد تا ضمن حمایت از گروه های تعزیه استان کرمان با آسیب شناسی هنر آئینی تعزیه پدیدآورندگان آثار آئینی را کمک کند.
وی با بیان اینکه ارتقای سطح تعزیه استان کرمان هدف اصلی سوگواره چهارم است، خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده، چهارمین سوگواره تعزیه ده زیار تخصصی ترین سوگواره تعزیه کشور است. وی تصریح کرد: در این سوگواره گروه های راه یافته فقط تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) را شبیه خوانی می کنند و کارشناسان تعزیه در سطح ملی و استانی در جهت رفع تحریف و آسیب شناسی و آموزش گروه های تعزیه خوانی کارگاه های آموزشی برگزار می کنند.
انکوتی با اشاره به اینکه گروه های متقاضی حضور در سوگواره چهارم از سراسر استان باید آثار خود را تا تاریخ 20 اردیبهشت جاری به محل دبیرخانه سوگواره ارسال نمایند، گفت: ارسال لوح فشرده و متن تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) به همراه فرم شرکت در سوگواره برای گروه های متقاضی الزامی است.
وی با بیان اینکه برای برگزاری چهارمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار ستاد برگزاری سوگواره در سطح روستا، بخش چترود و شهرستان کرمان تشکیل شده است، افزود: با توجه به استقبال باشکوه گروه های تعزیه استان و علاقمندان به این آئین مذهبی در سه دوره قبلی برگزاری سوگواره، پیش بینی می شود در ایام برگزاری سوگواره به طور میانگین هر شب میزبان هزار و پانصد نفر از مردم باشیم.
دبیر اجرایی چهارمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان و حوزه هنری استان کرمان در برگزاری این سوگواره همکاری ویژه و اثرگذار دارند، افزود: با توجه به اینکه هنر آئینی تعزیه ثبت جهانی می باشد تمهیدات لازم برای حضور گردشگران خارجی نیز در حال برنامه ریزی است. گفتنی است روستای ده زیار از خاستگاه های تعزیه استان کرمان است که با برگزاری سوگواره های تخصصی سوگواره در جهت ارتقای سطح تعزیه و ترویج این هنر آئینی بسیار اثرگذار است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *