پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | واکنش مدیر کل سیاسی استانداری به شایعه تقسیم استان عباس اسلامی: با شایعه پراکنان برخورد می کنیم

واکنش مدیر کل سیاسی استانداری به شایعه تقسیم استان عباس اسلامی: با شایعه پراکنان برخورد می کنیم





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۴۱

واکنش مدیر کل سیاسی استانداری به شایعه تقسیم استان
عباس اسلامی: با شایعه پراکنان برخورد می کنیم

در تعطیلات نوروز نقشه ای در شبکه های اجتماعی موبایلی دست به دست می شد که خبر از تقسیم استان کرمان به 3 استان می داد. پس از گذشت چند روز مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان این ماجرا را تکذیب کرد و خبر از برخورد با شایعه پراکنان داد.
حجت الاسلام عباس اسلامی بحث تقسیم استان را نه تنها فعلا، بلکه پس از انتخابات هم منتفی دانست و گفت: ایام تعطیلات نوروز در فضای مجازی نقشه‌ای منتشر شد که استان کرمان را به سه استان سبزواران(جنوب)، سمنگان و کرمان تقسیم کرده بود.: این اقدام باعث برهم زدن جو عمومی استان و تشویش اذهان مردم شد و در این چند روز مرتبا مراجعات و سوال هایی در این زمینه داشته‌ایم زیرا برخی مردم حساسیت‌هایی در زمینه تقسیم استان دارند. اسلامی شایعه پراکنان را هم تهدید کرد. او که انگار حسابی از انتشار این نقشه عصبانی است گفت: این تقسیمات از اساس کذب محض بوده و از بی اخلاقی های فضای مجازی است که عده‌ای با این کار آسایش و آرامش استان را به هم می‌زنند و نمی دانیم دنبال چه چیزی هستند. بحث انتشار نقشه تقسیمات استان را از طریق مراجع قانونی و دادستانی پیگیری کرده ایم و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهیم کرد ضمن آنکه با پلیس فتا هماهنگی‌های لازم شده و به دادستان نامه ای ارسال شده که به عنوان مدعی العموم به این مسئله ورود و برخورد کنند.
اسلامی به طور غیر مستقیم تذکری هم به برخی مسئولان داد و گفت: مسوولان باید این بحث ها را تکذیب کنند ضمن آنکه آنها مسوولیت مستقیم در تقسیمات کشوری ندارند. در حال حاضر داریم برای فضای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان آماده می شویم و تقسیمات، بحث‌های حاشیه ای بسیاری دارد که باید همه جوانب اقتصادی، سیاسی و حتی قومی مذهبی در آن مدنظر قرار بگیرد، لذا فعلا به هیچ وجه بحث تقسیمات کشوری مطرح نیست. مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان البته به نوعی مخاطبان صحبت های خودش را با این حرف که قبلا بحث تقسیم فقط در جنوب استان مطرح بوده، مشخص کرد. چرا که در نقشه منتشر شده سیرجان به عنوان مرکز استان سمنگان عنوان شده بود. به نظر می رسد دلیل عصبانیت مدیر سیاسی و انتخابات استانداری از انتشار این نقشه، نزدیک شدن به انتخابات مجلس باشد. بخصوص آنکه برخی از نمایندگان شهرهای متقاضی مرکز استان شدن برای کسب رای، وعده استان شدن حوزه انتخابیه خود را می دهند. اسلامی در این باره گفت: شاید بشود مطرح کردن تقسیمات را به ویژه به خاطر مسئله استانی شدن انتخابات مجلس، با هدف متشنج کردن فضا در آستانه انتخابات مربوط دانست اما همه باید بدانند این بحث غیر از اینکه جو جامعه، مردم و مسوولان را متشنج کند نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه جایی که می خواهد استان شود، باید پتانسیل اداره خود را داشته باشد، افزود: نقشه ارائه شده بسیار بی جهت و بی مورد است. زیرا شهری با جمعیت کم، شهرستان اعلام شده که برای این موارد قانون و قاعده داریم و شهری را از استان جدا کرده که امکان آن نیست و نشان می دهد طراحی بچگانه و بی موردی بوده است.
گفتنی ست چندی پیش حسین آذین نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس از لزوم تقسیم استان کرمان صحبت کرده بود. البته فقط این نمایندگان مجلس نیستند که از تقسیم استان کرمان استقبال می کنند، بلکه برخی از مسئولان دولت تدبیر و امید در کرمان هم چندان بی میل به این اتفاق نیستند. در اولین روزهای انتشار نقشه یاد شده فرماندار رفسنجان ضمن تکذیب تقسیم استان در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال تبدیل شهرستان رفسنجان به مرکز استان، گفته بود: تبدیل رفسنجان به مرکز استان باعث ارتقاء سطح منطقه شده و خدمات بهتری به آن ارائه می شود و ما نیز علاقمندیم که این امر صورت پذیرد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *