پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمان خبر داد محقق شدن 14 درصد تفاهم‌نامه‌های سرمایه گذاری استان کرمان

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمان خبر داد محقق شدن 14 درصد تفاهم‌نامه‌های سرمایه گذاری استان کرمان





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۲۴

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمان خبر داد
محقق شدن 14 درصد تفاهم‌نامه‌های سرمایه گذاری استان کرمان

پیام ما- مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری کرمان از محقق شدن 14 درصد تفاهم‌نامه های سرمایه گذاری استان کرمان خبر داده است. رضا سنجری که با ایسنا صحبت کرده، تحقق این رقم را در طول دو سالی که از طرح مثلث توسعه اقتصادی می گذرد، اعلام کرده است. وی به ایسنا گفت: از ابتدای ایجاد طرح مثلث توسعه اقتصادی، 75 هزار میلیارد تومان، انعقاد تفاهم نامه های سرمایه گذاری با بخش خصوصی و غیر دولتی صورت گرفت که با گذشت حدود دو سال از این طرح هم اکنون 14 در صد این تفاهمنامه‌ها یعنی معادل 11 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری تحقق یافته است. وی البته این رقم را خوب دانسته و با اشاره به محدودیت ها و تحریم ها در اجرایی کردن این طرح، تصریح کرد: بانک های استان راغب به حمایت از سرمایه‌گذاران بودند اما به دلیل مشکلاتی در قبال منابع نمی توانستند، آنگونه که می خواهند، حمایت نمایند. همچنین در تامین منابع مالی از سایر کشورها نیز به دلیل تحریم ها، مشکلاتی وجود داشت اما با همه این مشکلات، در این مدت حدود 274 طرح به بهره برداری رسیده است. سنجری، برکات طرح مثلث اقتصادی را شش هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال مستقیم هشت هزار و 500 نفر دانست و گفت: از دیگر اقدامات استان در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، پیگیری مشکلاتی اعم از نیاز سرمایه در گردشی که طرح های قبلی داشته اند و طرح های نیمه تمامی که بهره برداری آنها ضرورت داشت، بود که در دستور کار استانداری قرار گرفتند. وی در خصوص اقداماتی که برای حمایت از سرمایه گذاری در استان صورت گرفته، عنوان کرد: برگزاری 114جلسه به منظور رفع موانع تولید و همچنین بررسی 670 پرونده که 60 درصد آنها عملیاتی شده است، از جمله اقدامات در جهت حمایت از سرمایه گذاران بوده است به طوری که استان کرمان رتبه اول پیگیری ها در کشور را در سال گذشته کسب کرده است. سنجری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر با بیان این مطلب که از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید، اقتصاد مقاومتی در دستور کار بوده که در این راستا استان کرمان با طرح مثلث توسعه اقتصادی گام های استواری در این راستا برداشته است، گفت: تعریف کامل اقتصاد مقاومتی در مدل مفهومی طرح مثلث توسعه اقتصادی، استان کرمان می باشد. وی ادامه داد: در این طرح، همه ارکان استان باید دست در دست یکدیگر داده و با همدلی و به صورت تمام قد از همه بخش ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و … جدا از دید سیاسی، پای کار بیایند و حمایت کنند که خوشبختانه این اتفاق در استان کرمان رخ داده است.
شایان ذکر است در حالی مدیرکل اموراقتصادی استانداری کرمان محقق شدن 14 درصد تفاهمنامه ها را خوب ارزیابی کرده و معتقد است با این طرح گام های استواری در استان برداشته شده که تا سال 1404 و سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404، 10 سال دیگر باقی مانده و 2 سال از شروع طرح مثلث توسعه اقتصادی می گذرد و طبق گفته سنجری، هنوز 86 درصد تفاهمنامه ها محقق نشده اند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نم‌نم‌دوزی با مهره‌های رنگارنگ

زندگی پرشتاب و با عجله در عصر ارتباطات جایی برای هنری که با صبر و سوزن گره خورده، باقی نگذاشت

نم‌نم‌دوزی با مهره‌های رنگارنگ

پرداخت حق عضویت در «ایکوم» و «ایکوموس» برعهده اعضای شوراها است

روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی در اطلاعیه‌ای بر تداوم همکاری با مجامع جهانی تاکید کرد

پرداخت حق عضویت در «ایکوم» و «ایکوموس» برعهده اعضای شوراها است

راهکار خروج فعالان صنایع دستی از انزوا

عضو میز تخصصی صنایع‌دستی در گفت‌وگو با «پیام ما» مطرح کرد:

راهکار خروج فعالان صنایع دستی از انزوا

گردشگری بازوی پیش‌برنده توسعه پایدار هنر است

مدیرمسئول نگارخانه «ترانه باران»:

گردشگری بازوی پیش‌برنده توسعه پایدار هنر است

میراث تاریخی کپنهاگ در آتش‌ سوخت

میراث تاریخی کپنهاگ در آتش‌ سوخت

اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی کافی نیست

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور:

اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی کافی نیست

تدوین طرحی برای مدیریت سفر در طول سال

در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی سفر اعلام شد

تدوین طرحی برای مدیریت سفر در طول سال

پای غیرمجازها روی گلوی هتل‌داری

هتل‌ها بدون مسافر ماندند

پای غیرمجازها روی گلوی هتل‌داری

مرمت و واگذاری بهره‌برداری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال جاری

مدیرعامل صندوق توسعه خبر داد:

مرمت و واگذاری بهره‌برداری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال جاری

حفاران غیرمجاز در سرخه دستگیر شدند

حفاران غیرمجاز در سرخه دستگیر شدند

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *