پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کلاف پیچیده سازمان همیاری شهرداری های کرمان

کلاف پیچیده سازمان همیاری شهرداری های کرمان





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۴۲

کلاف پیچیده سازمان همیاری شهرداری های کرمان

سازمان همیاری های شهرداری کرمان سال جدید را با حاشیه شروع کرده است. 43 نفر از کارکنان این سازمان بدلیل عدم بودجه کافی و البته بدهکار بودن سازمان، اخراج شده اند و حالا این کارکنان حق و حقوق خود را می خواهند. ماجرا از روزهای پایانی سال 93 شروع شد. نامه ای از طرف سازمان مبنی بر احتمال پایان همکاری در تاریخ خاتمه قراردداد به همه کارکنان داده شد و در اولین روز کاری سال جدید، 47 نفر از 63 کارکن این سازمان تعدیل شدند. حالا این کارکنان هر روز به محل جدید سازمان همیاری شهرداری ها می آیند تا تکلیفشان را بفهمند. برای اطلاع بیشتر سری به این سازمان زدیم که با کارکنان معترض مواجه شدیم.کارکنانی که کار خود را از دست داده اند این تعدیل را غیرمنصفانه می خوانند:« معیار تعدیل مشخص نیست. فقط کسانی را نگه داشته اند که پارتی دارند.» یکی از کارکنان اخراج شده این را می گوید و ادامه می دهد:« آقای کامیاب به عنوان رئیس هیات مدیره به ما گفت تعدیل نیرو براساس شایستگی افراد بوده اما همین آقای کامیاب دو یا سه نفر را برای کار به سازمان معرفی کرده و الان آن ها تعدیل نشده اند.»
فرد دیگری می گوید:« هر سازمانی می تواند تعدیل نیرو بکند اما معیار مشخصی برای تعدیل نداشته اند. در بین افراد بیکار شده هستند کسانی که بالای 20 سال سابقه کار دارند اما افرادی با سابقه کار بسیار کم تعدیل نشده اند. وقتی هم از مدیر می پرسیم، جواب درستی به ما نمی دهد. ما فقط حق و حقوق مان را می خواهیم.» او ادامه می دهد:« :« مشکل ما تعدیل نیرو نیست بلکه تبعیض است. اینکه نورچشمی ها را نگه دارند و بقیه را بیرون کنند کار صحیحی نیست. هیچ کس ها الان جواب ما را نمی دهد.» کارمند دیگری با صدایی آرام می گوید:« می خواهند مشکلات مدیریتی را به گردن دیگران بندازند. اگر سازمان به مشکل خورده، تقصیر کارمندان است یا مدیر؟» او با لحنی تندتر می گوید:« آقای کامیاب باید استعفا دهد چرا که مدیریت ایشان کار سازمان را به اینجا رسانده نه اینکه کارکنان را اخراج کنند. گناه ما چیست؟» این کارکنان چند روز پیش به دفتر معاون امور عمرانی استانداری هم رفته اند اما به نتیجه درستی نرسیده اند. یکی از این کارکنان می گوید:« آقای کامیاب با ما برخورد خوبی نداشت و به ما گفت فقط از سر دلسوزی شما را راه داده ام.» این فرد ادامه می دهد:« به ما می گویند سازمان خصوصی است و به دولت مربوط نیست. اگر سازمان خصوصی است پس چرا معاون استاندار، رئیس هیات مدیره است؟ پس چرا شهرداری های مناطق سهامدار هستند؟»
شنیده ها حاکی از آن است سازمان همیاری شهرداری های کرمان طلبکاران زیادی دارد و انحلال این سازمان دور از ذهن نیست. از اوایل اسفند ماه سال گذشته عرب نژاد به جای رجبی زاده به عنوان مدیرعامل منصوب شد و اگر مدیر جدید نتواند اوضاع سازمان همیاری را سر و سامان دهد، احتمال سرپا ماندن این سازمان کم خواهد بود. ماجرایی که مدیر این سازمان هم تکذیب نمی کند. مهندس عرب نژاد می گوید:« احتمال انحلال سازمان هم هست اما فعلا تصمیم گرفته شده یک فرصت به سازمان داده شود و اگر مشکلات کمتر نشد، اقدامات لازم انجام شود.» مدیر سازمان همیاری شهرداری های کرمان درباره تعدیل نیرو می گوید:« 37 نیرورا تعدیل کرده ایم چرا که در پرداخت حقوق نیروهایمان هم ناتوان بودیم و الان کارکنان ما چند ماه حقوق معوقه دارند که البته بزودی پرداخت می شود. با این وضعیت مجبور به تعدیل نیرو بودیم.» وی ادامه می دهد:« علاوه بر مشکلات مالی، کم شدن حجم کار سازمان هم باعث شد تا شورای سازمان که از شهرداران تشکیل شده تصمیم به تعدیل نیرو بگیرد. البته این تصمیم جدیدی نیست و چندین سال است که می خواهند این کار را انجام بدهند. »عرب نژاد در پاسخ به اعتراض کارکنان مبنی بر رابطه بازی در تعدیل نیروها به ما می گوید:« ما به این امر معتقد نیستیم. این را هم در نظر بگیرید سازمان همیاری ها یک سازمان کاملا خصوصی است و هر شرکت خصوصی زمانی که نتواند از پس هزینه ها برآید اقداماتی مثل تعدیل نیرو را انجام می دهد.»

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

۱۶ مرگ ناشی از هاری در ۱۴۰۲

 افزایش آمار گازگرفتگی توسط حیوانات خانگی

۱۶ مرگ ناشی از هاری در ۱۴۰۲

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *