پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۱۰

رفع مشکل ناباروری درختان زیتون با پیوند سرشاخه کاری
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: با توجه به اینکه بخش از باغات زیتون منطقه به دلیل خودناسازگاری نابارور است لذا این مشکل با پیوند سرشاخه کاری رفع می شود. به گزارش ایرنا منصور شریف افزود: اجرای برنامه TopWorking پیوند سرشاخه‎ کاری زیتون در این منطقه آغاز شده است. وی بیان کرد: سه هزار و 117 هکتار سطح زیر کشت زیتون در جنوب کرمان است که سالانه با تولید سه هزار و 229 تن محصول این منطقه یکی از قطب‎ های اصلی کشت زیتون در استان محسوب می‎ شود. وی بیشتر ارقام کشت شده در این منطقه را زرد، روغنی، کنسروالیا، مانزالینا، دزفولی و دو رقم جدید کرونایکی و آربکین ذکر کرد و گفت: با توجه به مشکل ناباروری بعضی از ارقام زیتون در باغ‎ها به دلیل خودناسازگاری مدیریت باغبانی کار پیوند را آغاز کرده است. مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد: در این اقدام عملیات پیوند به روش سربرداری به صورت عملی و آموزشی در سطح باغ‎های غیربارور و مسن انجام می‎ شود. وی با اشاره به اینکه عملیات پیوند از اواخر فروردین ماه آغاز شده است و تا پایان نیمه اول خرداد ماه ادامه دارد گفت: در صورت انجام آن با پیوند ارقام گرده‎زا مشکل باروری ارقام خودناسازگار رفع می‎شود.

کسب رتبه سوم مبارزه با مواد مخدر توسط جیرفت
فرماندار جیرفت گفت: سال گذشته شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد. به گزارش ایرنا احمد امینی روش افزود: این موفقیت در استان و کشور مورد قبول قرار گرفت و امسال هم باید تلاش کنیم این جایگاه را حفظ و ارتقا دهیم. وی تصریح کرد: آمار کشفیات ما 20 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است که نشان از فعالیت دستگاه های متولی دارد و باید نیروی انتظامی در زمنیه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر تلاش بیشتری انجام دهد. وی گفت: مبارزه با مواد مخدر جدی است و باید به صورت واقع بینانه آن را پیگیری و زمینه مشارکت خانواده ها را فراهم کنیم. فرماندار جیرفت از کاهش سن اعتیاد در جامعه خبر داد و افزود: قاچاق متادون به سمتی می رود که دسترسی را برای همه آسان کرده است. وی با اشاره به ارایه آمارهای خودکشی و طلاق بیان کرد: اگر ریشه یابی شود بیشتر اینها به اعتیاد بر می گردد و اعتیاد از سمت سنتی به مواد صنعتی رفته است. امینی روش گفت: اگر در سطح ادارات مواردی از اعتیاد وجود داشته باشد باید بصورت جدی برخورد شود و آموزش و پرورش و والدین هم می توانند نقش تاثیرگذاری در پیشگیری از اعتیاد داشته باشند. وی تصریح کرد: 10 مرکز درمانی ترک اعتیاد در شهرستان وجود دارد که باید مشکلات آنها به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد تا خروجی بهتری داشته باشند.

برگزاری اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ وهنر رفسنجان
اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ و هنر رفسنجان برگزار شد. حسین تقوی گفت:پیشکسوتان فرهنگ وهنر،گنجینه های گرانقدری هستند که سالها درزمینه تخصصی خود تلاش کرده وعمر گرانمایه را صرف فعالیت وآموزش نموده اند که هم باید مورد تقدیر قرارگیرند و هم از تجربیات آنها درارتقاء وضعیت موجود استفاده گردد. رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی رفسنجان ضمن بیان مطلب فوق افزود: پیشکسوتان سالها درآسمان فرهنگ وهنر درخشیده اند وهنرجویان زیادی را در پرتو نور خود آموزش داده اند، لذا براساس این امرمهم وجهت تجلیل از ایشان کارگروهی تشکیل وتجلیل از تعدادی از این بزرگواران در دستور کار قرار گرفت. وی همچنین با یادآوری این نکته که تعداد پیشکسوتان زیاد وامکان تجلیل با شکوه از همه آنها مقدورنبود، ملاک هایی ازجمله (سن،صاحب اثر و یا تاثیرگزاربودن دررشته تخصصی خود) را برای انتخاب ایشان اعلام کرد وافزود: پس از مشورت با تعدادی از پیشکسوتان، مسئولین انجمن های هنری و… سرانجام 10 نفرازاین عزیزان انتخاب شدند تا دراولین همایش مورد تقدیرقرارگیرند. رئیس اداره ارشاد درادامه تصریح کرد:ازآنجا که این مراسم، اولین همایش می باشد به گونه ای برنامه ریزی گردیده تا درسالهای آتی نیز مسئولین آن را ادامه دهند تا به ترتیب سایر بزرگواران نیز مورد تجلیل قرارگیرند، لازم به ذکر است که اقدام فوق دراین سطح برای اولین در شهرستان رقم خواهد خورد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *