پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴

مدیرکل آموزش و پرورش:
مدرسه کانون کاهش آسیب های
اجتماعی است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدرسه در جهان امروز به کانون کاهش آسیب های اجتماعی تبدیل شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ابراهیم جهانگیری در جلسه ماهانه مدیران ابتدایی مدارس ناحیه یک کرمان ضمن تبریک میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: یکی از مهمترین برکات انقلاب اسلامی حضور پر رنگ خانم ها در صحنه های اجتماعی و سیاسی است. وی بیان کرد: هم اکنون 50 درصد دانش آموزان استان کرمان دختر هستند و تعداد همکاران فرهنگی خانم نسبت به آقایان بیشتر است. وی گفت: خوشبختانه نگاه مسوولان نظام به حضور خانم ها در فعالیت های مختلف جامعه، نگاهی مثبت است و نگاه جنسیتی تحت هیچ شرایطی و در هیچ حوزه ای قابل قبول نیست. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: مدرسه کانونی است که می تواند فرزندان را برای دوره ای بسیار طولانی تربیت کند و امروز مدرسه به اولین کانون حلال هر مشکل و آسیب اجتماعی تبدیل شده است. وی گفت: اگر بخواهیم فعالیت های آموزش و پرورش جایگاه رسمی و عملیاتی خود را پیدا کند باید همه نگاه ها معطوف به مدرسه شود. وی گفت: یک مدیر موفق باید برنامه ریزی صحیح مطابق با ظرفیت های درون مدرسه ای خود داشته باشد و برای رسیدن به موفقیت اخلاق را سر لوحه کار خویش قرار دهد.

مدیر کل گمرکات استان خبر داد:
رشد 47 درصدی صادرات گمرکات کرمان
در سال 93
مدیر کل گمرکات استان کرمان گفت: میزان صادرات کالا در 12 ماهه سال 93 از طریق گمرکات استان، 1166685337 دلار به وزن 385733 تن بوده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 47 درصد و از نظر وزنی 10 درصد رشد داشته است.
محمدرضا قادر با اعلام این خبر اظهار کرد: آمار واردات 12 ماهه سال 93 نیز به ارزش 719018312 دلار و به وزن 112565 تن بوده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 66 درصد و از نظر وزنی 57 درصد رشد داشته است. وی تصریح کرد: همچنین درآمد گمرکات استان در 12 ماهه سال گذشته نیز 5831314306428 ریال بوده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 112 درصد رشد داشته است. مدیر کل گمرکات استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: عمده ترین کالای صادراتی از این گمرک عبارتند از پسته و مغز پسته، کاشی و سرامیک، خرما، سیمان، مصنوعات مسی و مهم ترین کالای وارداتی نیز شامل اجزا و قطعات خودرو، لوازم صنعتی و برقی، سایر لوازم و ماشین آلات صنعتی مکانیکی،الیاف اکرلیک و… می‌باشد.

اردیبهشت ماه سال جاری؛
افتتاح دومین موزه صنعت برق کشور
در کرمان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: اردیبهشت ماه سال جاری، دومین موزه صنعت برق کشور در کرمان افتتاح خواهد شد.
محمود شهبا، با اعلام این خبر اظهار کرد: روند بازسازی ومرمت کارخانه چراغ برق قدیم کرمان به عنوان دومین موزه صنعت برق کشور هم اکنون در حال انجام است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اشاره به تاریخچه صنعت برق کرمان گفت: برق برای اولین بار در سال 1309 توسط مرحوم هرندی به کرمان آورده شد و پس از فراگیر شدن استفاده در شهر کرمان و نصب نیروگاه در خارج از شهر، روز به روز از رونق کارخانه چراغ برق قدیم کاسته شد. وی ادامه داد: آغاز بازسازی کارخانه چراغ برق قدیم و تبدیل آن به موزه صنعت برق در مردادماه 93 به محوریت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و همکاری شرکت سهامی برق منطقه ای کرمان و با همفکری و همراهی سازمان های شهرداری،‌ میراث فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و پس از موزه صنعت برق تهران،‌ دومین موزه صنعت برق کشور خواهد بود.
شهبا خاطر نشان کرد: صنعت برق کرمان از ابتدای ورود تاکنون فراز و نشیب زیادی را طی کرده است و با وجود ناهمواری ها با همت ستودنی دست اندرکاران، هم اکنون پیشرفت های قابل ملاحظه ای را در این صنعت شاهد هستیم که روند تکامل آن زیبا و جالب توجه است و در صدد آنیم تا با ساخت موزه صنعت برق ، تاریخ این صنعت را با تمام جذابیت های علمی و هنری برای نسل های آینده به یادگار بگذاریم. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: پروژه ساخت موزه صنعت برق در 3 فاز و با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 835 میلیون ریال انجام شده که همزمان با ولادت با سعادت مولای متقیان و روز ملی صنعت برق در 12 اردیبهشت ماه سالجاری افتتاح و آماده بازدید مراجعه کنندگان محترم قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان خبر داد:
امضای تفاهمنامه اکتشاف 100 هزار کیلومترمربع معادن در حوزه مشترک با انرژی اتمی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: قرار است طبق تفاهمنامه امضا شده، در استان کرمان 100 هزار کیلومترمربع معدن در حوزه مشترک با انرژی اتمی مورد اکتشاف قرار بگیرد.
محمود سلطانی زاده در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست های مختلف را تدوین می کند و ما تابع سیاست های وزارتخانه هستیم و باید با کمک مدیران و زیرمجموعه این سیاست ها اجرایی شود. وی افزود: در سال 94 کشور ما متاثر از شرایطی است که بر مسائل اقتصادی اثر می گذارد و باید براساس این شرایط اقتصادی برنامه ریزی کنیم. سلطانی زاده تصریح کرد: سیاست های وزارت صنعت و معدن در سه حوزه از جمله موانع تولید، کارگروه های اشتغال و توسعه صادرات غیرنفتی در سال جاری تدوین شده است. وی بیان کرد: کارگروهی در زمینه رفع موانع تولید در وزارتخانه تشکیل شده و در دولت نیز کارگروه توسعه و رفع موانع تولید در استان ها به زودی به ریاست استاندار تشکیل خواهد شد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: لایحه رفع موانع تولید نیز در شورای نگهبان است و تا پایان ماه جاری به احتمال زیاد تصویب خواهد شد و می تواند کمک بسیاری به ما بکند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *