پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۵۵

کشاورزان و کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور ما هستند
رضا اشک فرماندار بم در مراسم تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار داشت: کشاورزان و کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور ما هستند. وی بیان کرد: طبق فرمایش امام علی(ع) مسئولیت‌ها میدان اسب‌دوانی مردان هستند، لذا باید هر یک از ما که مسئولیتی به عهده می‌گیریم با تمام وجود در راستای انجام وظیفه و خدمت به مردم تلاش کنیم. فرماندار بم تصریح کرد: در شهرستان بم به لحاظ وجود محصول خرما و سایر مشاغل و صنایع بیش از یک‌هزار میلیارد تومان گردش سرمایه انجام می‌شود که بخش عظیمی از آن توسط کشاورزان صورت می‌گیرد. اشک بیان داشت: اگر بتوانیم تولید خرما از هر هکتار 15 تن را به هر هکتار 20 تن در سال برسانیم، قطعا بخشی از دستورات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی را محقق کرده‌ایم، چراکه موفق شده‌ایم در مقدار سطح موجود بهینه‌سازی داشته باشیم. وی عنوان کرد: آنچه کشاورزی ما را در گذشته رنج می‌داده، سنتی بودن آن است که امروزه با صنعتی و مدرن شدن کشاورزی بخشی از مشکلات کاهش یافته است.

مسوولان حق قشر کارگر را ادا کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مسوولان تا جایی که می توانند حق قشر ضعیف کارگران را ادا کنند.
آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نماز جمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) با اشاره به یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه فرمودند اینکه به ما گفته می شود پیامبر اعظم (ص) دست کارگر را بوسید یک تعارف نیست بلکه تعلیم است و حضرت رسول اکرم (ص) به ما یاد می دهد که حق کارگر را ادا کنیم. وی با گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم گفت: هنوز بعد از سال ها از شهادت شهید مطهری کسی نتوانسته است فقدان این مرد روحانی و عالم را پر کند. امام جمعه کرمان بیان کرد: امام راحل در خصوص شهید مطهری فرمودند فرزند عزیزی را از دست دادم که حاصل عمرم بود. وی گفت: شهید مطهری از نظر علم و دانش مشخص است که در چه سطحی قرار داشت و به تمام ایدئولوژی های مادی مسلط بود. آیت الله جعفری اظهار کرد: امیدوارم جوانان آثار این عزیز را مطالعه کنند. وی همچنین گفت: دنیایی که خود را متمدن و حامی حقوق بشر می داند یک ماه است یمن را بمباران می کنند ولی نه صدای حقوق بشر و نه سازمان ملل در می آید.

مقطع ابتدایی مهمترین دوره در آموزش وپرورش است
سیدمحمد حبیب اللهی مدیر آموزش وپرورش شهرستان بم اظهار داشت: مقطع ابتدایی یکی از مهمترین، حساس ترین و زیربنایی ترین مقاطع و یکی از دوره های حساس در آموزش وپرورش است . وی ادامه داد: هرگونه موفقیتی که در دوره ابتدایی اتفاق بیفتد زمینه ی پیشرفت در دوره های تحصیلی دیگر را در مجموعه آموزش وپرورش ایجاد می کند. حبیب اللهی تصریح کرد: اگر موفقیتی در خروجی نیروی انسانی آموزش وپرورش وجود دارد نتیجه زحمات و تلاش شما بزرگواران است و اگر ناکامی باشد این ناکامی هم در دوره های دیگر احساس می شود. این مقام مسئول بیان کرد: اگر در این شهرستان رتبه یک رقمی، دورقمی وسه رقمی کسب می شود اطمینان داریم که بنای اولیه توسط شما همکاران گذاشته شده تا در دوره متوسطه به عنوان خروجی آموزش وپرورش یک فرد موفق وسرآمد ومایه افتخار شهرستان به وجود بیاید. مدیر آموزش وپرورش شهرستان بم بیان داشت: توقعات از آموزش وپرورش متفاوت است وکار ما در آموزش وپرورش فقط انتقال دانش نیست بلکه باید شرایطی را فراهم کنیم تا خود دانش آموزان در تولید دانش نقش داشته باشند ومعلمین ما باید شرایطی را در کلاس درس فراهم نمایندکه پرورش خلاقیت در دانش آموز ایجاد شود و این امکان پذیر نیست مگر اینکه معلم ما خلاق باشد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *