پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | یک قدم مانده به صعود

یک قدم مانده به صعود





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵

یک قدم مانده به صعود

تیم مس کرمان در آخرین دقیقه‌ی بازی برابر شهرداری اردبیل به یک پیروزی طلایی دست یافت.
گل‌ها: احمد زنده‌روح (75 پنالتی) علیرضا نظیف‌کار 90+5 برای مس، روح‌الله نعمتی (76) برای شهرداری
داور: موعود بنیادی‌فر، قهرمان نجفی، محمد رضا طالبی
اخطار: روح‌الله باقری، علی حقدوست (مس) محمد رضا زینال خیری (شهرداری)
اخراج: مهدی رمضان‌زاده(74)
مس کرمان: سیروس سنگچولی، محمد مختاری، علیرضا نظیف‌کار، احمد زنده‌روح، روح‌الله باقری، علی یونسی، وحید اسماعیل‌بیگی، بهتاش میثاقیان، علی حقدوست (فرشید علوی 68) محمد علیزاده (فرزاد حسین‌خانی 81) مجتبی ترشیز (مهرداد آوخ 52) سرمربی: اکبر میثاقیان
شهرداری اردبیل: وحید کارگز، میلاد احمدی، علی غلام، مهدی رمضان‌زاده، مهدی ترکمان، مهدی واثق، محمد رضا زینال‌خیری، روح‌الله نعمتی، حسین حبیبی( رضا مقدمی 80 ) علیرضا قاسمی (هادی باغانی 90) ابراهیم کوه افکن ( موسی شهبازی 81 ) سرمربی: محند ربیعی
مس و شهرداری اردبیل به نوعی بازی فینال خود را برای رسیدن به مرحله‌ی پلی‌آف بازی‌های لیگ یک در ایم هفته برگزار می‌کردند و هر دو تیم به خوبی می‌دانستند که سه امتیاز این بازی می‌تواند تا چه اندازه کار آن‌ها را برای رسیدن به این جایگاه تسهیل کند. از سوی دیگر تیم نساجی نیز به شدت منتظر بود تا این دو تیم با تساوی در بازی خود فرصت را برای صعود به این تیم بدهند. حساسیت بالای بازی سبب شد که دو تیم در نیمه‌ی اول بیشتر کار خود را در میانه‌ی زمین و حفظ توپ دنبال کنند و کمتر موقعیت گلی در این نیمه روی دروازه‌ی دو تیم شکل گرفت.
در دقیقه‌ی 14 بازی قاسمی با شوتی نرم دروازه‌ی مس را تهدید کرد که سنگچولی این توپ را دفع کرد. در دقیقه‌ی 30 بازی اولین حمله جدی مس شکل گرفت که علی یونسی برروی موقعیتی که باقری برای وی ساخت می‌توانست گلزنی کند که دروازه‌بان شهرداری مانع از این اتفاق شد.
در آخرین دقیقه‌ی نیمه اول بازیکنان شهرداری با یک ضربه‌ی کرنر روی دروازه‌ی مس خطرناک حاضر شدند اما در نهایت بازی در نیمه‌ی اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت.
با شروع نیمه‌ی دوم آهنگ تیم مس برای باز کردن دروازه‌ی حریف بیشتر شد و این تیم می‌توانست در همان دقیقه‌ی 46 به گل برسد اما ضربه‌ی کرنر ارسالی روی دروازه‌ی شهرداری در دهانه‌ی دروازه به کسی نخورد تا همچنان بازی بدون گل باقی بماند. در دقیقه‌ی 49 و 53 مس دو موقعیت خطرناک برروی دروازه‌ی حریف داشت که زنده‌روح و باقری در راه باز کردن دروازه‌ی حریف ناکام بودند. حملات مس برای باز کردن دروازه‌ی حریف در نیمه‌ی دوم با شدت تداوم داشت تا اینکه در درقیقه‌ی 75 بازیکن تیم اردبیل با بیرون کشیدن توپ با دست از دروازه‌ی تیم خود، ضمن دادن یک ضربه‌ی پنالتی، خودش نیز از بازی اخراج شد. احمد زنده‌روح همانند بازی‌های گذشته‌ی مس پشت ضربه قرار گرفت و خیلی مسلط و خونسرد این ضربه‌ی حساس را به گل تبدیل کرد تا ورزشگاه باهنر کرمان منفجر شود.
در حالی که مسی‌ها هنوز در شادی گل خود به سد می‌بردند، تیم اردبیلی از روی غافلگیری بازیکنان مس نهایت استفاده را برد و با سانتر واثق از سمت چپ خط دفاع مس و ضربه‌ی سر نعمتی از بین دو دفاع آخر مس، گل تساوی را یک دقیقه‌ی بعد به ثمر رساند تا کار خیلی زود برای دو تیم به تساوی کشیده شود.
مس که به هیچ نتیجه‌ای غیر از برد در این بازی رضایت نداشت بعد از دریافت گل تساوی و با وجود شوکه شدن، بازهم به دامنه‌ی حملات خود بر دروازه‌ی حریف ادامه داد و در دقیقه‌ی 82 می‌توانست توسط اسماعیل‌بیگی به گل برسد که ناکام ماند.
در دقیقه‌ی 93 همه‌ی شرایط برای باز شدن دروازه‌ی شهرداری فراهم شد اما باقری توپ خود را در یک موقعیت عالی به وسط دروازه و جایی که دروازه‌بان حریف بود کوباند. یک دقیقه‌ی بعد اشتباه اسماعیل‌بیگی می‌رفت که برای مس نتیجه‌ای مرگبار داشته باشد اما احمد زنده‌روح با یک استارت عالی در دقیقه‌ی 94 اجازه نداد که بازیکنان شهرداری در موقعیت دو به یک برابر دروازه‌ی مس قرار گیرند. بلافصله توپ برگشتی در دقیقه‌ی 95 بازی توسط فرزاد حسین‌خانی بلند به زمین حریف ارسال شد که مدافع شهرداری با خطا برروی علوی یک ضربه‌ی آزاد در فاصله‌ی تقریبا سی متری برروی دروازه‌ای این تیم به بازیکنان مس داد.
در حالی که مسلم بود این آخرین موقعیت تیم مس برای گلزنی است، علیرضا نظیف‌کار پشت توپ قرار گرفت و آخرین موقعیت مس را با یک ضربه‌ی آزاد تماشایی روانه‌ی دروازه‌ی تیم شهرداری کرد تا این توپ تبدیل به یک گل طلایی برای مس شود و در دقیقه‌ی 94 بازی سبب شود که مس اولین بازی سال 94 خود در کرمان را با یک انفجار شادی به اتمام برساند.
توپ نظیف‌کار به داخل دروازه رفت تا مس با نتیجه‌ی دو بر یک برنده‌ی بازی شود و با کسب این سه امتیاز و با توجه به تساوی فولاد، به چهار امتیازی صدر جدول برسد تا با توجه به بازی رودروی این تیم در هفته‌ی آینده، چشم‌های خود را به صعود مستقیم نیز متمرکز کند. البته با توجه به پیروزی تیم نساجی مس باید مراقب باشد که رده‌ی دومی این تیم همچنان از سوی رقیبان پائین دستی نیز تهدید می‌شود تا دو بازی آینده مس در لیگ یک در اوج خساسیت برگزار شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *