پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۰۶

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان:
کاهش 29 درصدی تلفات جاده‌ای
در نوروز
مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان از کاهش 29 درصدی تلفات جاده‌ای در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، مهندس مقبلی در جمع روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های استان ، گفت: در تعطیلات نوروز به رغم این که همه در مسافرت و گردش به سر می‌بردند، شما در حال آماده کردن شرایط ایمنی در محورها برای مسافران و کسانی که در شبکه ارتباطی راه‌های استان تردد داشتند، بودید. وی با بیان این که این وظیفه ذاتی ماست که در همه ایام شبانه روز برای راحتی و آسایش مردم تلاش کنیم، گفت: باید همواره مجددانه تلاش کنیم تا ایمنی و سلامت مردم تامین باشد. مقبلی تصریح کرد: به لطف خدا در این ایام هم مردم راحت بودند و هم کمترین تلفات و تصادفات جاده ای را داشتیم که جای شکرگزاری است. وی با ابراز خوشحالی از کاهش 29 درصدی تلفات جاده‌ای در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: یک نفر کاهش تلفات هم خیلی اهمیت دارد .مدیرکل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این موفقیت جز با تلاش و همت شما ، جز با رعایت قوانین و مقررات توسط مردم، کنترل ترافیکی توسط پلیس و همت هلال احمر و اورژانس حاصل نمی‌شد و همه این مجموعه ها دست به دست هم دادند تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در استان باشیم. وی ادامه داد: این رتبه در سطح کشور رتبه‌ای قابل و قبول و مناسب است اما اگر جاده ها استاندارد بود ولی رعایت قانون و مقررات از سوی مردم نبود ، این موفقیت حاصل نمی شد.

سرمایه گذاری 120 میلیارد دلاری ایرانیان خارج از کشور در ایران
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: از زمان فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون 120 میلیارد دلار سرمایه گذاری از سوی ایرانیان خارج از کشور در ایران انجام شده است. محسن جلال پور در نشست شورای ایرانیان خارج از کشور در دفتر استاندار کرمان افزود: از 100 شرکت بزرگ در دنیا 60 شرکت کشور ایران را جزء 10 مشتری اول خود قرار داده اند. وی بیان کرد: استان کرمان هم ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف و آمادگی جذب سرمایه گذاران را دارد. وی گفت: برای ستاد سرمایه گذاری کرمان مرکزیتی را پیشنهاد می کنیم و ارتباط با ایرانیان خارج از کشور از طریق این ستاد انجام شود. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: هیات عمانی شال 60 نفر پنجم و ششم اردیبهشت به تهران می آیند و جمع بندی که ما در اتاق بازرگانی ایران داشتیم 92 درصد ظرفیت عمان دست این 60 نفر است. وی گفت: ستاد سرمایه گذاری کرمان می تواند از ظرفیت هیات عمانی و هیات سوییسی که بیستم اردیبهشت به ایران می آید استفاده کند. جلال پور افزود: با توجه به این که در نشست توسعه و سرمایه گذاری در سفر رییس جمهوری به کرمان تمامی سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور نمی توانند حضور یابند می توانیم به صورت ویدئو کنفرانس این ارتباط را برقرار کنیم ولی نیاز به ابزار آن داریم. وی بیان کرد: سیستم ویدئو کنفرانس می تواند در 30 نقطه همزمان ارتباط برقرار کند. وی گفت: بیشترین سرمایه گذاران خارج از کشور در آمریکا و آلمان هستند.

سیف الهی شهردار کرمان خبر داد
کرمان در آستانه تحول بزرگ عمرانی
شهردار کرمان با اشاره به اجرای چندین پروژه عمرانی در شهر گفت: با اجرای پروژه های ۹ گانه در کرمان با همکاری قرارگاه خاتم شهر شاهد تحول بزرگ عمرانی خواهد شد.
به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، بر اساس مصوبه‌ هفته‌ شورای اسلامی شهر کرمان، اعضای شورا از پروژه‌های مختلف شهر کرمان بازدید کردند. رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به هم‌راه شهردار کرمان و معاونان خدمات شهری و عمرانی شهردار، از پروژه‌های شهری از جمله کارگاه‌های قرارگاه خاتم، ساختمان در دست احداث شهرداری و برخی از تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان بازدید کردند. در ابتدا در بازدید از ساختمان در حال ساخت شهرداری، شهردار کرمان با بیان این‌که این ساختمان به‌گونه‌ای طراحی شده که تا ۱۵۰ سال آینده و رسیدن جمعیت شهر کرمان به دو میلیون نفر، پاسخ‌گو باشد، گفت: در طراحی این ساختمان، تمام نیازهای شهرداری پیش‌بینی شده؛ ضمن اینکه نمای ساختمان به شکل سنتی اجرا می‌شود.
شهردار کرمان در مسیر میدان «شورا» تا محل کارگاه گروه تخصصی شهید رجایی، به آغاز به کار این گروه برای ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح پروژه‌های ۹‌گانه در نقاط مختلف شهر کرمان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون، گروه تخصصی شهید رجایی در حال انجام عملیات ژئوتکنیک و نقشه‌برداری در میدان آزادی، چهارراه فیروزه، پل راه‌آهن، تقاطع کوثر و تقاطع ابوذر است. سیف‌الهی هم‌چنین از تجهیز کارگاه تقاطع راه‌آهن خبر داد. شهردار کرمان در خصوص کارخانه‌ ساخت پل‌ها گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت شش هکتار تجهیز خواهد شد. سیف‌الهی افزود: قطعات پل‌ها در محل کارخانه ساخته و سپس به محل هر پروژه منتقل و نصب می‌شوند. وی ادامه داد: در این روش پل‌سازی، فقط کار شمع‌کوبی و اجرای فنداسیون در محل پروژه انجام می‌شود و عرشه‌ پل در کارخانه تولید و سپس در محل نصب می‌شود.

78 پروژه نیمه تمام آموزشی در استان کرمان وجود دارد
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: 78 پروژه نیمه تمام زیر 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه آموزش و پرورش استان وجود دارد.
ابراهیم جهانگیری در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان به ریاست استاندار، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح های نیمه تمام را 93 میلیارد ریال اعلام کرد. وی تصریح کرد: پروژه های نیمه تمام آموزشی در قالب 437 کلاس درس، چهار استخر شنا و سه پروژه خوابگاهی، سلف سرویس و سالن ورزشی است. وی گفت: 56 پروژه آموزشی خیر ساز در استان کرمان وجود دارد که 15 میلیارد تومان منابع مالی دارد. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان مشکلات فضای آموزشی استان کرمان را زیاد توصیف کرد و افزود: 130 کلاس کانکسی در استان کرمان وجود دارد. وی تصریح کرد: تراکم جمعیت در حاشیه شهر کرمان بالا رفته و فضای آموزشی متناسب با جمعیت وجود ندارد. جهانگیری همچنین به 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم اشاره و بر تکریم معلمان در جامعه تاکید کرد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *