پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۰۶

دستاوردهای قابل توجه فن بازار منطقه ای کرمان
دفتر منطقه ای فن بازار استان کرمان در طی مدت یک سال فعالیت خود موفق به اخذ رتبه سوم کشوری شده است .مجیدغفاری مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کرمان مهمترین دستاوردهای فن بازار منطقه ای کرمان را در شناسایی 10شرکت و 100 محصول دانش بنیان ، بیش از 20 مورد محصول فناورانه آماده عرضه به بازار در سطح استان وانجام یک مورد مبادله فناوری عنوان کرد وگفت: توسعه فناوری وایجاد اشتغال دانش بنیان در کشور با مشارکت فعال تمام گروه های در گیر در فرآیند کارآفرینی محقق می شود. وی در خصوص عملکرد یک ساله این دفتر اظهارداشت: برگزاری 3 تور بازدید از نمایشگاههای ملی وبین المللی،حضور در دونمایشگاه بین المللی ، برگزاری 2دوره آموزشی در زمینه تجاری سازی ایده ها وتوسعه واحدهای فناور،برگزاری 3نشست تبادل فناوری،تهیه وانتشار خبرنامه الکترونیکی ،تکمیل وبروز رسانی بانک های اطلاعاتی ، جذب شرکت های دانش بنیان جزو مهمترین فعالیت های اجرایی فن بازار منطقه ای کرمان بوده است .

اداره ثبت شهرستان راور جزو ادارات برتر است
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان طی بازدید دوره ای از ادارات ثبت شهرستان های استان از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان راور بازدید نمود. به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان رضا طالبی زاده در حاشیه این بازدید ضمن اعلام رضایت از عملکرد ثبت اسناد و املاک راور آنرا جزو ادارات برتر استان در بخش های مختلف اجرا و صدور اسناد رسمی و همچنین قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند در سال 93 دانست و گفت: خوشبختانه اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان راور در بحث ورود اطلاعات و نقشه های اراضی دولتی به بانک کاداستر پیشرفت قابل توجهی داشته است و تا کنون بالغ بر 90 درصد از اراضی دولتی در شهرستان راور وارد این بانک اطلاعاتی گردیده اند. وی ضمن اشاره به به روز بودن صدور اسناد در قانون تعیین تکلیف ، از صدور 1250 فقره سند کاداستری در سال گذشته خبر داد.

کوتاه شدن 60 کیلومتری کرمان- رابر
مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: مطالعات توجیهی مرحله نخست بهسازی و احداث محور کرمان- گلزار (بهرامجرد)- رابر انجام شده است. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، مهندس مقبلی با اعلام این خبر گفت: مبداء این مسیر بهرامجرد و مقصد آن رابر است. وی طول این مسیر را 78 کیلومتر عنوان کرد و گفت:در صورت تامین اعتبار 44 کیلومتر از این محور بهسازی خواهد شد. مقبلی با اشاره به این که 34 کیلومتر مابقی این محورنیز در صورت تامین اعتبار احداث خواهد شد، گفت:‌هشت کیلومتر از مسیر (رابر-گنجان پیشرفت فیزیک بیش از 60 درصد دارد .وی با بیان این که با احداث محور کرمان- گلزار- رابر ، مسیر کرمان – رابر 60 کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد، گفت: هدف از احداث این محر کوتاه شدن محور – کرمان بافت به طول 10 کیلومتر،کاهش زمان سفر و تصادفات و تلفات جاده‌ای در محور کرمان- رابر- بافت است.

رسیدن آفت زنجره خرما به نخلستان‌های نرماشیر
چندی پیش خبری مبنی بر آسیب نخلستان های بم در اثر آفت زنجره منتشر شد و برخی کشاورزان از نابودی 90 درصد نخل های شان صحبت می کردند. حالا مدیر جهاد کشاورزی نرماشیر گفته: آفت زنجره خرما به نخلستان‌ها و باغ‌های این شهرستان رسید. رضا کریم‌زاده اظهار داشت: آفت زنجره به نخلستان‌ها و باغ‌های شهرستان نرماشیر و روستاهای این شهرستان هم رسید. مدیر جهاد کشاورزی نرماشیر بیان کرد: مروجان کشاورزی آموزش‌های مقابله با این آفت را ارائه می‌کنند، اما اعتباری برای مبارزه با این آفت اختصاص داده نشده است. کریم‌زاده با بیان اینکه کشاورزان با استفاده از تله و نوارهای زرد پیشروی این حشره را کندتر کنند، افزود: نرماشیر 150 هزار هکتار نخلستان دارد و سالانه بیش از 75 هزار تن خرما از نوع مضافتی تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود. مدیر جهاد کشاورزی نرماشیر گفت: آفت زنجره نخیلات حشره‌ای مکنده است که از شیره گیاهی تغذیه می‌کند و سبب ضعیف شدن درخت و کاهش تولید آن می‌شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *