سایت خبری پیام ما آنلاین | شبکه کرمان دیدار رفت بازی پلی آف لیگ یک را پخش نکرد/ شبکه‌ای که سه کار می‌کند!

شبکه کرمان دیدار رفت بازی پلی آف لیگ یک را پخش نکرد/ شبکه‌ای که سه کار می‌کند!





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴

شبکه کرمان دیدار رفت بازی پلی آف لیگ یک را پخش نکرد/ شبکه‌ای که سه کار می‌کند!

چهار شنبه گذشته دو تیم فوتبال مس کرمان و مس رفسنجان دیدار رفت مرحله پلی آف لیگ یک برای صعود به لیگ برتر را پخش نکرد. درحالیکه بازی این دو تیم در ورزشگاه تختی رفسنجان برگزار می شد و این ورزشگاه در بهترین حالت سه هزار و پانصد نفر گنجایش داشت. بنابراین تعداد زیادی از فوتبال دوستان کرمانی از تماشای این دیدار محروم ماندند. قبلا هم شبکه کرمان اینگونه رفتارهایی از خود بروز داده بود. سال 1390 و در آغاز لیگ فوتبال 90-91 این شبکه چند بازی اول مس کرمان در لیگ برتر را پخش نکرد و صدای همه هواداران مس را درآورد.
لیگ دسته یک هم که شروع شد علی رغم اینکه سه نماینده از استان کرمان در دو گروه لیگ یک حضور داشتند، شبکه کرمان بدون توجه به خواست مردم تصمیم به عدم پخش رقابت ها گرفت. گل گهر سیرجان، مس رفسنجان و مس کرمان سه تیم لیگ یکی کرمان بودند که بازی های شان در نیم فصل اول پخش نشد و دی ماه سال گذشته بود که با تغییر مدیریت باشگاه مس کرمان و برگزاری یک جلسه با مسئولان صدا و سیمای کرمان، این شبکه بالاخره بازی های یکی از سه نماینده لیگ یکی استان کرمان را روی آنتن برد.
خواسته های غیرمنطقی شبکه کرمان
از همان چند سال پیش که بازی ها پخش نمی شد شایعاتی مبنی بر درخواست های غیرمنطقی شبکه کرمان از تیم های فوتبال می شد. در حالیکه در همه جای دنیا این شبکه های تلویزیونی هستند که برای پخش رقابت های یک تیم حق پخش پرداخت می کنند اما انگار مقامات شبکه کرمان هیچگونه اطلاعی از این قضایا نداشتند. حدود هفت ماه پیش سایت باشگاه مس کرمان در این باره نوشته بود:« مقامات صدا و سیمای کرمان که آنقدر در این کار خود حرفه‌ای هستند که بدانند برای پخش فوتبال به یک باشگاه حق پخش پرداخت می‌شود نه اینکه از آن‌ها برا پخش بازی خواسته‌ای داشته باشند.» مدیرعامل باشگاه گل گهر سیرجان هم درباره دلیل عدم پخش مستقیم بازی گل گهر و سپاهان اصفهان در جام حذفی از درخواست 30 میلیونی صدا و سیمای مرکز کرمان برای پخش مستقیم این مسابقه خبر داد و گفته بود:« مسئولان صدا و سیما به ما گفتند جابه‌جایی دستگاه SNG برای‌ ما هزینه‌ گزافی دارد و باید این مبلغ پرداخت شود، ما حتی با سپاهانی‌ها مذاکره کردیم که نصف مبلغ را آن‌ها دهند و نصف دیگر را ما پرداخت کنیم که بر اساس منطق، آنها زیر بار این مسأله نرفتند، اما با تمام این تفاسیر تنها توقع ما از سیمای کرمان این بود که حداقل این دیدار حساس را پوشش دهد.»
با تغییر رئیس صدا و سیما و آغاز به کار صادقی جهانی گمان می رفت اوضاع شبکه کرمان بهتر شود و کمی احترام به علاقه مخاطبان در این شبکه دیده شود اما انگار مدیر جدید هم همان طرز فکر مسئولان قبلی را دارد. سعید قرایی، مدیر رسانه ای باشگاه مس کرمان در وبلاگش نوشته بود:« مشخص شد تلویزیون کرمان برای مخاطبان پرتعداد فوتبال‌دوست خود هم احترامی قایل نیست به خصوص وقتی که مشخص شد علت عدم پخش این بازی‌ها بحث‌های مالی بوده است و رقم اعلامی صدا و سیما برای پخش بازی‌های مس اصلا منطقی به نظر نمی‌رسیده است.» و چند خط پایین تر ادامه داده بود:« عد از اعتراضات شدید مردم و هواداران فوتبال در کرمان به عملکرد صدا و سیمای این استان در عدم پخش بازی‌های فوتبال و همچنین فشار مقامات ارشد استان بابت روی آنتن رفتن بازی‌های مس، تلویزیون کرمان در حالی برای نجات مس در نیم فصل دوم خود را یار دوازدهم این تیم معرفی کرد که همچنان بر دریافت مالی از باشگاه مس برای پخش بازی‌های این تیم تاکید داشت و تنها به دادن تخفیف به باشگاه مس بابت حمایت خود اکتفا کرد!! و حمایت خود در پخش مستقیم بازی‌های مس را تنها منوط به برآورده شدن مفاد قرارداد مالی خود با باشگاه مس کرده بود.»
آنطور که پیداست مدیر جدید صدا و سیمای کرمان هم همان رویه مدیر قبلی را پیش گرفته است و برخلاف همه جای دنیا و ایران برای پخش مستقیم بازی های مس پول می خواهد. در حالیکه صدا و سیمای کرمان از بودجه عمومی کشور ارتزاق می کند و باید این بودجه را در مسیری خرج کند که مردم راضی باشند نه اینکه با پخش برنامه های بی کیفیت و نازل فقط به شعور مردم کرمان توهین کند.
صدا و سیما پاسخ نمی دهد
برای اطلاع از چرایی عدم پخش بازی دو تیم مس کرمان و مس رفسنجان از شبکه کرمان، با روابط عمومی صدا و سیمای کرمان تماس گرفتیم و یکی از کارکنان این واحد به ما گفت باید با پخش شبکه کرمان در این مورد صحبت کنید. تماس با پخش هم نتیجه ای نداشت فردی به نام محمدی گفت جواب شما را معاونت سیما باید بدهد. با معاونت سیما که تماس گرفتیم، به ما گفتند باید با روابط عمومی تماس بگیرید تا پاسخ سوال شما داده شود. آنطور که مشخص است مسئولان صدا و سیمای کرمان هم پاسخ مناسبی برای عدم پخش بازی یاد شده ندارند و فقط از پاسخگویی فرار می کنند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *