سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۰:۲۳

کاهش 45 درصدی واحدهای متخلف صنعتی در جنوب
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت، 2860 مورد بازرسی از 10 هزار واحد صنفی و غیر صنفی جنوب کرمان در ایام نوروز 95 انجام شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ضمن اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز که هر ساله از 15 اسفندماه تا 15 فروردین ماه سال بعد انجام می پذیرد، گفت: این طرح در نوروز امسال نیز توسط 55 گشت مشترک با همکاری بازرسین این سازمان، فرمانداری ها، اتحادیه های صنفی، دامپزشکی و بهداشت در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان انجام شد. وی افزود: با اشاره به این نکته که اکثر واحدهای صنفی مقررات لازم را رعایت می کردند، اضافه کرد: در مجموع 2860 مورد بازرسی انجام شده، 291 تخلف صنفی به ثبت رسید. دکتر محمود اسکندری نسب ادامه داد: خوشبختانه تعداد متخلفین در طرح ویژه نوروزی امسال شاهد کاهش حدود 45 درصدی واحدهای متخلف نسبت به سال گذشته بودیم. رئیس اداره بازرسی همچنین با تأکید بر اینکه با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد، گفت: همشهریان عزیز می توانند در صورت بروز هرگونه تخلف، با سامانه 124 تماس برقرار کنند تا بازرسین سازمان در اسرع وقت به موضوع رسیدگی نمایند.

تقدیراستاندار کرمان از مشاور جوان شرکت گاز استان
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کرمان، آیین گرامیداشت نخستین سالگرد تاسیس شورای مشاوران جوان استانداری کرمان با حضور استاندار کرمان و معاونان ایشان برگزار گردید. در این مراسم اعضای شورای مرکزی کارگروه مشاورین جوان ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در سطح استان، افزود: اقدامات خوبی در سطح استان توسط کمیته های کارگروه مشاورین جوان صورت گرفته که نشان از اهمیت موضوع دارد لذا اکنون که کار با این جدیت شروع شده باید از کیمته ها دستاوردهای خوبی برداشت کرد. استاندار کرمان نیز خاطر نشان کرد: دولت علاقمند به مشارکت حداکثری جوانان در امور اجرایی است، خیل عظیمی از جوانان وجود دارند که باید آینده این کشور را بسازند لذا وظیفه خود می دانیم تا جوانان را در امور مشارکت داده و آنها را با کاروان توسعه و آبادانی همراه نمائیم بنابراین این کار باید مستمر باشد.در جریان برگزاری این مراسم از مسلم خراسانی کارمند شرکت گاز استان کرمان و عضو شورای مشاورین جوان استاندار تقدیر و تشکر گردید و لوح سپاسی به این منظور به وی تقدیم شد.

بیش از 10 درصد مردم جنوب کرمان به بیماری دیابت مبتلا هستند
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: حدود 10 تا 12 درصد از مردم جنوب کرمان به بیماری دیابت مبتلا هستند. به گزارش ایرنا محمد‌رضا محمدی‌‌ شامگاه چهارشنبه در حاشیه همایش بزرگداشت هفته سلامت با محوریت غلبه بر دیابت در جمع خبرنگاران افزود: کسانی که مبتلا به این بیماری هستند باید خودشان به مراکز درمانی و بهداشتی برای کنترل سلامتی مراجعه کنند. وی تصریح کرد: سال گذشته نیروهای بهداشتی این دانشگاه از جمعیت روستایی 163 هزار و‌ 140 نفر را بررسی کردند که از این تعداد دو هزار و 818 نفر به بیماری دیابت مبتلا بودند. وی گفت: این بیماران شناسایی شده برای بررسی بیشتر به پزشک معرفی می شوند تا از وضعیت بیماری خود بیشتر آگاهی پیدا کنند و اقدامات لازم را انجام دهند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: امیدواریم در سال جاری بتوانیم با برنامه‌ریزی‌ها و تجربه اقداماتی که در حوزه روستایی انجام شده بتوانیم گامی خوب در حوزه شهری هم برداریم. وی گفت: در زمینه مقابله با این بیماری نیازمند همکاری اصحاب رسانه، دستگاه‌های اجرایی و همکاری امامان جمعه و جماعت داریم تا اطلاع‌رسانی لازم به مردم داده شود.

معرفی مدیر دفتر همیاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان
در مراسمی با حضور معاون خدمات شهری شهرداری کرمان، محمد ایلاقی به عنوان مدیر جدید دفتر همیاری و مشارکت های مردمی شهرداری معرفی و از خدمات محمدمهدی موحدی تقدیر شد. دکتر محمدرضا محمدرضا خانی در مراسم مذکور با بیان اینکه خدمت کردن به مردم سعادتی است که نصیب هر فردی نمی‌شود، اظهار کرد: کار کردن در نهادی همچون شهرداری سعادتی است که مسئولان و مدیران این نهاد باید قدردان آن باشند. دکتر محمدرضاخانی خطاب به مهندس ایلاقی گفت: باید برای تحقق اهداف دفتر همیاری و مشارکت های مردمی شهرداری تلاش کرده و از تجربیات مهندس موحدی برای خدمت به همشهریان استفاده کنید. وی انسجام شهرداران محله، پیگیری و معرفی شهردار محله برای مناطقی که شهردار محله ندارند، ارتباط با شهرداران مناطق، دیدار مردمی با شهرداران محله و شهرداران مناطق، برگزاری مراسم فرهنگی، مذهبی و ورزشی در محلات مختلف شهر، و تلاش برای رفع مشکلات محلات را از مهمترین فعالیت های مدیر دفتر همیاری و مشارکت های مردمی شهرداری عنوان و خاطرنشان کرد: امید می‌رود با تلاش دلسوزانه مدیر و پرسنل دفتر همیاری‌ها، گامی بلند در جهت رفع مشکلات محلات و آسایش بیشتر شهروندان برداشته شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *