پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان: صدور اسناد کاداستری مهم‌ترین وظیفه‌ی سازمان است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان: صدور اسناد کاداستری مهم‌ترین وظیفه‌ی سازمان است





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۳۵

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان: صدور اسناد کاداستری مهم‌ترین وظیفه‌ی سازمان است

رضا طالبی‌زاده با حضور در جمع رئیس واعضای شورای اسلامی وشهردار شهر کرمان ضمن تبریک حلول ماه رجب، از رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان قدردانی و تشکر کرد و گفت: از زمانی که به اداره کل ثبت اسناد واملاک استان آمده‌ام، تمام تلاش خود را برای پیشرفت و آبادانی شهر و استان کرمان به کار گرفته‌ام. وی با اشاره به پروژه‌ی «صاروج پارس» (گودال خشت‌مال‌ها) اظهار داشت: پروژه‌ی «صاروج پارس» یکی از پروژه‌های بسیار مهم در کرمان است که با همراهی مسئولین محترم و همت شهردار کرمان تا این مرحله پیش رفته و در آینده مردم از آن بهره‌مند خواهند شد. وی افزود: در صورت ارائه مستندات ونقشه ها ی مورد نیاز توسط شهرداری، اداره ثبت کرمان در کوتاهترین زمان نسبت به مستند سازی کلیه املاک ومستغلات در اختیار شهرداری اقدام واسناد مربوطه صادر وتحویل می گردد.
طالبی‌زاده به تصویب قانون جامع کاداستر و لازم‌الاجراشدن آن از یکم فرودین امسال اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون جامع حدنگار (کاداستر) کلیه‌ی ادارات و سازمان‌های مرتبط با زمین و مسکن باید مستندات ونقشه های مورد نیاز را در اختیار ادارات ثبت اسناد و املاک بگذارند. وی تصریح کرد: ادارات ثبت نیز موظف هستند ظرف پنج سال کلیه اطلاعات ومستندات را وارد بانک مربوطه کنند و اسناد کاداستری را صادر نمایند. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به این موضوع که در گذشته خدمات ثبتی بصورت سنتی به مردم ارئه می شده اظهار داشت: از زمان تصدی جناب آقای دکتر تویسرکانی که از افتخارات استان کرمان هستند، استفاده از فناوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفته ودر حال حاضر تمامی اقدامات از طریق سیستم بوده وهمچنین تنظیم اسناد در دفاتر، بصورت آنی والکترونیکی وپاسخ استعلامات که وقت وهزینه زیادی از اربابان رجوع می گرفت در تمام کشور بصورت الکترونیکی انجام می گردد. طالبی‌زاده افزود: در گذشته حدودات املاک بصورت توصیفی وبعضا بدون متراژ بوده است که بدلیل مغایرتها، محل اختلاف بوده است اما در حال حاضر اسناد مالکیت با مختصات جغرافیایی دقیق وبا حدود مشخص صادر می شود. وی در خصوص مزایای این قانون گفت: اجرای دقیق قانون مذکور باعث جلوگیری از اختلافات متعدد ملکی، زمین‌خواری و حاشیه‌نشینی شده و همچنین رونق اقتصادی وامنیت روانی برای مردم ایجاد خواهد کرد.
وی مبلغ واریزی اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان به حساب خزانه در سال گذشته را نزدیک به 28 میلیارد تومان دانست و گفت: پس از اداره‌کل امور مالیاتی استان، اداره کل ثبت اسناد و املاک بیشترین درآمدزایی را برای خزانه استان دارد. وی ادامه داد: 220 دفترخانه‌ی اسناد رسمی و 122 دفتر ازدواج و22 دفتر طلاق بعنوان پیش‌خوان ادارات ثبت در استان، مشغول ارائه خدمت به مردم می باشند. طالبی‌زاده معاملات انجام شده در سال گذشته را در شهر کرمان بیش از 200 هزار انواع معاملات اعلام نمود که از طریق دفاتر اسناد رسمی انجام شده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *