پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مس رفسنجان صفر - مس کرمان صفر / همه در انتظار برگشت

مس رفسنجان صفر – مس کرمان صفر / همه در انتظار برگشت





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۳۱

مس رفسنجان صفر – مس کرمان صفر / همه در انتظار برگشت

بازی رفت پلی آف تیم های مس کرمان و مس رفسنجان بدون گل به پایان رسید تا حالا هر دو تیم به فکر این باشند که همه چیز را در کرمان و در بازی برگشت به رخ یکدیگر بکشند.
نیمه اول این دربی هیجان چندانی نداشت و بازی با چند موقعیت نه چندان خطرناک پیگیری شد و بازیکنان انرژی خوبی برای نیمه دوم اندوخته کردند. اما در نیمه دوم این تیم مس کرمان بود که بیشتر از میزبان توانست به زدن گل نزدیک شود و بازی به مراتب منظم تر شاگردان سر مربی (آقای میثاقیان)، چند موقعیت خطرناک روی دروازه مس رفسنجان ایجاد کرد و به روند جذابیت بازی رونق بخشید حتی یک صحنه ای کاملا مشکوک به پنالتی به دست آمد که البته در کمال ناباوری آقای حیدری داور مسابقه خیلی راحت از این ضربه سرنوشت ساز و حیاتی چشم پوشی کرد تا امید از مس کرمان گرفته شود و نتواند در زمین حریف کار مس رفسنجان را یکسره کند.
با نزدیک شدن به دقایق پایانی نیمه دوم بازی این تیم رفسنجانی بود که خطر را حس میکرد و متوجه شده بود با نزدن گل در این بازی خانگی، کار بسیار مشکلی در بازی برگشت و در شهر کرمان خواهد داشت و در راه رسیدن به دروازه نارنجی پوشان مس کرمان بی تاب تر شد اما سیروس سنگچولی به کمک خط دفاع مستحکم مس، دومین کلین شیت پیاپی مس را ثبت کردند تا اینبار هم مس کرمان با نخوردن گل در زمین حریف، کار این تیم را برای بازی خانگی راحت تر کنند.
لازم به ذکر است تساوی بدون گل دو تیم به سود مس کرمان رقم خورد و حالا کرمانی ها می توانند امیدوار به صعود در بازی برگشت، آن هم در برابر تشویق و هواداری تماشاگران کرمانی باشند.
تنور داغ حواشی..!
رفسنجانی ها که به مهمان نوازی مشهور بودند این بار ورق را جور دیگر برگرداندد و جو بازی هم از همین حیث مستفیض شد. این دربی که با تساوری بدون گل به پایان رسید متاسفانه از نظر جوٌی فاصله بسیاری از انتظارات مس کرمان و طرفدارانش داشت…
دو ساعت قبل از بازی هم ناگهان محرومیت محمد رضا مولایی مربی بدنساز تیم مس کرمان که دلیل آن گزارشات ناظر بازی مس کرمان با شهرداری اردبیل بود، از نشستن روی نیمکت تیم اعلام شد و وی بازی را از روی سکو ها نظاره گر بود.
در حالی که ورزشگاه تختی رفسنجان که میزبان تماشاچیان بود ربع ساعت قبل از شروع بازی کامل پر شده بود و درهای ورودی بسته بودند چیزی که بسیار به چشم می آمد ناراحتی طرفداران صبور مس کرمان بود که متاسفانه حتی ده درصد ناچیز از سکوهای ورزشگاه هم بهشان اختصاص داده نشده بود.
آب و هوای گرم رفسنجان، خوش و بش و روبوسی های بازیکنان و حضور عوامل دو باشگاه در کنار هم روی جایگاه ویژه ندا از جو گرم و صمیمی این بازی میداد. اما کیفیت بسیار نامناسب و پایین چمن ورزشگاه تختی و گاها پرتاب ترقه از سوی سکوهای تماشاگران به سمت زمین بازی رنگ هیجان را از بازی میشست. به علاوه تماشاگران تیم مس رفسنجان در طول بازی بارها و بارها با شعارها و الفاظ زشت و زننده که درخور جامعه ورزش و به خصوص فوتبال نیست اکبر میثاقیان سرمربی و سیروس سنگچولی دروازه‌بان تیم مس کرمان را مورد مرحمت قرار دادند. این شعارها در حالی سر داده می‌شد که انتظارها از هواداران فهیم تیم مس رفسنجان بسیار بالاتر از این بود که با این الفاظ زشت به استقبال مس کرمان و طرفداران صبورشان بروند.
چند دفعه نیز فرزاد حسین‌خانی که برای پرتاب ‌های ضربات اوت بلند به اقتضا به کناره زمین و تماشاگران نزدیک می‌شد، با بطری و اشیا دیگر مورد حمله و بی احترامی طرفداران تیم مس رفسنجان قرار گرفت!
با تمامی درگیری هایی که در طول بازی بر بطن بازی چنگ انداخته بودند مشکلات و جو سنگین حاکم تمامی نداشت. در نیمه‌ی دوم هم در حالی که تیم مس کرمان خودش را پیدا کرده بود و بر توپ و زمین مسلط شده بود، اینبار نوبت داور بازی بود که چوب لای چرخ بازی و روند آن بگذارد و علاوه بر اینکه یک پنالتی مسلٌم را از نارنجی پوشان مسی صلب کرد، با اعلام خطاهای بی‌مورد و گاهاً عجیب بر علیه مس کرمان جریان بازی را از چنگ مس خارج و به خوبی در اختیار تیم مس رفسنجان قرار داد. همین گونه مسائل آتش حواشی را داغ تر کرد و سبب اعتراض نیمکت و کادر فنی تیم مس کرمان نسبت به عملکرد وی شد که نهایتاً به اخراج دو تن از کادر این نیمکت یعنی ولی میرزایی و حجت جهرمی از روی نیمکت شد.
اما با پایان بازی هم این درگیری ها پایان نیافت و پس از سوت نهایی در حالی که سرمربی تیم آقای اکبر میثاقیان با داور بازی صحبت می‌کرد و به عملکرد وی معترض بود، وینگو بگوویچ از فاصله دور به میثاقیان اعتراض کرد و جرقه درگیری لفظی را زد! این سبب شد که بین دو طرف لحظاتی درگیری لفظی ایجاد شود ولی سرمربی مس کرمان که خسته از این حواشی بود به سرعت راهی رختکن شد و به درگیری پایان داد تا حداقل آخر بازی ختم به خیر شده باشد.
به هر ترتیب واضح بود که تاثیر نا مطلوب داور و تماشاچیان و جو نا سالم بازی از زیبایی ها و سلامت این دربی پر سر و صدا تا حد بسیار زیادی کاهیید و با کمی معرفت و مهمان نوازی میتوانست سزاوار تر برگزار شود. به هر شکل سرنوشت هر دو تیم کاملا وابسته به بازی روز سه شنبه در کرمان خواهد بود و باید دید که این کری خوانی ها و رقابتها به چه می انجامد.
خارج از گود..
در برنامه‌ی لیگ یک هم که روز جمعه که از شبکه‌ی ورزش سیما پخش شد، مشخص شد که در بازی رفت تیم‌های مس کرمان و مس رفسنجان که در ورزشگاه تختی رفسنجان برگزار شد، یک پنالتی صد درصد و مسلم که به سود مس کرمان بود اعلام نشد.
این پنالتی آنقدر واضح و غیر قابل لاپوشانی بود که علی خسروی کارشناس داوری این برنامه در رابطه با صحنه‌ای که توپ در محوطه‌ی جریمه به دست بازیکن مس رفسنجان برخورد کرد گفت: «این بازیکن آنقدر قشنگ توپ را با دست خود کنترل می‌کند که حتی می‌ تواند در تیم ملی والیبال بازی کند!». از همین رو داور بازی می‌بایست یک پنالتی واضح را برای مس کرمان اعلام کند و دست کم یک اخطار به بازیکن مس رفسنجان بدهد.
در تصاویر آهسته بازی کاملا مشخص بود که مدافع تیم رفسنجانی خیلی واضح و به طور کاملا عمدی مرتکب خطای هند در محوطه‌ی جریمه‌ی خودی شده است و اینکه چگونه بیژن حیدری داور این بازی از اعلام این ضربه‌ی پنالتی واضح اجتناب کرد مشخص نیست!

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *