سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۲۹

انجام عملیات برداشت غلات جنوب کرمان با 130 دستگاه کمباین
مدیر امور فناوری‎های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: هم‎اکنون تعداد 130 دستگاه انواع کمباین در حال برداشت غلات در منطقه هستند. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مهندس هدایت میرکهنوج اظهار داشت: برداشت گندم از 16 فروردین ماه سال جاری از حوزه شهرستان قلعه‎گنج آغاز شده است. وی با اشاره به اینکه هم‎اکنون تعداد 130 دستگاه انواع کمباین در حال برداشت غلات در حوزه شهرستان‎های قلعه‎گنج، رودبار و کهنوج هستند، بیان داشت: در مزارع گندم و جو نرخ برداشت با کمباین‎های متوسط «داخلی» به صورت ساعتی به ازای هر ساعت 620 هزار ریال است. میرکهنوج تصریح کرد: همچنین در مزارع گندم و جو نرخ برداشت به صورت ساعتی با کمباین‎های نیمه‎سنگین به ازای هر ساعت مبلغ 760 هزار ریال، با کمباین‎های سنگین «وارداتی» یک‎ میلیون و 450 هزار ریال و با کمباین کاه‎جمع‎کن با عملکرد زیر دو تن به ازای هر ساعت 680 هزار ریال است. مدیر امور فناوری‎های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: نرخ برداشت در این مزارع با کمباین‎های متوسط «داخلی» با احتساب دو ساعت و 15 دقیقه به ازای هر هکتار مبلغ یک‎ میلیون و 375 هزار ریال است.

رفع تصرف 117 هکتار اراضی دولتی در جیرفت
مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: 117هکتار از اراضی دولتی در شهرستان جیرفت به همت اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان رفع تصرف شد و به بیت المال بازگشت. به گزارش ایرنا محمد منزلی افزود: این اراضی در پلاک های 702 و 182 فرعی از 706 اصلی بخش 45 کرمان، شهر جیرفت واقع شده است. وی ارزش اراضی رفع تصرف شده را 250 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: کاربری اراضی مذکور مسکونی، فضای سبز و خدمات شهری است. وی ادامه داد: تعطیلات نوروز سال جاری نیز سه هکتار از اراضی دولتی با کاربری مسکونی در جیرفت به ارزش 45 میلیارد ریال و دو هکتار در شهرستان کهنوج به ارزش هشت میلیارد ریال رفع تصرف شد. مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: جنوب استان کرمان پس از استقرار اداره کل در این منطقه، از مناطق پیشتاز کشور در رفع تصرف اراضی دولتی است. اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت ، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.

پدیده
جوی «مونسون»
در راه کرمان
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کرمان، با اشاره به این‌که پدیده مونسون در اواخر بهار و اوایل تابستان در راه است، گفت: این پدیده می‌تواند منجر به بارش سیل آسا بخصوص در جنوب استان شود. به گزارش ایسنا محسن صالحی کرمانی افزود: بارش چندان زیادی تا پایان سال زراعی برای استان کرمان پیش‌بینی نمی‌کنیم. به جز این‌که اواخر بهار و اوایل تابستان پدیده مونسون خواهیم داشت که می‌تواند منجر به بارش‌های سیل آسا بخصوص در جنوب استان شود. وی با اشاره به این‌که در جنوب استان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بارندگی و در شمال استان کاهش شدید بارندگی داشته‌ایم، افزود: مثلا در جیرفت در سال زراعی جاری تاکنون، 189 میلیمتر بارش صورت گرفته که در مدت مشابه سال گذشته، 118 میلیتر بوده و در شهداد در سال گذشته 60 میلیمتر و در سال جاری تاکنون 16.9 میلیمتر بارندگی داشته‌ایم. صالحی تصریح کرد: البته اگر پدیده آب و هوایی در گوشه‌ای از زمین رخ دهد، روی دیگر نقاط زمین تاثیرگذار خواهد بود و دو پدیده ال نینو و تغییرات اقلیمی دست به دست یکدیگر داده‌اند تا در ایران تغییراتی در نحوه بارش‌ها بوجود آید.

وزش باد شدید
در جنوب شرق استان کرمان
عطیه بهر ه بر- پیام ما: با توجه به تعطیلی پنج شنبه هفته جاری، شاهد افزایش سفرهای درون استانی خواهیم بود و برای سفر کردن، دانستن شرایط آب و هوایی از اهمیت زیادی برخوردار است. در این رابطه رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان از پایداری شرایط جوی کرمان در سه روز پایانی هفته خبر داد. حمیده حبیبی اظهار داشت: شاهد تغییرات محسوس در دمای هوا در سراسر استان در سه روز چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه نخواهیم بود. وی افزود: در سطح استان شرایط جوی آرام و پایدار خواهد بود. رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد:البته برای جنوب شرق استان در سه روز پایانی هفته، وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود. حبیبی همچنین عنوان کرد: وزش باد در جنوب شرق و شمال غرب استان نسبت به سایر نقاط از سرعت بیشتری برخوردار خواهد بود. لازم به ذکر است که کمینه و بیشینه هوا در سه روز آینده در سطح استان 6 و 22 درجه سانتی گراد خواهد بود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *