پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۵۷

وسعه زیرساخت‌های درمانی کرمان با جدیت دنبال می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: توسعه زیرساخت‌های درمانی استان کرمان با شدت و جدیت ادامه پیدا می‌کند. علی‌اکبر حقدوست با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت از یک سال پیش در کشور و استان کرمان به اجرا گذاشته شد و با توجه به ارائه چند بسته بهداشتی و درمانی، طرحی ضربتی و با فشار کاری سنگینی برای نیروها در سطوح مختلف بود. وی با اشاره به رضایت‌مندی ایجاد شده از اجرای طرح تحول نظام سلامت ادامه داد: با همراهی مردم و نیروهای دانشگاه رضایت‌مندی بالایی را شاهد هستیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: پرداخت هزینه درمانی از جیب مردم کاهش یافته و در رفتارهای درمانی اصلاحات قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده‌ایم. حقدوست عنوان کرد: در ارزیابی‌های وزارت بهداشت، کرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزو رده‌های اول در پیاده‌سازی بسته‌های حمایتی طرح تحول نظام سلامت هستند.

رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب آن «بیست‌ و ‌سه نفر»
حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی داشت: آیین پنجمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همزمان با دهمین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمان و به همت مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: این آیین با حضور پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت استان کرمان، نویسندگان و فعالان حوزه ادبیات مقاومت و مسئولان و شخصیت‌های استانی و کشوری پنجشنبه دهم اردیبهشت ماه از ساعت 16 در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود. حسینی ادامه داد: در این آیین از 23 آزاده سرافراز که خاطرات متعلق به آنها است، تقدیر می‌شود. وی ضمن تقدیر از تلاش‌ها این نویسنده ابراز داشت: احمد یوسف‌زاده یکی از نویسندگان و اصحاب رسانه جنوب کرمان است که در این کتاب به بیان شرح هشت ماه ابتدایی اسارت و اتفاقاتی که برای این گروه بیست‌ و ‌سه نفره افتاده از جمله ملاقات با صدام در کاخ ریاست جمهوری عراق پرداخته است.

ثبت 540 تخلف از واحدهای صنفی و غیرصنفی جنوب کرمان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: در مجموع 2 هزار و 769 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی جنوب کرمان، 540 تخلف صنفی به ثبت رسید. محمود اسکندری‌نسب افزود: بازرسان این سازمان از بیش از 10 هزار واحد صنفی بازدید و با متخلفان برخورد لازم را انجام دادند. وی با اشاره به اینکه اکثر واحدهای صنفی مقررات لازم را رعایت می‌کردند، اضافه کرد: در مجموع از 2 هزار و 769 مورد بازرسی، 540 تخلف صنفی به ثبت رسید. اسکندری‌نسب خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت هر گونه مشاهده تخلف از سوی واحدهای صنفی، موضوع را با سازمان صنعت، معدن و تجارت و شماره 124 در میان گذاشته تا مأموران بازرسی این سازمان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

تشکل‌های کارگری در بم ایجاد شوند
فرماندار بم گفت: تشکل‌های کارگری باید در شهرستان بم احداث‌ شوند. رضا اشک در جمع کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بم اظهار داشت: شهرستان بم از قشر کارگری و کشاورزی به یک شهرستان کارگری صنعتی تبدیل شده و می‌طلبد مسائل مشکلات کارگری آن متفاوت باشد و وظیفه سنگینی بر عهده شما است. وی یادآور شد‌: علاوه بر اینکه از تکنولوژی روز دنیا و علم استفاده ‌می‌کنیم از تجربه کارگر نیز باید استفاده کرد چرا که در اقتصاد مقاومتی کشور کارگر نقش به‌سزایی دارد‌. وی عنوان کرد: تشکل‌های کارگری باید در شهرستان بم احداث و فرهنگ کارگری در شهرستان نهادینه شود، کارگر به حق حقوق خود آگاه نیست، باید فرهنگ کار را در جامعه گسترش و به انتظارات به حق کارفرما نیز بها‌ دهیم. صالح برائی‌نژاد رئیس اداره تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بم نیز اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های بسیار مهم این اداره توجه به مشکلات عدیده‌ای است که برای قشر کارگر به وجود می‌آید.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *