پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | معاون استاندار کرمان در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان در سال 1394 : همکاری ویژه بانک‌ها برای رونق اشتغال استان در سال 94 ضروری است

معاون استاندار کرمان در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان در سال 1394 : همکاری ویژه بانک‌ها برای رونق اشتغال استان در سال 94 ضروری است





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۵۳

معاون استاندار کرمان در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان در سال 1394 :
همکاری ویژه بانک‌ها برای رونق اشتغال استان در سال 94 ضروری است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان محمدرضا فتوت رئیس کارگروه اشتغال و سرکایه گذاری استان از همکاری بانک ها در سال گذشته با توجه به محدودیت ها قدردانی کرد و گفت: البته در سال 94 همکاری وِیژه بانک ها ضروری است.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار کرمان گفت : نرخ های بالای سود بانکی منجر به قفل شدن کارها شده که باید رفع این گونه موانع از دغدغه بانک ها باشد.
وی عملیاتی کردن بیش از 70 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان را یکی از اقدامات مهم در زمینه رفع مشکل بیکاری دانست و خاطرنشان کرد: بانک ها و دستگاه های مربوط در تحقق این هدف کمک کنند.
وی به طرح جامع کارآفرینان جوانان در استان و توجه ویژه استاندار کرمان به این طرح اشاره کرد و گفت : بر اساس آمار موجود درصد اشتغال و کارآفرینی در بخش تعاونی و دولتی بسیار پایین است و باید زمینه اشتغال در بخش خصوصی به شکلی وسیع و کارآمد فراهم شود .
معاون استاندار کرمان گفت: فرهنگ جامعه به گونه ای شده است که همه در جستجوی کار دولتی و پیگیر شاغل بودن در سیستم دولتی هستند.
وی افزود: اکنون دولت از نظر حجم نیروی انسانی شرایط ویژه ای دارد و در آزمون استخدامی سال 94 تعداد پنج یا شش نفر برای سهمیه استان است و اگر بتوان مشکلات نفرات قبل را حل کرد و به نتیجه رساند زمان زیادی طول می کشد.
وی با اشاره به پتانسیل و امکانات خوب استان در زمینه اشتغال و کارآفرینی بیان کرد: باید در بخش خصوصی شغل ایجاد کنیم و در این راه کارآفرینان ما را همراهی کنند زیرا با هماهنگی خیلی راحت می توان این کار را انجام داد.
فتوت به نامگذاری سال جاری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: دولت خدمتگزار مردم و مردم کارفرمای دولت هستند و باید امسال و در وظیفه اصلی خود که دغدغه اشتغال است یک حرکت جدی را شاهد باشیم.
معاون استاندار کرمان تاکید کرد: لازم است اشتغال در شهرستان راور و طرح توسعه راور به صورت ویژه بررسی شود و دستگاه های مربوط تا چند روز آینده طرح ها، برنامه ها و نظرت خود را ارسال کنند تا بتوان از برنامه های راهگشا استفاده کرد.
وی گفت: می بایست از شهرستان راور شروع و سند اشتغال را برای شهرستان های دیگر هم عملیاتی کرد.
در این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز از تحقق درصد بالایی از تعهد اشتغال استان در سال گذشته توسط دستگاههای اجرایی استان خبر داد.
وی به اجرای طرح تکاپو به طور ویژه در بخش اصلاح ساختار تولید و تکمیل زنجیره ارزش در کشور اشاره کرد و گفت : با دستور آقای دکتر ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری در کرمان به عنوان یکی از استانهای هدف اجرا می شود.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته کارگروه اشتغال استان گفت: در سال گذشته هفت جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری استان برگزار شد که در آن 34 برنامه در دستور کار قرار گرفت.
حسن رحمانی افزود: در جلسات سال گذشته این کارگروه تعداد 74 مصوبه مطرح و 62 مصوبه اجرایی شد و مابقی مصوبات نیز در دست اجرا می باشد .
وی با ارایه گزارش تحلیلی از بازار کار استان براساس آمارهای مستند مراکز کاریابی غیر دولتی کرمان گفت: بیش از 59 درصد جویندگان کار استان را مردان تشکیل می دهند و بیشترین افراد جوینده کار با مدرک لیسانس هستند.
در این جلسه اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان هم به بیان دیدگاه های خود پرداختند و مقرر شد نشست ویژه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با مدیران مراکز کاریابی غیر دولتی استان در آینده ای نزدیک برگزار شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *