پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اخبار آبفا

اخبار آبفا





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۲۲

برگزاری همایش نجات آب شهرستان شهربابک با همکاری شرکت آبفای کرمان
همایش نجات آب شهرستان شهربابک روز جمعه سوم اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولین محلی و اقشار مختلف دانش آموزی با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در منطقه ریگ سفید روستای استبرق شهربابک برگزار شد. در ابتدای همایش پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، غفاری مدیر روابط عمومی شرکت آبفای کرمان ضمن خیرمقدم به حاضرین طی سخنانی با اشاره به وضعیت بحرانی سفره های زیرزمینی و کمبود آب بر حفظ و نگهداری منابع موجود و مصرف بهینه آب تاکید نمود. وی در ادامه گفت: نظر و دستور اکید طاهری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آبفای کرمان بر نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی مصرف آّب در تمامی نقاط مختلف استان کرمان است و این شرکت در همه شهرهای استان با تمامی ارگانها در زمینه اطلاع رسانی و کمک به نجات منابع آبی همکای می کند. در ادامه بخشوده رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهربابک گفت: یکی از دلایلی که این محل برای برگزاری همایش نجات آب انتخاب شده این است که دانش آموزان و آینده سازان به عینه مشاهده کنند که اگر آب نباشد طبیعت و حیات به خطر می افتد و چیزی به عنوان زندگی وجود نخواهد داشت. بخشوده در ادامه از همکاری بسیار صمیمانه شرکت آبفای کرمان و امور آب و فاضلاب شهرستان شهربابک در برپایی این همایش تقدیر نمود. رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهربابک همچنین از ارسال بیش از 300 اثر نقاشی ، عکاسی، فیلم، وبلاگ نویسی ،ارائه راهکار و… در زمینه صرفه جویی در مصرف آّب توسط دانش آموزان شهربابک در مقاطع مختلف تحصیلی به دبیرخانه این همایش خبر داد. علی اسدی نماینده منتخب مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش ضمن بیان احادیثی از پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) در زمینه نقش آب در زندگی بر صرفه جویی در مصرف آب تاکید نمود. وی افزود: اگر مصرف بهینه آب را رعایت نکنیم با چالش های جدی روبرو خواهیم شد . در عصر حاضر نیز مصرف بی رویه آّب، چالش های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … ایجاد کرده و می کند و ما بایستی جوابگوی این چالش ها باشیم. اسدی در ادامه بیان داشت: امروز بیش از 2 میلیارد نفر از جمعیت جهان، با بحران آب روبرو هستند و بیش از 4 میلیون کودک بر اثر آب غیر بهداشتی تلف می شوند.
در ادامه مراسم غلامرضا زین الدینی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان که به عنوان نماینده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در این مراسم حضور داشت، گفت: بارندگی در ایران به اندازه یک سوم میزان بارندگی در جهان است و از ایران به عنوان کشوری با تنش آبی در جهان نام برده می شود.
وی افزود: دومین سالی است که درگیر تنش آبی هستیم و وضعیت منابع آبی در خط قرمز قرار دارد ، شرایط بی آبی ،بحرانی جدی است و مصرف بهینه آب باید از خانواده ها و خود افراد شروع شود. زین الدینی با اشاره به حضور و گستردگی اقشار مختلف در این همایش گفت: هدف از برگزاری این گونه همایش ها شناسایی و جدی گرفتن بحران است و باید از سطوح مدیریتی خارج شود و تمامی افراد جامعه درگیر این مساله شوند. مدیر امور آبفای شهرستان کرمان در پایان سخنان خود از سوی مدیریت شرکت آبفای استان کرمان از ریاست آموزش و پرورش شهرستان شهربابک، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر ، خیرین، منختب مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر دست اندرکاران برگزاری همایش نجات آب تقدیر و تشکر نمود. گفتنی است در این همایش از 30 اثر برگزیده دانش آموزی در زمینه نجات آب با اهدای جوایز و لوح سپاس از سوی شرکت آبفای کرمان تقدیر به عمل آمد. اجرای موسیقی محلی، طراحی بادباک با محوریت آب و انتخاب 5 بادبادک برگزیده در این زمینه ، برگزاری مسابقه نقاشی و… از دیگر برنامه هایی بود که در این همایش برگزار شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *