پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حبس دانش آموزان حادثه علامه حلی در بیمارستان

حبس دانش آموزان حادثه علامه حلی در بیمارستان





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۱۹

حبس دانش آموزان حادثه علامه حلی در بیمارستان

دو هفته قبل انفجار یک ماشین شیمیایی در مدرسه علامه حلی کرمان باعث مجروح شدن دو دانش آموز شد. سینا دلشاد و امیرحسین منجم زاده دو دانش آموزی بودند که در این حادثه آسیب دیدند و به بیمارستان مهرگان کرمان منتقل شدند. انگشت شست پای چپ سینا قطع شد و پای راست امیر حسین هم آسیب شدیدی دید. در شماره 4 دوره جدید پیام ما گزارش این حادثه همراه با مصاحبه با پدران این دو دانش آموز چاپ شد. دیروز و 12 روز پس از رخ دادن این حادثه زمان مرخص شدن دانش آموزان بود ولی این اتفاق نیفتاد. دلیل این مرخص نشدن سینا و امیرحسین هم چیزی نیست جز هزینه درمان. مادر امیرحسین به «پیام ما» می گوید: امروز (دوشنبه) قرار بود بچه ها مرخص شوند ولی الان هیچ کدام از مسئولان اداره آموزش و پرورش و مدرسه جواب ما را نمی دهند و خبری از آن ها نیست. وی ادامه داد: چند روز قبل گفته بودند بچه ها روز دوشنبه مرخص می شوند و قرار بود هزینه درمان را مدرسه و یا اداره آموزش و پرورش از طریق بیمه دانش آموزی بپردازد. اما متاسفانه هیچکدام شان حتی جواب تلفن های ما را نمی دهند. مادر امیرحسین افزود: خیلی جالب بود که با مدیر مدرسه هم که تماس گرفتیم به ما گفت هیچ کاری از دستش برنمی آید. خانم دیگری هم که دائم در بیمارستان بود و می گفت بچه های شما مثل بچه خودم هستند، جواب ما را نداد و وقتی با شماره ای ناشناس با او تماس گرفتیم به راحتی قطع کرد. یکی از اقوام نزدیک امیرحسین به «پیام ما» می گوید:من روز سومی که بچه ها در بیمارستان بودند با مسئولان آموزش و پرورش تماس گرفتم و گفتم که پیگیر بحث بیمه باشند. در روزهای ابتدایی هم از آموزش و پرورش به بیمارستان می‌آمدند و می گفتند ما مقابل هم نیستیم و پشت هم هستیم ولی الان که موقع تسویه حساب بچه ها شده خبری از هیچ کدام از مسئولان آموزش و پرورش نیست و تماس های ما را بی پاسخ می گذارند. جهانشاهی ادامه داد: می خواهند هزینه درمان را خانواده ها بپردازند و بعد بگویند بیمه دانش آموزی سقفش سه میلیون است و با همین سه میلیون تومان سر و ته قضیه را بهم آورند در حالی که هزینه درمان بچه ها خلی بیشتر از این ها شده است. وی اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش به ما گفتند یک نفر را مامور پیگیری در امر بیمه کردیم اما الان فهمیدیم که این اداره هیچ کاری برای بچه ها نکرده است. با این وضعیت بچه ها باید در بیمارستان بمانند تا مسئولان آموزش و پرورش اقدامات لازم را انجام دهند.
هزینه ها از طریق بیمه حوادث
دانش آموزی پرداخت می شود
مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش کرمان به «پیام ما» گفت: این ماجرا را بیشتر آموزش و پرورش ناحیه یک پیگیری می کند. تقی زاده افزود: هزینه درمان دانش آموزان از طریق بیمه حوادث دانش آموزی پرداخت می شود و سعی ما در این است که این بیمه کل هزینه درمان را تحت پوشش قرار دهد.
در حال پیگیری کارها هستیم
مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان به «پیام ما» گفت: من با مدیر مدرسه صحبت کردم و به من گفتند که پیگیر کارهای ترخیص بچه ها بوده است. عباس زاده افزود: ما پیگیر کارها هستیم و مطمئن باشید آموزش و پرورش در این موضوع کوتاهی نکرده است. وی در پایان با اشاره به گزارش پیام ما در شماره 4 دوره جدید گفت: شما به صحت حرف ما اعتماد داشته باشی

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *