پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اخبار آبفا

اخبار آبفا





۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۳:۰۶

حفر یک حلقه چاه در
شهر گنبکی
به منظور کمک به منابع تامین آب شهر گنبکی ، یک حلقه چاه در شهر گنبکی حفر می شود. حسین چرخ انداز مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بم گفت: آب مورد نیاز قسمتی از شهر گنبکی در حال حاضر از طریق یک موتور دیزلی و در بخشی از شهر که شبکه آبرسانی اجرا نشده بوسیله آبرسانی سیار انجام می شود.
وی افزود: به منظور کمک به منابع تامین آب شهر گنبکی، عملیات حفاری یک حلقه چاه در این شهر آغاز شده است . چرخ انداز در ادامه بیان داشت: با اجرا و توسعه 10 کیلومتر شبکه و واگذاری، آبرسانی به تمام قسمتهای شهر از طریق شبکه شهری انجام خواهد شد.

رفع بیش از هفت هزار و 300 فقره حوادث شبکه آبرسانی و انشعابات در رفسنجان
طی سال گذشته 7331 فقره حوادث شبکه آبرسانی و انشعابات در شهرستان رفسنجان رفع گردید. عباس سالاری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان گفت: طی سال گذشته 7331 فقره حوادث شبکه آبرسانی و انشعابات شامل حوادث اصلی شبکه (701 فقره)، حوادث فرعی شبکه (2027 فقره) و حوادث انشعابات (4603 فقره ) در شهرستان رفسنجان رفع گردید.
وی افزود: این حوادث در شهرهای انار (900)، بهرمان (516)، حسین آباد گلشن (655)، رفسنجان (4581)، سرچشمه (228) ، صفائیه (127) و کشکوئیه (324) فقره توسط واحد اتفاقات برطرف شدند. مدیرعامل شرکت آبفای رفسنجان همچنین از رفع 15 فقره حوادث خطوط انتقال در شهرهای انار، بهرمان، حسین آباد گلشن، صفائیه و کشکوئیه طی سال گذشته خبر داد.

بازسازی شبکه آبرسانی فرسوده روستای شاهرخ آباد
حمید صمدانی مدیر مناطق امور آب و فاضلاب شهر کرمان گفت:با توجه به فرسودگی شدید شبکه آبرسانی روستای شاهرخ آباد ، بازسازی 4/5 کیلومتر از شبکه توزیع و خطوط اصلی روستای شاهرخ آباد در دستور کار قرار گرفت که تاکنون بیش از80 درصد از این میزان بازسازی شده است.
وی در ادامه بیان داشت: با توجه به فرسودگی انشعابات در این منطقه، 500 فقره از انشعابات منازل نیز بازسازی خواهد شد. گفتنی است روستای شاهرخ آباد با 730 فقره انشعاب از توابع شهر زنگی آباد کرمان می باشد.

هفت حلقه چاه در شهر کرمان وارد مدار بهره برداری شد
جواد سیاری مدیر تولید، تامین و ذخیره آب شهر کرمان گفت: به منظور کمک به منابع تامین آب شهر کرمان، 7 حلقه چاه جدید در ماه جاری وارد مدار بهره برداری شد. وی افزود:در اواخر سال گذشته عملیات حفاری 9 حلقه چاه (چاههای شماره 17،18، 35،36،38،55،63، 66 و 29) در دشت جوپاری و حسین آباد به اتمام رسید و در ماه جاری 7 حلقه از چاههای فوق به عمق 250 متر و دبی 20 الی 30 لیتر بر ثانیه پس از تجهیز در مدار بهره برداری قرار گرفتند.
مدیرتولید، تامین وذخیره آب شهرکرمان در رابطه با منابع تامین آب شهر کرمان گفت: تامین آب شهر کرمان از طریق 103 حلقه چاه و سه رشته قنات (دو رشته قنات در حسین آباد و یک رشته در عباس آباد ) صورت می گیرد. سیاری در پایان بیان داشت: طبق آخرین دبی سنجی، دبی قنوات حسین آباد 43 لیتر بر ثانیه و عباس آباد 3 لیتر بر ثانیه می باشد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *