پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | زن قربانی اسیدپاشی خانوادگی درگذشت/ اولین شب آرامش

زن قربانی اسیدپاشی خانوادگی درگذشت/ اولین شب آرامش





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۳۰

زن قربانی اسیدپاشی خانوادگی درگذشت/ اولین شب آرامش

تمام شد. زنی که قربانی اسیدپاشی خانوادگی شده بود، جان باخت. بامداد ۲۷ اردیبهشت ۹۰ مردی در واکنش به تقاضای طلاق همسرش، یک بطری را از اسید پر کرد، به خانه مادرزنش رفت و در حالی که همسر و دختر خردسالش در خواب بودند، اسید را روی آنها خالی کرد. سمیه، همان زن قربانی، از شدت درد و سوزش و با فریاد کمک، سوختم سوختم، به طرف حیاط آمد اما دیگر فایده ای نداشت و او سوخته بود. همانطور که رعنا دختر 2.5 ساله اش سوخته بود. این حادثه در روستای برات آباد بم اتفاق افتاد. همسر سمیه البته دفعه اولش نبود که کاری جنون آمیز انجام می داد. یک بار هم او قصد آتش زدن خانه برادر سمیه را داشت که موفق نشد. سمیه مرداد 91 در گفت و گو با خبرگزاری ها گفته بود که همسرش پیش از اسیدپاشی او را به این عمل تهدید کرده بود: «عباس فردی معتاد و موادفروش بود که از راه سرقت، مخارج خود را تامین می‌کرد و هنگامی که متوجه شد من قصد جداشدن از او را دارم، مرا تهدید به اسیدپاشی کرد و نهایتا در حالی که در خواب بودم، نقشه‌شومش را روی من و دختر ۲.۵ ساله‌ام اجرا کرد».
سمیه که حالا دیگر راحت شده است، چندی پیش به ایسنا گفته بود درخواست قصاص متهمان را دارم. رعنا نیز خواستار قصاص است و می‌گوید «اگه بابایی روی ما اسید ریخت ما هم باید بریزیم که اونهم مثل ما بسوزه.» نازنین خواهر بزرگتر رعنا که در زمان اسیدپاشی در کنار آنها شاهد این جنایت بوده از اسم و خانواده پدرش وحشت دارد و از آنها می‌ترسد. این حال و روز خانواده ایست که در اثر خشم یک مرد معتاد به این روز افتاده. حالا نزدیک به 4 سال از آن ماجرا گذشته و مادر خانواده درگذشته. رعنا دختر کوچک خانواده بینایی یک چشمش را از دست داده و چشم دیگرش را شاید با کمک پزشکان از دست ندهد. عمل جراحی سه شنبه این هفته مشخص می کند رعنا نابینا می شود یا نه والبته این تمام مشکلات رعنا نیست. عمل های پرخرجی که رعنا باید انجام دهد در توان آشنایان آن ها نیست. سمیه هم نزدیک به هفتاد عمل جراحی پرخرج انجام داد که برای زنده ماندنش افاقه نکرد. پدر سمیه با فروش زمین خود و با کمک افراد خیّر توانسته بود درمان دختر و نوه اش را آغاز کند اما خرج ها از توان خارج بود. سمیه دی ماه 93 در گفت وگو با خبرگزاری ایسکانیوز گفته بود که دولت هیچ کمکی به او نکرده: «وقتی خبرگزاری ایسنا و روزنامه ایران درباره ما نوشتند برخی به ما کمک کردند، اما دولت هیچ کمکی به ما نکرده و اگر کمک های مردم نبود ما تا همین جا هم نمی توانستیم به درمان ادامه دهیم».البته به گفته یکی از نزدیکان سمیه، شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری قبل از عید مبلغ پنج میلیون تومان برای درمان سمیه و رعنا به آنها داد که در مقابل هزینه های بالای درمان بسیار ناچیز است.
شوهر سابق سمیه که در حال حاضر در زندان کرمان به سر می برد در آخرین دادگاه منکر اسید پاشی شده بود. حالا که سمیه فوت کرده، روند دادگاه هم دچار تغییر می شود. هم در پرونده اسید پاشی و هم در پرونده حضانت رعنا و نازنین. بخصوص که خانواده شوهر سمیه هم چندین بار درخواست حضانت دو دختر سمیه را داده بودند اما آن ها فعلا پیش پدربزرگ و مادربزرگ مادری شان زندگی می کنند.
نعمت احمدی وکیل دادگستری در این رابطه به «پیام ما» گفت: اگر پرونده باز باشد و جراحات وارده بر اثر اسید پاشی دلیل مرگ سمیه باشد، دادگاه می تواند حکم به قصاص اسید پاش دهد، اگر هم پرونده قبلا بسته شده، خانواده سمیه می تواند به دادگاه دوباره درخواست دهد و در صورت تایید پزشک قانونی مبنی بر فوت سمیه بر اثر جراحات وارده از اسید، دادگاه تصمیم لازم را بگیرد. نعمت احمدی در ادامه درباره درخواست خانواده شوهر سمیه مبنی بر حضانت رعنا و نازنین می گوید: حضانت یک بحث است و ولایت هم یک بحث. اگر حضانت را هم به پدر ندهند، ولایت پدر از بین نمی رود اما من اگر در این دادگاه باشم حضانت را به پدر نمی دهم چرا که مجرم خطرناکی است. این وکیل دادگستری افزود: البته با توجه به اینکه دختر بزرگ سمیه 9 سال دارد خودش می تواند تصمیم بگیرد پیش چه کسی زندگی کند اما در مورد رعنا که 8 سال دارد دادگاه باید تصمیم بگیرد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *