پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۳۵

توزیع 200 میلیارد تومان تسهیلات میان عشایر کشور
رئیس سازمان امور عشایر گفت: حدود 100 میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد و 100 میلیارد تومان با سود 14 درصد در میان عشایر کل کشور توزیع می‎شود. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مهندس کرم‎علی قندالی در جلسه شورای مدیران منطقه جنوب کرمان با محوریت بررسی مسائل و مشکلات عشایر اظهار داشت: سند راهبردی مناطق عشایری در سطح ملی و استانی تهیه و تدوین شده است. وی با اشاره به اینکه این سند حاصل سه سال کار شبانه‎روزی است، بیان داشت: سند راهبردی مناطق عشایری که اهداف و سیاست‎های سازمان را تعریف می‎کند، انعطاف‎پذیر بوده و قابلیت به روز شدن را دارد. قندالی معیشت، استقرار و جمعیت را سه مؤلفه مهم این سند ذکر و تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع استفاده از معیشت تک‎محصولی برای جامعه عشایری امکانپذیر نیست بر همین اساس تلاش کردیم تا انواع و اقسام فعالیت‎ها را برای ارتقا سطح درآمد عشایر تعریف کنیم. وی این فعالیت‎ها را شامل بهره‎وری از منابع تولید و اشتغال در حوزه گردشگری، گیاهان دارویی و … دانست و افزود: پیش‎بینی می‎شود در افق 1404 جمعیت فعلی عشایر با اندکی کاهش وجود داشته باشد.

نمایشگاه گردشگری کرمان برپا می شود
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان از برگزاری نمایشگاه بزرگ گردشگری در این استان خبر داد. به گزارش مهر، محمود وفایی در جمع خبرنگاران از استان کرمان به عنوان بزرگترین میهمان خانه ایران یاد کرد و گفت: باید تمام توانمان را برای معرفی ظرفیت های گردشگری این استان بکار گیریم. وی از برگزاری نمایشگاه بزرگ گردشگری در کرمان خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه در زمینه های میراث فرهنگی، صنایع دستی، سوغات، فرهنگ بومی و گردشگری برگزار می شود. وفایی از معرفی ظرفیت های این استان در حوزه های مختلف و صنایع وابسته به گردشگری خبر داد و افزود: همچنین غذاها و شیرینی های محلی این خطه در نمایشگاه گفته شده عرضه می شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان جاذبه های کویر را مورد اشاره قرار داد و گفت: بخشی از این نمایشگاه به مبحث کویرشناسی اختصاص دارد. وی زمان برگزاری این نمایشگاه را ۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت ماه عنوان و تصریح کرد: نمایشگاه بزرگ گردشگری در سایت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق برپا می شود.

اقدامات انجام
شده به مردم
اطلاع رسانی شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مسئولان اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف را به مردم اطلاع رسانی کنند. به گزارش ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری در دیدار هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان با وی که در آستانه هفته سلامت انجام شد افزود: اطلاع رسانی در زمینه اقدامات انجام شده توسط مسئولان یکی از توصیه های امام راحل است. وی اظهار کرد: تحولی که در حوزه سلامت وعده داده شده باید با تلاش محقق شود. وی سلامت جسم، اخلاق و روح انسان را یکی از محوری ترین و مهمترین مسائل جامعه برشمرد و گفت: سلامت جسم بسیار مهم است اما سلامت دین و اخلاق مهمتر از سلامت جسم است. امام جمعه کرمان تصریح کرد: اگر مسئولان و دولت ما موفق شوند سلامت جسم، اخلاق و روح را با یکدیگر تامین کنند جامعه به سعادت واقعی نائل می شود. وی با ذکر روایتی از امام باقر (ع) در مورد فواید کسب علم و دانش به نقل از این امام همام گفت: دانشمندی که مردم از علم او بهره ببرند از هفتاد هزار مقدس و عابد بهتر است.

رونق بازار رطب مضافتی بم
رئیس اتحادیه سردخانه داران شرق استان کرمان از افزایش قیمت خرما و رونق بازار رطب مضافتی در شهرستان بم خبر داد. به گزارش ایرنا محمدحسین اکبری به افزایش قیمت این محصول در سال جاری اشاره کرد و افزود: رونق بازار خرما و افزایش قیمت این محصول متاثر از کاهش 40 درصدی تولید در سال 94 است. وی اظهار کرد: سال گذشته محصول خرمای کمتری در شهرستان بم به نسبت سالهای قبل از آن تولید شد و از طرفی امسال نیز ماه مبارک رمضان پیش از برداشت محصول جدید فرا می رسد و بخشی از محصول تولیدی سال قبل با نگهداری در سردخانه ها در حال بارگیری به شهرهای مختلف کشور از جمله تهران است. وی با بیان اینکه رطب مضافتی بم در سال جاری 70 درصد گران تر شده است گفت: موجودی فعلی سردخانه های نگهداری خرما، یک سوم کل ظرفیت سردخانه های شرق کرمان است. اکبری ادامه داد: با توجه به کمبود خرما، قیمت فعلی هر کیلوگرم محصول درجه یک در بم تا رقمی معادل 70 هزار ریال رشد داشته است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *