سایت خبری پیام ما آنلاین | دکتر مهدی جهانگیری، فرزند خصال خویشتن

دکتر مهدی جهانگیری، فرزند خصال خویشتن





۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۴۹

دکتر مهدی جهانگیری، فرزند خصال خویشتن

خانواده جهانگیری از جمله خانواده هایی است که فرزندان شان هر کدام به نوعی برای استان و میهن افتخار آفرین بوده اند. «محمد» شان در هویزه همسفر جاویدان دکتر چمران شد. «یعقوب» شان در عملیات بدر به یوسف گمگشته مبدل شد. برادرانی که رفتند کاری حسینی کردند و برادرانی که مانده اند در تلاش اند تا کاری زینبی کنند.
شاید نامدارترین برادرشان اسحاق باشدکه سال های سال در جایگاه های گوناگون به ایران اسلامی مان خدمت کرد و اکنون هم در کسوت معاونت اول رییس جمهور در عرشه کشتی اجرایی نظام سکنی گزیده. دیگری ردای معلمی بر تن داشته و سکان آموزش و پرورش استان کرمان را در دست دارد و دیگری«دکتر مهدی جهانگیری» است که رد پایش را در بسیاری از زمینه های مدیریت توسعه اقتصادی کشور و حرکت های و عام المنفعه می توان دید.
جالب است که این برادران هیچ کدام از نردبان شهرت و محبوبیت و مقبولیت یکدیگر بالا نرفته اند و همه فرزند خصال خویشتن اند. این را به درستی از نحوه اندیشه و تفاوت دیدگاه ها و حسن مدیریت شان می توان دریافت. مهدی جهانگیری به حق یکی از مردان مؤثر اقتصاد ایران است. مردی که موتور محرک بخش عمده ای از اقتصاد و کارآفرینی کشور است. تاسیس بانک گردشگری و ترسیم نقشه راه موفقیت آمیز آن بهترین شاهد این ادعاست. مهدی جهانگیری هیچگاه از آموختن و تحصیل دست نکشید و توانست در کنار تجارب ارزنده مدرک PHD خود را در رشته اقتصاد بین الملل اخذ کند جهانگیری توسعه گردشگری را نسخه ای برای حل مشکلات کشور می داند. همان موضوع مهمی که بسیاری از آن غافل بوده اند. وی صادرات غیر نفتی را راهکار خروج از بحران اقتصادی کنونی و همسو با اقتصاد مقاومتی می داند که در جهت تقویت آن گام های عملی بسیاری برداشته نشده است. طرح این موضوع نمایان گر آن است که او درد را فهمیده است و درمان را نیز هم.
و البته مهدی جهانگیری که در کنار پست های مدیریتی و تحقیقاتی در حالی به عنوان مرد کارآفرین سال انتخاب می شود که هرگز از یاد محرومان نیز غافل نبوده است. دکتر مهدی جهانگیری در کنار گروه مالی گردشگری اقدام به تاسیس موسه خیریه یاس فاطمه النبی (س) نموده است و با طرح ابتکاری بی نظیر «کیمیای دانش» خود کمر همت به توسعه فضاهای اموزش در معروفترین نقاط این سرزمین بسته است این حرکت به بسیاری دیگر نشان داد که وقتی ایده های خیرخواهانه یک مرد بزرگ پشت یک گروه مالی قدرتمند باشد فعالیت این گروه به سودآوری محدود نخواهد شد و حمایت از طبقه ضعیف جامعه می تواند پیوست همیشگی فعالیت های اقتصادی یک مجموعه بزرگ و موفق باشد و می توان سودآوری یک مجموعه مالی را هم جهت با حمایت از مردم نیازمند قرار داد. حضور شخص مهدی جهانگیری در این روستاها و کلنگ زدن طرح احداث مدارس آن هم در خیریه ای که با نام خاص فاطمه زهرا مزین است .
از مهدی جهانگیری نه تنها یک مدیر موفق مالی بلکه یک چهره خیر و ماندگار برای مردم ایران علی الخصوص مردم کرمان ساخته است امروز او نه تنها مایه مباهات سرزمین مادری اش کرمان بلکه افتخار ایران است. با اعتماد فعالین بخش اقتصادی و انتخاب وی به عنوان نایب رئیس اتاق تهران می توان امیدوار شد امثال چهره های توسعه گرایی چون جهانگیری را در آینده اقتصاد کشورمان بیشتر داشته باشیم. توسعه و کارآفرینی مدار حرکت دانش محور دکتر جهانگیری است. آن هم در خیریه ای که به نام نامی فاطمه زهرا مزین است. امروز او نه تنها مایه مباهات کرمان که افتخار ایران است. به امید آن روز

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *