پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اخذ مجوز صندوق پژوهش و فن آوری

اخذ مجوز صندوق پژوهش و فن آوری





۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۱۲

دکتر عباس قوام رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: خوشبختانه در پایان سال گذشته با پیگیری های فراوان موفق به اخذ مجوز صندوق پژوهش و فناوری شدیم. دکتر قوام افزود: بر طبق مصوبه کارگروه ماده 44 قانون رفع موانع سرمایه گذاری خطر پذیر و اصلاح نظام مالی کشور که در شهریورماه 1394 توسط رئیس محترم جمهور ابلاغ گردید، حداقل مبلغ لازم برای راه‌اندازی صندوق پژوهش و فن‌آوری 30 میلیارد ریال تعیین شد در حالی که پارک علم و فناوری استان موفق به ایجاد تعهد تامین حدود 51 میلیارد و دویست میلیون ریال و بانسبت 49 درصد سهم بخش دولتی و 51 درصد سهم بخش خصوصی گردید و خوشبختانه کارگروه ماده 44 در آخرین جلسه خود در سال 1394 با تصویب این صندوق موافقت کرد. وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر منتظر ابلاغ این مجوز هستیم تا بعد از ثبت آن در اداره ثبت شرکتها، صندوق پژوهش و فن‌آوری کار خود را رسماً آغاز نماید.

تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در شرکت آبفار کرمان
به گزارش روابط عمومی شرکت آبفار کرمان، مدیر عامل شرکت آبفار کرمان گفت: کارگروه اقتصادمقاومتی این شرکت در اصول 11گانه خود وبا تدوین برنامه مناسب آغاز به کار کرده است. علی رشیدی با اشاره به اینکه مبنای کار دراین کارگروه برمبنای طرح ها وگفته های مدنظر رهبر انقلاب است،افزود: ایجاد ساختار علمی وضوابط ومعیارهای حاکم براین ساختار یکی از اصول کاری این شرکت برمبنای اقتصادمقاومتی خواهد بود. رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی شرکت آبفار کرمان تصریح کرد: همچنین دراین کارگروه برنامه عملیاتی برمبنای نقاط ضعف وقوت شرکت تدوین شده وبخش خصوصی را درامورمشارکتی بیشتر دخیل کرده تا با اجرای پروژه های مشارکتی وآب رسانی به همراه کیفیت خدمات، نشاط درمناطق تحت پوشش شرکت بیشتر شود. رشیدی با بیان اینکه باید دربرنامه های مدنظر دراین طرح به اقتصاد دانش بنیان توجه ویژه شود گفت: نظام ارزیابی پروژه های اقتصاد مقاومتی باید استقرار یافته وگزارش های منظمی از این پروژه ها ارائه شود. مدیرعامل آبفار کرمان تاکید کرد: باید فرهنگ کارهای جهادی وخودکفایی را درمجموعه های تحت حمایت خود ایجاد کرده ونسبت به برنامه ریزی وپایش ونظارت برای اجرای هدف های مهم شرکت اقدام کرد.

صدور مجوز
پروانه به 274 واحد صنعتی در جنوب استان کرمان
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان اظهار کرد: کل جواز تاسیس های صادره در حوزه صنعت تاریخ جنوب کرمان 638 مورد با سرمایه گذاری حدود 3400 میلیارد تومان بود این در حالی است که جواز تاسیس های صادر شده در دو سال دولت یازدهم، تنها 274 مورد بوده است. به گزارش ایسنا محمود اسکندری نسب در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی شهرستن های جیرفت و عنبرآباد در جیرفت تصریح کرد: یکی از طرح های وزرات صنعت و معدن، توسعه معدن و صنایع معدنی است که شش پروژه کلان ملی در این زمینه تعریف شده است. وی با بیان اینکه جنوب استان کرمان در حوزه صنعت، معدن و تجارت کاملا نوپاست اظهار کرد: 40 نفر نیروی انسانی در جنوب استان در حوزه صنعت و معدن مشغول به فعالیت می باشند که علی رغم این مسائل، توانسته ایم در سال های 92 و 93 رتبه اول رشد سرمایه گذاری را در کشور در این زمینه به دست آوریم که این موضوع نیز به علت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به دست آمد.

انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر کرمان برگزار می شود
مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان کرمان از برگزاری انتخابات مجامع هلال احمر در روز ۲۴ اردیبهشت ماه در کرمان خبر داد. به گزارش مهرعلی گنج کریمی اظهارداشت: آمادگی کامل برای برگزاری این انتخابات در هلال احمر استان کرمان وجود دارد و طبق هماهنگی های صورت گرفته این انتخابات روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه در کرمان برگزار خواهد شد. وی تصریح کرد: انتظار حضور حداکثری امدادگران و اعضای هلال احمر را در این انتخابات داریم که برای چهارمین بار در کرمان برگزار می شود. گنج کریمی افزود: ۱۷۱ نفر برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده اند که شامل ۱۳۶ نفر کاندید شورای اجرایی هستند و بقیه افراد برای بازرسی ثبت نام کرده اند. وی ادامه داد: در استان کرمان ۱۷ هزار نفر عضو و داوطلب جمعیت هلال احمر واجد شریط رای دادن وجود دارد. مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کرمان همچنین با بیان اینکه تمام تلاش ما در انتخابات این دوره بر واقع نگری بوده است، گفت: بر این اساس سامانه ثبت اطلاعات اعضای داوطلب راه اندازی شد که این سامانه با توجه به فرصت زمانی محدودی که در اختیار داشتیم توقع حداکثری ما را برآورده کرد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *