پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | راه اندازی دفتر اجرایی برق نظام مهندسی در شرکت‌های برق شمال و جنوب

راه اندازی دفتر اجرایی برق نظام مهندسی در شرکت‌های برق شمال و جنوب





۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۳۱

راه اندازی دفتر اجرایی برق نظام مهندسی در شرکت‌های برق شمال و جنوب
سکینه خدیشی- پیام ما: نشستی با حضور مدیر کل دفتر نظارت بر توزیع توانیر، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شمال و جنوب استان کرمان، ریاست سازمان نظام مهندسی استان و مدیر مسکن و ساختمان استان در سالن کنفرانس شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، برگزار گردید.
مدیر کل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر ضمن تبریک ماه مبارک رجب و همچنین ولادت امام جواد(ع)، تصریح نمود: انتظار است اجرای شیوه‌نامه نظارت بر اجرای تاسیسات برقی کلیه اماکن فارغ از متراژ آنها به صورت کامل انجام پذیرد و شاهد باشیم که هر 47 بند این قانون بطور قطع و کامل اجرا شود و وظایفی که برای هر کدام از ارگان‌ها تعریف شده در شیوه‌نامه به صورت کامل صورت پذیرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان، سید اعتضاد مقیمی در این نشست خاطر نشان کرد: درصورت اجرای این شیوه‌نامه در آینده شاهد این خواهیم بود که مشکلاتی از قبیل افزایش ولتاژ شبکه در اثر قطعی سیم نول مرتفع شده و هم چنین تاثیر شایانی را نیز در کاهش برق گرفتگی‌ها مشاهده نمائیم.
در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، بیان نمود: امروزه مشکلاتی در زمینه برق کشی داخلی ساختمان‌ها و انجام سیم‌کشی غیر استاندارد و استفاده از تجهیزات نامرغوب داریم که منجر به هدر رفت بالای انرژی در واحدهای ساختمانی شده است و از طرفی مخاطرات برق از جمله برق گرفتگی و آتش سوزی را نیز بالا برده است . متاسفانه امروزه در کمتر ساختمانی از سیستم هم بندی، ارت مناسب، سیم‌کشی سه سیمه و کلید محافظ جان استفاده می شود .
مهدوی نیا افزود: استانداردها و شیوه نامه های لازم در این زمینه موجود است از جمله استاندارد صنعت برق ایران، مباحث مقررات ملی ساختمان مرتبط با مهندسی برق و با تاکید بر صرفه جویی انرژی و کاهش مخاطرات برق ، تفاهم‌نامه ای سال 1384 مابین وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت نیرو و سازمان نظام مهندسی ساختمان که مطابق با آن دستگاه‌های مذکور بایستی از اجرای استاندارد تاسیسات برقی اطمینان حاصل نمایند. هم چنین شیوه نامه اجرایی نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات برق کلیه اماکن مصوب سال 89 را نیز داریم . ولی آن عاملی که باعث شده نتوانیم شیوه نامه را اجرایی و این وضعیت را تا به امروز ساماندهی نمائیم، عدم هماهنگی بین دستگاه های مرتبط بوده است و متاسفانه هرکدام از ما معمولا در جزیره خود عمل می کنیم.
وی در ادامه عنوان کرد: در دو سال گذشته مکاتبات، پیگیری‌ها و جلسات متعددی میان مدیران و کارشناسان شرکت های توزیع برق شمال و جنوب استان و سازمان نظام مهندسی انجام شده تا اینکه اخیراً ضمن راه اندازی دفتر اجرایی برق ، شاهد برقراری ارتباط میان سیستم کارتابل الکترونیکی شرکت های توزیع و دفتر اجرایی برق نظام مهندسی می‌باشیم.
شهبا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان هم در ادامه این نشست اظهار کرد: با اجرایی شدن این شیوه‌نامه کمک زیادی جهت تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان و همچنین کاهش سوانح برق‌گرفتگی خواهیم بود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *