پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۱۲

احداث اولین اکوپارک موضوعی دو منظوره در کرمان
معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: اولین اکو پارک موضوعی دو منظوره آموزشی و تفریحی برای استان کرمان در شهر کرمان احداث می شود. علی بابایی اظهار داشت: اکوپارک مکانی است که در آن فعالیت های تفرجی همگام با شناسایی و چگونگی برخورد با مسائل زیست محیطی از جنبه های گوناگون و آموزش همگانی صورت می گیرد. وی مساحت این پارک را حدود دو هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: این پارک در ادامه پارک بزرگ شهر (پارک انقلاب) ساخته می شود. وی گفت: انگیزه اصلی ایجاد اکو پارک کودک به عنوان پارک تفریحی و تحقیقاتی با هدف ارتقای آگاهی های زیست محیطی در کودکان می باشد که هدف از ایجاد این نوع پارک ها علاوه بر توسعه فضای سبز شهری ،مکانی برای گردش و گذراندن اوقات فراغت به عنوان محیطی علمی، آموزشی برای کودکان زیر پانزده سال است که این امکان به حل مسائل و مشکلات زیست محیطی با روش عینی، عملی و ملموس می پردازد .بابایی تصریح کرد: کلیه فضاهای تفریحی و بازی آن از وسایل و تجهیزات ایمن برای جلوگیری از هرگونه حادثه برای کودکان پیش بینی شده است.

لزوم توجه به جوانب قانونی در صدور اسناد مالکیت املاک وقفی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بر لزوم رعایت الزامات قانونی و شرعی در صدور اسناد مالکیت املاک موقوفه تاکید نمود. به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان رضا طالبی زاده در نشست مدیران ادارات اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه برای امر وقف در احکام اسلام مقررات خاص و ویژه ای وضع شده توجه به این مقررات و الزامات را در صدور اسناد مالکیت املاک وقفی امری ضروری برشمرد. وی با اشاره به اینکه محل دقیق بسیاری ازموقوفات در استان کرمان مشخص نیست ادامه داد قبض و اقباض از شرایط صحت وقف می باشد که در بسیاریاز این موارد عنصر قبض و اقباض محقق نشده است و ادارات ثبت درصدور اسناد مالکیت چنین املاکی با مشکل مواجه شده اند. طالبی زاده خاطرنشان کرد در سفرهای مکرری که به شهرستان های مختلف استان صورت گرفته ائمه محترم جمعه همواره به رفع مشکل صدور اسناد مالکیت برای موقوفات تاکید داشته و دارند لیکن بروز برخی اشکالات که ناشی از عدم رعایت جوانب شرعی و قانونی وقف است مسائل و مشکلاتی را در زمینه صدور اسناد مالکیت موقوفات ایجاد کرده است.

برگزای سمینار مدیریت مصرف برق به همت آموزش و پرورش بم
سمینار مدیریت مصرف برق با حضور مهندس پاک نژاد کارشناس ارشد دفتر مدیریت مصرف برق تهران در سالن ارشاد شهربم برگزار شد. مهندس سعید عسکری معاونت مشترکین برق جنوب استان کرمان گفت: در بحث استفاده بهینه از مدیریت مصرف برق کارهای زیادی شده است و از این موضوع خرسندیم که شرکت توزیع برق جنوب از مقام سوم پایین تر نیامده است. عسکری رعایت مصرف را بحث اصلی دانست و اشاره ای کرد به سخنان رهبر معظم انقلاب که موضوع اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف و بهینه مصرف کردن را مورد تاکید قرارداده اند. حبیب الهی رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان بم این اداره را به عنوان یک دستگاه کلیدی در امر آموزش برای توسعه همه جانبه دانست و گفت: مدارس محل یادگیری مهارت ها و آموزش برای زندگی هستند و مکانی برای تمرین زندگیست . وی افزود: آموزش پرورش ضمن آموزش های نظری و توجه به آموزش های تئوری و کمی به آموزش های کیفی و کاربردی تاکید بسیار دارد. حبیب الهی از اداره برق بم درخواست کرد تا این طرح را همزمان با شروع سال تحصیلی همه گیر و مستمر ادامه بدهد .

بم از قطب‌های فرهنگی و ادبی کرمان است
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: بم یک از قطب‌های بزرگ فرهنگی و ادبی استان است. فرشید فلاح در مراسم اختتامیه جشنواره استانی نخل و نارنج در بم اظهار داشت: ‌از ابتدای مسئولیتم در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان این پنجمین بار است که به شهرستان بم سفر می‌کنم و این نشانگر جاذبه‌های فرهنگی و وجود هنرمندان و پیشکسوتان هنر در این شهرستان است. وی افزود: شهرستان بم معدن هنر است و پیشکسوتان و ستاره‌های فرهنگ هنر این شهرستان ‌در آسمان فرهنگی و هنری کشور می‌درخشند. مدیرکل ارشاد کرمان خاطر‌نشان کرد: جشنواره موسیقی نواحی کشور، نمایشگاه بزرگ کتاب و محفل انس با قرآن کریم از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری‌ به میزبانی شهرستان بم برگزار می‌شود. فلاح یاد‌آور شد: ظرفیت فرهنگی بم ما را وادار به اجرای چنین برنامه‌های مهمی در شهرستان کرده است و امیدواریم مردم فهیم بم از این ظرفیت استفاده کامل ببرند. وی ابراز داشت‌: میزان داستان‌نویسی استان کرمان کاهش یافته و ما در صدد هستیم در سال 94 به داستان نویسی و برگزاری کلاس‌های آموزشی داستان‌نویسی و کارگاه‌های متعدد در استان تمرکز کنیم‌.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *