پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۲۹

معاون وزیر کشور: اعتبارنامه مینو خالقی صادر نشد
ایسنا نوشت: مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور درباره آخرین آمار اعتبارنامه صادر شده توسط فرمانداری‌های سراسر کشور خاطر نشان کرد: تاکنون اعتبارنامه 221 منتخب صادر شده ولی هنوز اعتبارنامه مینو خالقی منتخب سوم مردم اصفهان صادر نشده است که در این باره بزودی دفتر حقوقی وزارت کشور توضیحاتی ارائه می‌کند.
یک نماینده مجلس: ابطال آرای مینو خالقی بخاطر صلاحیت شخصی او بوده و درست است
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره ابطال آرای مینو خالقی از سوی شورای نگهبان، توضیحاتی ارائه داد. محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در واکنش به موضوع ابطال آرای مینو خالقی، گفت: موضوع ابطال رای این نامزد انتخابات به صلاحیت شخصی وی بازمی گردد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی افزود: پس از برگزاری انتخابات، مستنداتی به دست شورای نگهبان رسید که در ادامه این شورا این مستندات را احراز کرد تا نتیجتا رای به عدم صلاحیت لازم این نماینده داده شود. رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه با اشاره به اظهارات یکی از اعضای شورای نگهبان در خصوص موضوع ابطال آرای مینو خالقی، تصریح کرد: یکی از اعضای شورای نگهبان در واقع این واکنش شورا را «کشف حقیقت» می‌نامد که بالاخره در عالم حقوق ما چنین مواردی را داریم. پورمختار در ادامه تصریح کرد: در واقع این نوع تفسیر، تفسیر جدیدی بود که شورای نگهبان ارائه کرد و در هر صورت باید گفت این موضوع از جمله اختیارات این شوراست. رئیس کمیسیون اصل 90 در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم تفسیر جدید شورای نگهبان در موضوع ابطال آرای مینو خالقی نادرست نیست.
یک نماینده مجلس خبرگان: تفکر آیت‌الله یزدی بر مجلس خبرگان آینده غالب است
منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به ترکیب مجلس خبرگان پنجم، تفکر بزرگانی همچون آیت‌الله یزدی در این مجلس یک تفکر غالب است. به گزارش مهر حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری افزود: وقتی ترکیب مجلس خبرگان چهره‌های انقلابی باشد، قهرا مجلس هم انقلابی خواهد بود و انقلابی عمل خواهد کرد.
اولین واکنش اصولگرایان به سخنان عارف: «تهرانیزه» کردن انتخابات شائبه برانگیز است
تسنیم نوشت: سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: در شهر تهران مردم به لیست رای می‌دهند و حتی با وجود اینکه برخی از افراد لیست‌ها ناشناخته هستند مورد حمایت قرار می‌گیرند، چرا که موضوع انتخابات در تهران با دیگر شهرها کاملا متفاوت است، در برخی حوزه‌های انتخابیه نیاز به انتخابات یک تا 2 نماینده وجود دارد، پس باید پرسید هدف از «تهرانیزه» کردن انتخابات چیست؟ مردم در دور دوم به سوابق و نامزدها رای خواهند داد و طرح این موضوعات شائبه‌ برانگیز است. گفتنی است محمدرضا عارف اخیرا در سخنانی با تاکید بر اینکه باید باید انتخابات را تهرانیزه کنیم افزود: این امر مسئولیت ما را سنگین تر می کند ولی به باور ما راهمان همین است.
عارف: به ائتلاف با اصولگرایان و اعتدالیون افتخار می‌کنیم
ایسنا نوشت: منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: در راستای دستیابی به این هدف گفتمان اصلاحات، شورای عالی ائتلاف فراگیر اصلاحات با اعتدالیون و بخش‌هایی از اصولگرایان که ما معتقد بودیم دلسوز نظام هستند و دغدغه‌شان با دغدغه ما یکسان است ائتلاف کردند. ما به این ائتلاف افتخار می‌کنیم و شما مردم عزیز کشور پاسخ مثبتی به این ائتلاف دادید. عارف افزود: در تهران مردم در پاسخ به این جهت‌گیری کاری کارستان کردند. برای اولین بار در تهران انتخابات مجلس یک مرحله‌ای شد و برای اولین بار در این استان یک جریان به طور کامل رای آورد.
نامه نماینده مجلس دهم به روحانی: تجربه تلخ دریاچه ارومیه، زاینده رود و گاوخونی را در خزر تکرار نکنید
على اصغر یوسف نژاد، نماینده منتخب مردم ساری و میاندرود در مجلس دهم شورای اسلامی که پیشتر در کابینه حسن روحانی معاونت وزارت اقتصاد را به عهده داشت در اعتراض به طرح انتقال آب خزر به سمنان و کویر مرکزی نامه ای را خطاب به حسن روحانی؛ رئیس جمهور یازدهم نگاشت. به گزارش خبرآنلاین او در این نامه نوشته است: من از جمله کسانی بودم که در انتخابات ریاست جمهوری از شما حمایت کرده و فی الحال نیز از نظر سیاسی قصد و نیّتم حمایت از دولت است. اما آنچه مرا برآن داشت تا این نامه را برای شما قَلمی کنم موضوع «انتقال آب دریای خزر به استان سمنان و کویر مرکزی ایران» است. وی تاکید کرد: تجربه تلخ دریاچه ارومیه، زاینده رود و گاوخونی را در خزر تکرار نکنید.
انتقاد سیدمهدی طباطبایی از سرلیستی حدادعادل
سید مهدی طباطبایی عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز با خبرآنلاین مصاحبه کرده است. او در این مصاحبه گفت: اصلا چه کسی گفته اصولگرایان به نظام نزدیکترند بقیه غیرخودی هستند؟ مگر تملق گفتن نشانه نزدیکی به نظام حساب می‌شود؟برخی اصولگرایان طوری رفتار می‌کنند انگار پیک و رابطه رهبری با اصولگرایان هستند. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اینکه عده‌ای دائما پرخاشگری کنند، تجمع برگزار کنند، انحصارطلب باشند و دائما تکرار کنند که ما مسلمان هستیم و بقیه نیستند اینها رفتارهای غلطی است که در نهایت باعث شکست شان در انتخابات هم شد. نه اینکه قصد جدایی داشته باشم ولی سعی کردم که از این تصمیمات کنار بکشم تا آنجایی هم که می شد با ارشاد کردن و هشدار دادن نسبت به این رویه تندروی از جریان اصولگرا حمایت کنم. حتی در زمان چاپ پوسترهای تبلیغاتی، ببینید چه سیاستی را پیش گرفتند البته در مورد مجلس هفتم هم چنین کردند بروید ببینید در مورد تبلیغات انتخابات قرار بود چگونه باشد در چاپ پوستر تبلیغاتی با نظر چه کسانی اقای حداد به عنوان سرلیست انتخاب شد؟ چرا اقای ابوترابی فرد که اتفاقا براساس حروف الفبا هم ایشان باید اولین نفر قرار می‌گرفتند و باید برجسته تر از دیگران باشند،سر لیست نشد؟
محمدرضا پورابراهیمی: انگار دولت تمایلی به حذف یارانه ها ندارد
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به خبرآنلاین گفت: دو سال قبل مجلس برای دولت معیار تعیین کرد ولی دولت گفت نمی توانم طبق این معیارها عمل کنم. سال گذشته مجلس معیاری برای حذف افراد از فهرست یارانه بگیران تعیین نکرد و عدد تعیین کرد ولی باز هم دولت گفت شاخص ها و معیارهای این عدد مشخص نیست و ما نمی توانیم اقدام کنیم. امسال مجلس مجددا معیارها را تعیین کرده است ولی باز هم دولت مخالفت می کند. به نظر می رسد بیراه نیست اگر از مجموع این رفتارهای دولت این گونه نتیجه بگیریم که تمایلی به انجام این کار وجود ندارد نه اینکه اجرایی نباشد.
کواکبیان: آماده ام نامزد ریاست مجلس دهم شوم
دبیرکل حزب مردمسالاری و منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: اگر از اصلاح طلبان کسی نامزد ریاست مجلس دهم نشود نامزد این سمت خواهم شد. به گزارش ایرنا مصطفی کواکبیان اظهار کرد: گزینه ما برای نامزدی ریاست مجلس آینده فرد اصلاح طلب است و از نامزد اصلاح طلبان حمایت خواهیم کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی: واقفیم که آمریکایی‌ها در داخل کشور خود مشکلاتی دارند
ایسنا نوشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات فشرده محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک با وزیر خارجه آمریکا، گفت: ظاهراً برخی مسایل و موانع ایجاد شده در مسیر مبادلات بانکی و تجاری سیستم بانکی اروپا با ایران حل شده و آمریکا رسماً اعلام کرده که دیگر مانع مبادلات تجاری و بانکی کشورهای اروپایی نخواهد بود و این کشورها می‌توانند بدون هراس به مبادلات و تجارت با ایران اقدام کنند. هاشمی رفسنجانی، تأکید کرد: البته ما واقفیم که آمریکایی‌ها در داخل کشور خود مشکلاتی دارند که باید حل کنند.
عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی: بعید است حج ۹۵ بی‌حادثه باشد!
سودانی نماینده مردم اهواز و عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی گفت: بعید می‌دانم که حاکمان فعلی عربستان بتوانند حجی را در سال ۹۵ تدارک ببینند که حضور موثر حجاج ایرانی را به همراه داشته باشد و بی‌حادثه‌ هم باشد. به گزارش مهر وی با اشاره به اتفاقات سال گذشته در جریان مناسک حج، تصریح کرد: این اتفاقات اگر در تاریخ حج بی‌سابقه نباشد، حداقل کم‌سابقه است و نشان از بی‌کفایتی حکام آل‌سعود دارد. وی تاکید کرد: معتقدم نوع رفتاری که با حجاج ایرانی دارند، مشمول همین بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آنهاست و من فکر می‌کنم اگر چه موضوع حج از همه قضایای سیاسی و اختلافات بین حکومت‌ها مجزا هست، اما بعید می‌دانم که حاکمان فعلی عربستان بتوانند حجی را در سال ۹۵ تدارک ببینند که حضور موثر حجاج ایرانی را به همراه داشته باشد و حج بی‌حادثه‌ای باشد.
تکذیب خبر آلودگی آب
ایرنا نوشت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تکذیب خبر استفاده از ماده ای به نام «سیترو گلیسیرین هیدروکلراید» برای گندزدایی آب آشامیدنی اعلام کرد چنین ماده ای حتی در فرهنگ دارویی نیز وجود خارجی ندارد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *