پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کرمان شهری آباد

کرمان شهری آباد





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۰:۳۱

کرمان شهری آباد
مجتبی صمیمی
مدت مدیدی بود که به بعضی از مراکز استان های همجوار که مسافرت می کردم، یک مسئله خوشحال کننده را به وضوح می دیدم که در نهایت مایه تأسف و دلخوری ام می شد.
در هر بار سفر، تغییرات و توسعه زیربنایی- شهری مراکز آن استان ها را به وضوح، بسیار سریع می دیدم. احداث پل های روگذر و زیرگذر در تقاطع های حساس و ترافیک خیز. پارک های متنوع در گوشه گوشه شهر، ساخت سرویس بهداشتی های مناسب و در شأن شهروندان آسفالت یا بهسازی معابر اصلی و فرعی و… باعث شده بود تا نظر هر بیننده و مسافری به توسعه و آبادانی آن شهرها جلب شود.
چند سالی است که شهر کرمان نیز هر چند آهسته ولی پیوسته در راستای بهبود زیر ساخت خود به همت مجموعه شهرداری و سایر مراکز تصمیم ساز شروع به پیمودن راهی صحیح و واجب نموده است حتی برای شما هم پیش آمده که دوستان یا اقوامی که پس از چند سال به کرمان آمده اند. معترف بوده اند که پیشرفت کرمان کاملاً محسوس بوده است.
اشخاصی را می شناسم که پس از سال ها زندگی در پایتخت و همسایه کلان شهر پس از مشاهده بهبود و افزایش سطح زندگی شهری و توزیع مناسب تر امکانات و زیر ساخت در سطح شهر، دوباره به وطن خود بازگشته اند و از شرایط موجود بسیار راضی ترند تا سالیان دور.
حال می توان انتظار داشت که در چند بُعد این توسعه و پیشرفت در سطوح زیربنایی شهرهای استان خصوصاً کرمان پس از تحمل کمبود زمان و ادامه روند کنونی، هم کرمانی های کوچ کرده به دیار خود برگردند و هم سایر هم وطنان عزیز ایرانی مان کرمان را به عنوان محل زندگی خود برگزینند که باعث افزایش جمعیت و رونق بازار کسب و کار می شود.
از طرفی می توان انتظار داشت که در آینده نه چندان دور کرمان مقصد نهایی گردشگران خارجی و داخلی بیشتری باشد.
همچنین دور از انتظار نیست که این توسعه و پیشرفت در سطح امکانات و زیر ساخت ها، هم سرمایه گذاران بومی را ترغیب به ماندگاری در دیار خود بنماییم و هم سایر سرمایه گذاران داخلی و خصوصاً خارجی را تشویق به آوردن امکانات و نقدینگی خود به استان کرمان بنماییم.
تمامی موارد ذکرشده در بالا موجب رونق بازار کسب و کار و ارتقای بنیه اقتصادی جامعه می شود.
استان پهناور ما از فقر جمعیت ساکن و گردشگر و خصوصاً سرمایه گذار رنج می برد. تنها راه حل برون رفت از این کمبود مزمن، کار است و تلاش و همیاری و صبر مسئولین و شهروندان جهت اعتلای کرمانی آباد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *