ایران خودرو از مونتاژ خودروهای چینی چه هدفی دارد؟ دردسر جدید برای خودروسازان کرمانی
۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۳۲
ایران خودرو از مونتاژ خودروهای چینی چه هدفی دارد؟
دردسر جدید برای خودروسازان کرمانی
پیام ما- در حالی که با اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها اعلام شده که ایران خودرو قصد باز کردن پای خودروسازان مطرح جهان به ایران را دارد، اخیرا این کارخانه بزرگ با وارد و مونتاژ کردن خودروهای چینی، نشان داد که می خواهد رقابتی سخت با خودروسازان چینی در کرمان داشته باشد.
به دست آوردن ۱۰ درصد سهم بازار فروش خودرو در ایران به وسیله خودروسازان چینی مستقر در کرمان زنگ خطر را برای ایرانخودرو و سایپا به صدا درآورده است. به گزارش ساعت 24، همچنین روشهای تامین منابع مالی از سوی کرمانیها برای خریداران خودرو فضای کار را برای ایرانخودرو سخت کرده است و به همین دلیل است که مدیرعامل ایرانخودرو در حرف و در عمل میخواهد چینیهای مستقر در کرمان را که اکنون نقش مدیران اصلی را نیز دراختیار دارند شکست دهد. به نظر می رسد یکه زارع مدیر ایران خودرو که میگوید فروش سالانه کارخانه دراختیارش ۱۵ هزار میلیارد تومان است ضمن اینکه گفتوگو با پژو، رنو، فیات و… را ادامه میدهد، قصد دارد برای شکست چینیسازان مستقر در کرمان، از همان ابزاری استفاده کند که در سال های اخیر خودروسازان چینی در کرمان از آن استفاده کرده اند.
در بحبوحه مذاکرات صنعت خودرو ایران با بزرگان خودروسازی دنیا، شرکت ایرانخودرو با انتشار اطلاعیهای اعلام کرده که خودرو 30 CROSS H را به عنوان محصول جدید خود روانه بازار میکند. به گزارش اقتصادنیوز، بزرگترین خودروساز کشور در حالی که با چند خودروساز بزرگ دنیا به مذاکره می پردازد در اطلاعیهای اعلام کرد که خودرو 30 CROSS H را به عنوان محصول جدید خود روانه بازار می کند. این درحالی است که در جلسه شورای سیاستگذاری خودرو، صنایع خودروسازی کشور از هر گونه سیکیدی کاری منع شده و اعضای این شورا از مدیران صنعت خودرو خواسته اند به خاطر صیانت از تولید ملی دست از مونتاژ هر نوع خودرو خارجی که قطعات آن داخلی سازی نمیشود، بردارند. ایرانخودرو در حالی از 30 CROSS H که با برند شرکت دانگفنگ چین عرضه میشود، به عنوان محصول جدید خود یاد کرده که پیش از آن نیز اقدام به فروش یک خودرو چینی دیگر با برند هایما کرده بود. ظاهرا ایران خودرو قصد دارد با مونتاژ برخی خودروهای شاسی بلند چینی که زیر ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارند، خلا خودروهای شاسی بلند ارزان را در رنج قیمتی ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان جبران کرده و یا به رقابت با کرمان موتور که به طور صددرصد خودروهای چینی به تولید میرساند بپردازد. دانگفنگ علاوه بر عرضه این شاسی بلند خود، در دوره تحریم ها با سایپادیزل همکاری کرده و خودروهای تجاری خود را در این شرکت به تولید میرساند. حال باید دید ترفندهای اخیر ایران خودرو که بیش از نیم قرن سابقه دارد میتواند چینیسازهای کرمانی را به سختی بیندازد؟
برچسب ها:
مطالب مرتبط
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
تبلیغات
وب گردی
- چرا رزرو هتلهای 4 ستاره استانبول ارزشمند است؟
- کدام شاخص اقتصادی بیشترین تاثیر را روی پیشبینی قیمت انس طلا دارد؟
- محبوبترین تورهای ترکیه کدامند؟
- حداقل سرمایه برای واردات از دبی: آنچه باید بدانید
- چطور زودتر از همه از پیش فروش قطارها مطلع شویم؟
- چه کسانی نمی توانند مهاجرت کنند؟
- تفاوت رهگیری مالیاتی و کد مالیاتی چیست؟
- نوآوریهای جدید تتر در ارائه خدمات مالی دیجیتال
- عمر باتری آیفون 15 پرو مکس در مقابل سامسونگ اس 24 اولترا
- دوره mba و dba مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تهران بیشتر
بیشترین نظر کاربران
![«آفاق آزادی در سپهر تاریخ» در غیاب زیباکلام](https://payamema.ir/pubfiles/2024/06/کتاب-چرا-شما-را-نمیگیرن.jpg)
«آفاق آزادی در سپهر تاریخ» در غیاب زیباکلام
بیشترین بازنشر
پربازدیدها
1
به نام حیوانات به کام باغوحشداران
2
آشکارشدن گورهای ماقبلتاریخ هنگام ساخت بزرگراه
3
«بمو» را تکهتکه کردند
4
سوداگران گنج پل تاریخی ۳۰۰ ساله در بابل را تخریب کردند
5
محیطبانها با رد زنی چرخهای موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند
دیدگاهتان را بنویسید