پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۳۶

کسب مقام اول تعداد روستاهای برقدار شده در کشور توسط شرکت توزیع نیروی برق جنوب
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان ، مهندس مصلحتی مشاور مدیر عامل توانیر ومجری طرحهای روستایی ،طی نامه ای کسب مقام اول تعداد روستاهای برقدار شده در کشور در سال 93 را به مهندس مهدوی نیا مدیر عامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان تبریک گفت. ولی الدین مصلحتی شربیانی در این نامه اظهار داشت : با توجه به برنامه ریزی دقیق و خوب آن شرکت در خصوص برقرسانی به روستاها موجب گردید تا با تعداد 100 روستای برقدار شده از ابتدای سال 93 تا دهه مبارک فجر رتبه اول در بین شرکت های توزیع برق را دارا باشید .وی در ادامه افزود: شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان به لحاظ تعداد کل روستاهای برقدار شده از ابتدا تاکنون در رتبه دوم کشور قرار دارد. مشاور مدیر عامل توانیر ومجری طرحهای روستایی با اعلام این مطلب که به لحاظ تعداد کل روستاهای برقدار شده از طریق سیستم فتوولتائیک از ابتدا تاکنون ، شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان بهمراه توزیع نیروی برق خوزستان به طور مشترک مقام اول را در بین شرکت های توزیع کسب نموده اند ،افزود :این شرکت در طول سال 93 نیز با برقدار کردن 8 روستا در رتبه دوم قرار دارد.

دولت نگاه تولید محور به
روستاها دارد
فرماندار جیرفت گفت: دولت امسال نگاه تولید محور به روستاها دارد و تلاش می کند از این طریق زمینه توسعه روستاها را فراهم کند. احمد امینی روش افزود: در نشست روز شنبه با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بر توانمند سازی روستاییان از طریق افزایش تولید تاکید شد. وی بیان کرد: در گذشته به روستاها به عنوان یک سکونتگاه نگاه می شد اما امروز دولت تدبیر و امید سعی دارد روستاها را به مکانی برای تولید تبدیل کند که این اقدام بر توانمندسازی اقتصاد خانواده ها موثر است. وی گفت: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ارایه تسهیلات با کارمزد پایین را آغاز کرده که متقاضیان می توانند از این تسهیلات برای ایجاد اشتغال و تولید در روستاها استفاده کنند. فرماندار جیرفت ادامه داد: در این راستا تسهیلات پرداختی به متقاضیان در مناطق مرزی با کارمزد صفر درصد و در سایر مناطق در قالب شرکت تعاونی با کارمزد چهار درصد و انفرادی با کارمزد هفت درصد ارایه خواهد شد. وی گفت: هر اندازه متقاضی سرمایه گذاری کند سه برابر آن را تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کند که فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است. امینی روش افزود: هیچ محدودیتی در جذب تسهیلات وجود ندارد لذا هر استان یا شهرستانی که بیشترین طرح را ارایه کند تسهیلات بیشتری دریافت خواهد کرد.

موسی دریجانی رئیس جدید اداره بهزیستی بم شد
طی مراسمی با حضور معاون اداره‌کل بهزیستی استان کرمان، موسی دریجانی به عنوان رئیس جدید اداره بهزیستی شهرستان بم معرفی شد. معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمان در این مراسم گفت: از ابتدای خلقت تاکنون همواره تغییراتی انجام شده و تغییرات مدیریتی نیز امری لازم است. اسدی با تاکید بر پیشگیری از معلولیت کودکان اضافه کرد: بعد از حادثه دلخراش زلزله بم ظرفیت خوبی در بحث نگهداری افراد زیرپوشش بهزیستی در این شهرستان ایجاد شده است. وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی معلولان سبب خارج شدن آنها از چرخه حمایتی و همچنین افزایش کمالات انسانی می‌شود. اسدی تصریح کرد: کاهش نیروهای اداری در سازمان بهزیستی نیز مورد توجه قرار دارد و سعی داریم از افراد توانمند استفاده ببریم. موسی دریجانی با بیان اینکه بم جزء شهرستان‌های سرآمد استان کرمان است، افزود: در حوزه سازمان بهزیستی خدمات ارزنده‌ای در این شهرستان ارائه می‌شود از جمله مرکز کاشت حلزون شهرستان بم که با مرکز استان برابری می‌کند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *