پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۵۵

فرزند عیدوک بامری دستگیر شد
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان کهنوج گفت: با پیگیری های به عمل آمده قاتل شهادت «اکبر یگانه دوست» که در درگیری مسلحانه اشرار با نیروهای پلیس آگاهی کهنوج به فیض رفیع شهادت نائل آمد دستگیر شد. «مسعودمعاذاللهی» با اعلام این خبر اظهار کرد: قاتل شهید والامقام یگانه دوست، بنام «الف.ب» فرزند شرور معدم عیدوک بامری توسط مامورین پلیس آگاهی استان در شهرکرمان دستگیر شد .این مقام قضایی خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات به عمل آمده تاکنون به شش فقره درگیری مسلحانه با مامورین و حمل مسلحانه بیش از سه تن موادمخدر در سطح شهرستان های دلگان از توابع سیستان و بلوچستان و شهرستان رودبار ، قلعه گنج و کهنوج اعتراف نموده است. به گزارش ایسنا، ستوان سوم «اکبر یگانه‌دوست» 15 بهمن ماه سال 93 در درگیری با اشرار و قاچاقچیان مسلح در محور کهنوج به قلعه‌گنج به شهادت رسید.

کلاهبردار اینترنتی 400 میلیون ریالی در کرمان دستگیر شد
ایسنا نوشت: «ا-ک» 25 ساله که خود را «سامان خالقی» دانشجوی رشته ارشد معماری معرفی می نمود با دوازده مورد کلاه برداری اینترنتی و اغفال روانه زندان شد. «حمید اسحاقی» رئیس شعبه 108 دادگستری شهرستان کرمان در گفت و گو با ایسنا گفت: «ا-ک» 25 ساله که خود را سامان خالقی دانشجوی رشته ارشد معماری معرفی می نمود با دوازده مورد کلاه برداری اینترنتی و اغفال روانه زندان شد. وی ادامه داد: متهم از طریق یکی از شبکه های مجازی ارتباط دوستی خود را با مخاطبین خاصش فراهم و به بهانه شراکت تمامی طلاها را افراد را به سرقت و گوشی خود را خاموش می کرد. اسحاقی بیان کرد: «ا- ک» تنها با دادن وعده سود به افرادی که رابطه دوستی برقرار کرده بود عمل ناپسند خود را انجام می‌داد و متاسفانه چه آسان دختران در این فضا فریب می خورند . رئیس شعبه 108 دادگستری شهرستان کرمان اظهار کرد: متهم طلای گرفته شده را با خود به شهرستان قم حمل می‌کرد و در آنجا طلاها را به فروش می رساند . وی تصریح کرد: در نهایت خانمی که مورد اغفال قرار گرفته بود به پلیس فتا مراجعه می نمایند و مامورین فتا با پیگیری های زیاد موفق به دستگیری متهم می شوند . رئیس شعبه 108 دادگستری شهرستان کرمان اظهارگفت: خوشبختانه متهم هیچگونه عکس و یا فیلمی از قربانیان در دست نداشت و بدون هیچگونه تهدیدی طلای آنها را دریافت می کرد. اسحاقی تصریح کرد: متاسفانه آسیب های اجتماعی ناشی از استفاده نادرست فضای سایبری، بسیار مخرب است. وی در پایان خاطر نشان کرد: جوانان باید سطح آگاهی خود را در استفاده از فضای سایبری افزایش دهند و بدانند براجتی در اینگونه فضاها نمی تواند به هرکس اعتماد کرد.
در ادامه سرهنگ «کامبیز اسماعیلی» رئیس پلیس فتای استان کرمان نیز در این باره به ایسنا گفت: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتا و ارجاع شکوائیه ای مبنی اغفال توسط مردی جوان، موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت. وی ادامه داد: با انجام کار علمی و تخصصی موفق به شناسایی متهم در تاریخ 4 اسفند 93 شدیم که پس از اخذ اظهاراتش، به 12 مورد کلاهبرداری اینترنتی اعتراف کرد. اسماعیلی اظهار کرد: «ا– ک» با کلاهبرداری در یکی از شبکه های اجتماعی توانست 400 میلیون ریال با اغفال دختران و گرفتن طلا از آنها دریافت کند . وی اظهار کرد: متاسفانه افرادی که اغفال شده بودند دارای تحصیلات عالیه بودند.

عامل هتک حیثیت دختر جوان در شبکه اجتماعی دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر دختر جوانی در یکی از شبکه های اجتماعی تلفن همراه نموده بود در عملیات روز گذشته پلیس فتا این شهرستان خبر داد .به گزارش ایسنا سرهنگ «محمد مهدوی نیا» در جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت دختر جوانی به پلیس فتا شهرستان رفسنجان مبنی بر اینکه فردی در یکی از شبکه های اجتماعی تلفن همراه اقدام به انتشار تصاویر وی نموده، بررسی موضوع در دستور کارماموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی، متهم پرونده شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیر شد. مهدوی نیا گفت: متهم در مواجه با مستندات این پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و انگیزه خود را از ارتکاب این عمل مجرمانه انتقام جویی عنوان نمود. فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان در پایان از شهروندان خواست: با بالا بردن سطح آگاهی خود پیرامون فضای مجازی و کنترل فرزندان خود زمینه سو استفاده افراد سود جو را فراهم ننمایند و در صورت بروز هر گونه مورد مشکوکی در فضای مجازی مراتب را به پلیس گزارش دهند.

تعلیق عمره
اتفاقی که پیش بینی می شد رخ داد. سفر حج عمره تعلیق شد. البته این تعلیق موقتی است. علی جنتی این خبر را در حاشیه برنامه‌ای که به مناسبت روز زن در وزارت ارشاد برگزار می‌شد، اعلام کرد. علی جنتی در جمع خبرنگاران گفت: به سازمان حج دستور داده شد تا زمانی که این افراد مجرم (متجاوزان به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده) محاکمه بشوند و مورد مجازات قرار بگیرند، فعلا عمره متوقف می‌شود و پروازهای ایران تعلیق خواهد شد. او ادامه داد: با توجه به اتفاقی که افتاده، حیثیت عمومی ملت ایران خدشه‌دار شده است‌ و یک خواست عمومی بین ملت شکل گرفته است و باید واکنشی نشان داده شود. جنتی تاکید کرد: بسیاری از مراجع عظام تقلید ابراز نگرانی کردند، مخصوصا اینکه در گذشته هم برخی برخوردها با زائران و روحانیون کاروان‌ها صورت گرفته بود؛ به همین دلیل با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر توقف عمره گرفته شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: درباره حادثه تاسف‌باری که در فرودگاه جده اتفاق افتاده از طریق دیپلماتیک با مقامات سعودی صحبت شده و آنها قول دادند که این افراد دستگیر شده‌ را مجازات کنند. آنها حتی تصریح کردند که آنها را اعدام می‌کنند، اما در عمل هنوز اتفاقی نیفتاده است. او گفت: به این ترتیب خدشه‌دار شدن حیثیت عمومی ملت ایران ما را بر این داشت که تصمیم بگیریم. جنتی درباره اینکه آیا گزارشی را که قرار بود در این‌باره به رئیس جمهور ارائه کنند آماده شده یا خیر؟ گفت: هنوز گزارش ارائه نشده، اما تعلیق پروازها و توقف عمره را ابلاغ کردیم. گزارش هم به رئیس جمهور ارائه خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *