پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۳:۰۵

کلاهبرداری 13 میلیاردی از تاجر پسته در سیرجان
فرمانده انتظامی «سیرجان» از دستگیری فردی که 13 میلیارد ریال از یک تاجر پسته کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. سرهنگ محمدرضا ایران نژاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این که فردی ، وی را فریب داده و 45 تن پسته به ارزش 13 میلیارد ریال از او خریداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی سیرجان قرار گرفت. وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت، مدتی پیش توسط یکی از دوستانم متوجه شرکت بازرگانی در یکی از شهرهای اصفهان شدم که پس از تماس با این شرکت توانستم مقدار چهار تن پسته را به این شرکت بازرگانی بفروشم و پول را به طور نقد دریافت کنم . این مقام انتظامی عنوان داشت: مجددا شاکی که توسط این شرکت بازرگانی اعتمادش جلب شده بود مقدار 45 تن پسته را به این شرکت می فروشد و در قبال آن تعدادی چک و سفته به ارزش 13 میلیارد ریال دریافت می کند که در هنگام نقد کردن چک و سفته ها متوجه می شود که صاحب این شرکت کلاهبردار است و دیگر پاسخگوی وی نبوده است.

تاکید سفیر ویتنام بر توسعه
روابط اقتصادی کشورش با ایران
سفیر ویتنام در ایران گفت: در بسیاری از حوزه ها می توانیم روابط اقتصادی خود را با ایران توسعه داده و کشورهای واسطه ای و ثالث را از بین خود حذف کنیم. به گزارش ایرنا نگوین هونگ تک در دیدار با علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان افزود: با شرایطی که ناشی از تحریم ها ایجاد شده شما می توانید خرما و پسته به ویتنام صادر کرده و برنج وارد کنید. وی هدف از این سفر را آشنایی با ظرفیت های سراسر ایران و بسط روابط بین دو کشور عنوان کرد و گفت: می توانید به محصول خرما و پسته خود ببالید و ما نیز به تولید برنج خود می بالیم. سفیر ویتنام در تهران افزود: اولین سفر من به استان کرمان بود و دیروز سفری به بم داشته ام و پتانسیل های آن شهرستان را دیدم و امروز در کرمان بودم و بسیار هیجان زده هستم. وی اظهار کرد: با دیدن ارگ بم بسیار خوشحال بودم و زمانی که خبرنگاران سئوال کردند گفتم ارگ بم مکانی زیبا با مردمی مهربان و دوست داشتنی است.
خالی ماندن
42 درصد ظرفیت سدهای استان
معاون بهره برداری و حفاظت از منابع آب شرکت آب منطقه ای کرمان گفت: با وجود بارندگی ها 42 درصد ظرفیت سدهای استان کرمان خالی است و به غیر از سد نساء بم بقیه سدها وضعیت مطلوبی ندارند. به گزارش ایرنا علی عرب پور افزود: سدهای نساء بم، جیرفت، تنگوئیه سیرجان و سد بافت سدهای در حال بهره برداری استان کرمان هستند و مجموع ظرفیت این سدها 582 میلیون متر مکعب است. وی بیان کرد: در حال حاضر سد جیرفت با ظرفیت 336 میلیون متر مکعب به میزان 126.8 میلیون متر مکعب و سد تنگوئیه سیرجان با ظرفیت 38.4 میلیون متر مکعب به میزان 8.53 میلیون متر مکعب آب را در خود جای داده اند. وی گفت: سد بافت نیز با 40 میلیون متر مکعب ظرفیت، 35 میلیون متر مکعب و سد نساء بم با 168 میلیون متر مکعب ظرفیت، 167.65 میلیون متر مکعب آب را ذخیره کرده اند. وی اظهار کرد: حجم آبگیری امسال سد بافت به 9 میلیون و 17 هزار متر مکعب رسید که این رقم سال گذشته چهار میلیون و هفت هزار متر مکعب بود.

افتتاح خط
انتقال گاز بم در روز عید مبعث
فرماندار بم گفت: سعی داریم تا در روز عید مبعث خط انتقال گاز را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم. به گزارش فارس رئیس شورای اداری شهرستان بم با بیان اینکه سعی داریم تا در روز عید مبعث خط انتقال گاز را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم، تصریح کرد: در مورد شبکه داخلی نیز تاکنون 150 کیلومتر انجام و به زودی شبکه داخلی شهر بروات و روستاهای شهرستان انجام خواهد شد.
اشک ادامه داد: برای نصب 12 هزار انشعاب خانگی نیز مناقصه انجام و به زودی این کا انجام خواهد شد، همچنین در پروژه انتقال آب از سد نساء به بم اقدمات خوبی انجام شد و از 30 میلیار تومان اعتبار در نظر گرفته شده، 15 میلیارد تومان تامین و هزینه شده که امیدواریم تا سال آینده این پروژه نیز به اتمام برسد. وی از اتمام باند دوم جاده بم – کرمان در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت: پروژه‌های عمرانی خوبی در شهرهای بم و بروات در حال انجام بوده که با اجرای آنها چهره شهرها تغییر کرده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *