پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نکوداشت یک عمر مجاهدت و وارستگی حجت الاسلام دعایی

نکوداشت یک عمر مجاهدت و وارستگی حجت الاسلام دعایی





۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۵۹

نکوداشت یک عمر مجاهدت و وارستگی حجت الاسلام دعایی
آیین نکوداشت حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی نماینده ولی فقیه و سرپرست روزنامه اطلاعات با حضور شماری از مسوولان، شخصیت های سیاسی و فرهنگی، اندیشمندان و مدیران رسانه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.
در این آیین که برگزار شد، خدمات و مجاهدت های حجت الاسلام دعایی در عرصه فرهنگ و سیاست مورد تجلیل قرار گرفت.
حجت الاسلام سید حسن خمینی نوه امام راحل، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رضا داوری اردکانی رییس فرهنگستان علوم، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی، حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی، محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رییس جمهوری، حجت الاسلام علی یونسی دستیار رییس جمهوری، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان و جمعی از وزرا، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شخصیت های سیاسی و مدیران رسانه برای نکوداشت مرد اخلاق در عرصه فرهنگ و سیاست به سالن های همایش های کتابخانه ملی در بزرگراه حقانی تهران آمدند.
پیام رییس جمهوری به آیین نکوداشت خدمات حجت الاسلام دعایی:
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در پیامی به آیین نکوداشت خدمات حجت الاسلام سید محمود دعایی، از وی به عنوان ‹مجاهد خستگی ناپذیر عرصه مبارزه، فکر، فرهنگ و سیاست› نام برد و تصریح کرد: صداقت و وارستگی از خصال دائمی و پسندیده ایشان است که می تواند الگویی مناسب برای اهالی و اصحاب قلم و رسانه باشد.
ریاست جمهوری؛ متن پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حق شناسی و سپاس از مجاهدان و فرهیختگان که جلوه های شکر نعمت ها هستند، از تعالیم اسلام و آموزه های فرهنگی ما است و نقشی شایان در نهادینه شدن روحیه قدرشناسی در جامعه دارد. نکوداشت مقام شخصیت های ارزشمند ملی، نمادی از تجلیل از خدمتگزاران جامعه است و از دستاوردهای نیکوی این حرکت فرهنگی، استحکام و گسترش فرهنگ شایسته سالاری در نظام های مدیریتی و بهبود رفتار جمعی است. اصحاب قلم و اندیشه، ناشران و مروجان معارف اسلامی و تلاشگران بسط ارزش های بنیادینی چون خردگرایی، اعتدال و تدبیر هستند و تکریم خدمات انسانی فرهیخته که عمر خود را همراه با ثبات قدم، سادگی و مشی اعتدالی در راه سربلندی دین و ملک و ملت صرف نموده، وظیفه ای اخلاقی و ملی و تعالی بخش جامعه است. روحانی متواضعی که تجربه هایی گرانبها همچون حضور فعال و موثر از آغازین روزهای شکل گیری نهضت اسلامی را داراست و بی وفقه دفاع از حقوق مردم و تنویر افکار عمومی را در سنگرهای مختلف خدمتگزاری وجهه همت خود قرار داده است. او ثابت کرد که در سخت ترین و سهل ترین شرایط نیز می توان از افراط و تفریط دوری گزید و با پیش گرفتن و پیمودن مسیر اعتدال، به مردم خدمت کرد. ایشان چه در دوران مبارزه و چه در عرصه های سیاسی و فرهنگی طی دهه های سپری شده از نظام جمهوری اسلامی ایران ، همواره در کنار و معتمد امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و از افتادن در دامن تندروی ها پرهیز کرده است. صداقت، وارستگی و سادگی از خصال دائمی و پسندیده ایشان است که می تواند الگویی مناسب برای اهالی و اصحاب قلم و رسانه باشد. اینجانب با تشکر از برگزارکنندگان و بانیان این مراسم ارزشمند، برای حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید محمود دعایی، این مجاهد خستگی ناپذیر عرصه مبارزه و فکر و فرهنگ و سیاست، توفیق روزافزون و طول عمر با عزت از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *